Disney+ höjer årskostnaden med 300 kronor

Permalänk
Melding Plague

Disney+ höjer årskostnaden med 300 kronor

Priset för årsabonnemang går inom kort från 890 till 1 190 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det var ju inte en liten höjningen heller. Får ta en funderare när det blir dags för förnyelse om det är värt att fortsätta betala för.

Permalänk
Medlem

Tack å hej för mig!

Permalänk
Musikälskare

Uppsagt sedan länge

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Snusfri

Och streamingtjänsterna undrar varför de tappar så hemskt mycket folk.

Stora prishöjningar, dåligt utbud som blivit alldeles för fragmenterat eftersom alla ska ha sin egna tjänst, klappkass kvalité på både bild och ljud och mycket mer.

Lösningen: Några få tjänster med kvalitativt innehåll som inte är geoblocked till humana priser, då kommer folk tillbaka.

Sedan så ska vi såklart ha kvar nischade tjänster som Crunchyroll, MagellanTV osv.

§ 1.7 - MOD
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Vilket gissel det där med lösenordsdelning, begränsa till 1(samtidig) inloggad enhet på varje konto.

För folk som delar lösenord, så kan dom bli automatiskt utloggade mitt i sitt tittande om någon annan loggar in, till stort förtret, så många kommer ändå inte dela lösenord speciellt mycket.

1 konto = 1 ström, borde inte vara så svårimplementerat.
Jag gissar dock att man vill kunna ta betalt per åskådare och inte per konto, vilket strider mot Svensk lag som säger att man får visa inför slutet sällskap.

Visa signatur

*5800X|B550M|32GB|RTX2080S|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x16 Vengeance 3200C16 @XMP|Gigabyte Windforce OC @Stock|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

Det är bra, kläm åt dem bara. 😂

Permalänk
Medlem

Datumet är valt med eftertanke, då 15:e September är datumet där alla som har haft årsprenumeration från start debiteras . . .

Och vi kan inte göra något åt prishöjningen om vi vill ha 4k och Dolby Vision.

Permalänk
Medlem

Nu fattar jag inte.
Har haft Disney+ premium och jag betalade 1190kr i februari i år.
Har jag betalat för mycket då?

För övrigt så har jag sagt upp det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Det är bra, kläm åt dem bara. 😂

Drömmen är ju en framtid likt satellit-TV för man betalar 800kr i månaden för 99% skit bara för att man vill se något 😍

Skrivet av Liquidedust:

Datumet är valt med eftertanke, då 15:e September är datumet där alla som har haft årsprenumeration från start debiteras . . .

Klart du kan.

Säg upp skiten och rösta med plånboken

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Ser inget premiumabonnemang för 890kr/år på deras webb?

Visa signatur

Dator: MacBook Air 13" 2012 & Raspberry Pi

Permalänk
Skrivet av Fenrisulvfan:

Vilket gissel det där med lösenordsdelning, begränsa till 1(samtidig) inloggad enhet på varje konto.

För folk som delar lösenord, så kan dom bli automatiskt utloggade mitt i sitt tittande om någon annan loggar in, till stort förtret, så många kommer ändå inte dela lösenord speciellt mycket.

Jag gissar dock att man vill kunna ta betalt per åskådare och inte per konto, vilket strider mot Svensk lag som säger att man får visa inför slutet sällskap.

Familjeabonnemang är en grej. Vi kör regelbundet med en ström till vår AppleTV medan sonen tittar på något annat på sin iPad, och ibland tittar vi alla tre på separata saker var för sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Du menar att man inom sin familj ska behöva ha t.ex 4st samtidiga prenumerationer av alla olika tjänster? Dagen dom begränsar tjänsterna till en samtidigt inloggad enhet är dagen de förlorar kunder i drivor.

