RTX 3080 Ti Fusk med återförsäljare

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Kolla alla dom senaste inläggen 2-3 dagar tillbaka från Komplett, Webhallen och Asus.David så hittar du det.

Nu är jag sådär jobbig igen.
Men jag har inte lyckats hitta vart @komplett säger att dom faktiskt har nyttjat subventionen för de berörda korten.
Skulle du ha lust att dra en länk på vart det erkänns?
Vänligen
/Förvirrad

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

Nu är jag sådär jobbig igen.
Men jag har inte lyckats hitta vart @komplett säger att dom faktiskt har nyttjat subventionen för de berörda korten.
Skulle du ha lust att dra en länk på vart det erkänns?
Vänligen
/Förvirrad

Varsågod, ska se om jag även hittar Asus svar!

Här har du även David från Asus svar:

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Det där är fem dagar gamla inlägg som de senare rättat om du läser inläggen jag länkade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Tackar vänligast.

Jag ser att korten nyttjats, och att Asus säger att dom inte har att göra med ÅF gör med korten.

Om jag vore en paragrafryttare så hade jag dock påpekat att det inte står någonstans att subventionen har nyttjats, utan bara korten.

Tack igen!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Det hela faller ju lite på ”ett kort som kostar 13k”
Var får du den siffran från? Kortet i datorerna du hade som exempel var ju ett gainward, inte ett ASUS?

Den enda jag hittar som säljer gainwardkortet löst säljer ju det för 19k?

Asus tuf är i lager nu, och skillnade mellan Gainward och Asus 601kr Asus tuf är dyrare.
Du kan ser det här
https://www.komplett.se/configure/1187766/dator-surfplatta/ko...

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det där är fem dagar gamla inlägg som de senare rättat om du läser inläggen jag länkade.

Webhallen har i efterhand rättat ja, och sagt att inga MSRP-kort har använts.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hugashaka:

Om jag vore en paragrafryttare så hade jag dock påpekat att det inte står någonstans att subventionen har nyttjats, utan bara korten.

Det var det jag försökte säga också, men jag får bara personangrepp i respons Blir väl så när de riktiga argumenten tar slut.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Skrivet av muSashi:

Man valde att sälja de subventionerade korten i sina färdigbyggda datorer, men ja möjligheten fanns att sälja dom lösa, och det kanske händer framöver, vem vet.

Om man nu ska anta att Komplett faktiskt är ärliga i inlägget du länkar ovan (och det faktiskt gäller TUF, ej OC) så beskriver de ju händelseförloppet. Om man ska hårddra det så har du inte fel i det du säger, men för att inte dra felaktiga slutsatser så bör man väl nämna att de inte hade fått information om subventionering när beslutet togs...

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det var det jag försökte säga också, men jag får bara personangrepp i respons Blir väl så när de riktiga argumenten tar slut.

Du har inte fått några personangrepp i respons, tips googlea skadeglädje och gå igenom dina inlägg.

Detta är dock ett rent personangrepp:
"gissning, men min poäng är att du inte har så bra koll på saker som du tror"
"Hur många gånger kan ni slå samma döda häst?"

Men detta blir väldigt mycket OT nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Om man nu ska anta att Komplett faktiskt är ärliga i inlägget du länkar ovan (och det faktiskt gäller TUF, ej OC) så beskriver de ju händelseförloppet. Om man ska hårddra det så har du inte fel i det du säger, men för att inte dra felaktiga slutsatser så bör man väl nämna att de inte hade fått information om subventionering när beslutet togs...

De skrev strax efter det inlägget att det var TUF OC det gällde och inte TUF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Jo precis, syftet var att argumentera emot lite på samma villkor som inlägget skrevs så att säga Det kanske inte blev så tydligt som jag tänkt, bra att du påpekar faktafel.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Nattiii:

Asus tuf är i lager nu, och skillnade mellan Gainward och Asus 601kr Asus tuf är dyrare.
Du kan ser det här

Hur får du fram att kortet kostar 13K från det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muSashi:

Du har inte fått några personangrepp i respons, tips googlea skadeglädje och gå igenom dina inlägg.

Nej det tänker jag inte göra. Den som kommer med ett påstående får lägga fram bevis för det också.

Vad skulle jag möjligtvis tjäna på att någon annan inte har fått tag i ett kort?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Det håller jag med om, dom har inte gjort något med illvilja, dom "visste" bara inte bättre när beslutet fattades, men som @UndaC skrev tidigare: #19092015 så borde faktiskt Komplett räknat med att just TUF-korten skulle säljas till MSRP eller i alla fall ha en stor chans att få ett subventionerat pris. Men företagens främsta uppgift är att tjäna pengar och är inga änglar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Fast man kan ju gå in själv och se att dom har även det vanliga TUF None OC korten i sina datorer till försäljning och på lager.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Hur får du fram att kortet kostar 13K från det?

