Testpilot: Be Quiet Pure Loop 3 LX med RGB

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Be Quiet Pure Loop 3 LX med RGB

Testpilot Björn Endre testar Be Quiets nya AIO-kylare med RGB och låg ljudnivå.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra även om jag hade velat se en luftkylare med i leken men som testpilot kan jag tänka mig att man är rätt begränsad.

Vill man testa kylaren på riktigt är prime95 torture test ett bra val. min nh-d15 skjuter upp till throttling ganska omgående om alla strömbudgetar är upplåsta.

Intressant att silent loop verkar ha lite bättre kylförmåga då namnet antyder att det är tystnad den ska fokusera på.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Sitter inte radiatorn år fel håll. Ska man inte ha slangarna neråt, Tanke på luft mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Sitter inte radiatorn år fel håll. Ska man inte ha slangarna neråt, Tanke på luft mm

Beroende på chassi kan det vara lämpligt att vända radiatorn, slanglängd och annat kan vara begränsande. Sedan jag började köra vattenkylt har jag alltid kört radiatorn i toppen på chassit, jag får bäst temps i det läget.

Permalänk

Vad är det som denna gör bättre än t.ex. Arctic freezer ?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Helt klart rätt val utav stencil 🙂✅👍🏼

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Slangarnas placering gör inte så mycket egentligen. Så länge det passar så handlar det typ bara om utseendet.

Det viktiga är att pumpen inte är "högst upp". Vanligast sitter ju den i vattenblocket, så det räcker oftast med att i alla fall del av radiatorn kommer upp högre, vilket den verkar göra här.