Permalänk
Medlem

Nu kommer det väl bli ännu mer anklagelser och kampanjer kring hur svenska folket stödjer människohandel och annat när man hittar alternativ till Disney+

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Var anledningen till uppsägningen. För lite content i sikte för att det ska vara värt 300kr mer.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Nu kommer det väl bli ännu mer anklagelser och kampanjer kring hur svenska folket stödjer människohandel och annat när man hittar alternativ till Disney+

Haha ja 😂

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av razkie:

Ser inget premiumabonnemang för 890kr/år på deras webb?

Ja, det ser ut som att priset redan är 1190 om man tecknar ett nytt abonnemang.

Skrivet av Liquidedust:

I och med att priset redan verkar vara 1190 så känner jag att det mer verkar vara konstigheter i artikeln (som så ofta)?

Nyheten är kanske baserad på en notifiering till en specifik kund som förnyar den 15/9?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

I och med att priset redan verkar vara 1190 så känner jag att det mer verkar vara konstigheter i artikeln (som så ofta)?

Nyheten är kanske baserad på en notifiering till en specifik kund som förnyar den 15/9?

Precis. Jag fick det nya priset för några månader sen redan. Har sen dess sagt upp det.

Permalänk
Medlem

33% i ett svep är ju rent ocker

Jag tecknade om i somras när det flaggades för höjningen, men nästa sommar blir det nog hej då

Permalänk
Medlem

Självklart önskar man att all streaming vore billigare, precis som med allt annat.

Om kunderna folk jobbar mot önskar sänka priserna, hade folk gått ner i lön? Nja

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem

Många som säger att de kommer säga upp men som när det väl kommer till kritan kommer behålla sitt abonnemang, precis som när Netflix stoppade lösenordsdelning och alla sa att de skulle säga upp sin prenumeration och istället fick Netflix ännu fler betalande kunder.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Använder ett delat konto så de som betalar kanske inte är så sugna på det efter detta

Något värt att se på disney om man inte är intresserad av marvel eller starwars som man då bör konsumera i närtid?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det stämmer nog. Det är inte höjning av tjänsten som sådan. Utan att de (som jag) hakade på disney+ när det kom förnyade precis innan höjningen för nästan ett år sedan får nu den vanliga taxan för ett helt år.

Så egentligen inte ens en nyhet, synd att nyheter har blivit mer kvantitet istället för kvalité.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. Få tillbaka Arial-fonten, ändra tema (Jultema), m.m.
Installera Custom SweC UserCSS

Permalänk
Medlem

Alternativ rubrik: Disney+ höjer kostnaden till 99 kr per månad.

Fast det förstås, det ger väl inte lika mycket reaktion (läs gnäll).

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Alternativ rubrik: Disney+ höjer kostnaden till 99 kr per månad.

Fast det förstås, det ger väl inte lika mycket reaktion (läs gnäll).

Nej, det blir ju inte lika slående rubrik stt prishöjningen sker från 74kr/mån till 99kr/mån.

Procentuellt sett en hög höjning, men hur många streamingtjänster med 4K, DV och ATMOS får man för under 100kr?

Jag blir kvar som kund iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Är redan begränsat till 2 strömmar för standard och 4 strömmar för premium. Begränsningar de till endast en ström per konto kommer mitt abonnemang sägas upp direkt.

Har fortfarande kvar årsabonnemang över nyår så får se hur skeleton crew levererar. Blir den lika medioker som acolyte kommer det nog sägas upp ändå oavsett prishöjningar.

Permalänk
Medlem

Det är dyrt att producera skit som ingen vill se så pengarna lär ju in någonstans...

Permalänk
Medlem

Jag ändrade mitt från Premium till Standard. Har ändå bara 1080p på TVn.
Är den streamingtjänst jag använder mest.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Imponerande höjningar. Sen jag tecknade första gången 2020 har nu priset mer än fördubblats. Från 590:- till 1190:- nästa debitering.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Det kostar redan 1190 kr/år.
Ingen höjning...