Kostar så den 03/juni

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Nattiii:

Kostar så den 03/juni

Det var som sagt ett introduktionspris och inte det riktiga priset. Nvidia/Asus gick in med egna pengar för att få ner kortet till Nvidias hittepå-MSRP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Fast man kan ju gå in själv och se att dom har även det vanliga TUF None OC korten i sina datorer till försäljning och på lager.

Ja, som de precis verkar ha lagt upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Ja, som de precis verkar ha lagt upp.

Vad jag minns så har jag sett det i flera dagar, men vågar inte säga med säkerhet. Någon annan har säkert bättre koll än mig på just det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Det var som sagt ett introduktionspris och inte det riktiga priset. Nvidia/Asus gick in med egna pengar för att få ner kortet till Nvidias hittepå-MSRP.

Stämmer inte alls.
Komplett har användt de kort från första batch för att sälja separat och bygga komplett datorer.
Tuf kort är den lägsta av asus kort. de kostar 13k.
Webhallen har också gjort samma sak och erkänt det i denna tråden.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Nattiii:

Stämmer inte alls.

Med kickback kostar TUF (icke-OC) 13K, ja. Det är introduktionspriset. TUF OC kostar 18 990 hos webbis och Inet som inte har fått kickback från Nvidia/Asus/vem-det-nu-är-som-ger-pengar. Tror du verkligen det skulle vara rimligt med sån prisökning för ett kort som har marginellt högre klockfrekvenser?

Samma tenden var det med 3080 också. I början höll TUF (icke-OC) för att sen öka i pris när introduktionspriset gick ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nattiii:

Stämmer inte alls.
Komplett har användt de kort från första batch för att sälja separat och bygga komplett datorer.
Webhallen har också gjort samma sak och erkänt det i denna tråden.

Vad jag kan se så har Webhallen sagt det motsatta, se detta inlägg. Även Komplett har sagt samma sak som jag länkade till tidigare i tråden, men de verkar ha börjat sälja TUF-korten i deras datorer nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Med kickback kostar TUF (icke-OC) 13K, ja. Det är introduktionspriset. TUF OC kostar 18 990 hos webbis och Inet som inte har fått kickback från Nvidia/Asus/vem-det-nu-är-som-ger-pengar. Tror du verkligen det skulle vara rimligt med sån prisökning för ett kort som har marginellt högre klockfrekvenser?

Samma tenden var det med 3080 också. I början höll TUF (icke-OC) för att sen öka i pris när introduktionspriset gick ut.

Fast i komplett dator det är (icke-OC) och ändå de tar priset som om det skulle vara en OC kort.
Efter vi har räknat ut all kostnad så kostar Asus tuf (icke-OC) i komplett dator över 20k!

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Vad jag kan se så har Webhallen sagt det motsatta, se detta inlägg. Även Komplett har sagt samma sak som jag länkade till tidigare i tråden, men de verkar ha börjat sälja TUF-korten i deras datorer nu.

De har börjat sälja Tuf (icke-OC) i deras Komplett dator sedan dag ett.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Nattiii:

Fast i komplett dator det är (icke-OC) och ändå de tar priset som om det skulle vara en OC kort.
Efter vi har räknat ut all kostnad så kostar Asus tuf (icke-OC) i komplett dator över 20k!

För att supporten ej gäller SI-byggen. (datorproduktion)
Detta har sagts tidigare redan.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nattiii:

Dina uträkningar är dock under all kritik och helt påhittade, vilket har visats av andra men du ignorerar det. Bara för att du upprepar något tillräckligt många gånger blir det inte sant

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nattiii:

De har börjat sälja Tuf (icke-OC) i deras Komplett dator sedan dag ett.

Komplett hävdar motsatsen, de har inte fått några TUF från Asus att sälja i någon form förrän nu verkar det som.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd låst*

Eftersom det diskussionen går runt i en cirkel och därmed förlorat sitt syfte så åkte hänglåset på!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Vzano:

*Tråd låst*

Eftersom det diskussionen går runt i en cirkel och därmed förlorat sitt syfte så åkte hänglåset på!

/Vzano, Moderator

Är det nu vi ska ha en helt egen diskussion när det bara är vi som kan svara?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Kenneth:

Är det nu vi ska ha en helt egen diskussion när det bara är vi som kan svara?

Jag har helt utan några som helst belägg rätt och du har fel!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner