Veckans fråga: Vilken är din favorittillverkare av kylare?

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja säga Thermalright men ljudbilden är katastrof på Pearless Assasin och Phantom spirit har bättre men fortfarande rätt högfrekvent tjut ändå så Noctua onekligen bästa luft kylare på alla fronter utom priset som skulle behöva gå ner 1/3 för att ens vara lite relevant luft kylare ska verkligen inte kosta över 1000 lappen och verkligt närmare 2k

Permalänk
Medlem

Deepcool och Thermalright är mina nya två favoriter, Noctua var förut en stor favorit men... Med deras nya fantasipriser så, finns det likvärdiga konkurrenter med betydligt bättre priser.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 9800X3D, Asrock B850M Pro rs wifi, 64GB DDR5 6000Mhz,
Crucial T700 2TB, Win11, RM850, Radeon 6800 XT.
Skärm: Alienware AW2723DF.

Permalänk
Medlem

Absolut Noctua gör bra skit till ett högt pris men valet faller ändå på Arctic tack vare prestanda/pris o kvalitet.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Scythe är min favorit, haft min ninja sen 2004 i typ 7-8 datorer, allt från amd till intel , klippt fästen och använt bottenplatta från andra.

Permalänk
Medlem

Satte Noctua som kyler min nuvarande maskin men favoriten genom tiderna är nog min gamla Zalman som kylde min cpu kring 2010, de såg riktigt coola ut.

Permalänk
Medlem

Noctua är favoriten men Be Quiet är på en klar tvåa.

Visa signatur

På informationssupermotorvägen sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Att vara fokuserad på märken kan göra att man inte ser eller vill se något annat. Det är ju också just det företagen vill, se t ex Apple inom sina områden.
Det man får hoppas är ju att de som varit bra och skapat sig ett namn kan fortsätta leva upp till förväntningarna och inte bara leva på namnet.

Monterade tidigare i år en Corsair A115 åt en annan, som gav ett positivt intryck. Även själv en Deepcool AN600, bra även den.
Har en Corsair 420 mm AIO som jag ska montera någon gång när det blir nytt bygge.

Så även om man nog ofta tänker Noctua först, vilket jag också gör bl a då jag har goda erfarenheter, så ska man inte glömma bort de andra märkena. Särskilt inte om man kan få liknande prestanda till bättre pris när det är erbjudanden.
Kan nog inte minnas någon direkt dålig upplevelse med något märke, men säkert har det varit något någon gång. Haft många olika genom åren.