Vdsl scream - är det någon i hela sverige som har det?

Permalänk
Medlem

Nästa vecka i PLUS tar man upp Bostream Scream, skall bli intressant.

Permalänk
Medlem

HÄHÄHÄHÄ

SKA JAG SE DET LR???

Permalänk
Medlem

hoppas du får din lina nu då

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

noob.. fick inget mail idag heller som var den sista utlovade dasgen.. sitter i deras telefonkö nu. weeeeeee.

hähä..de är för goa. Det märktes att de inte hade orkat skicka ordernnu heller.. Så jag ringde upp telia själv och efter lite tjat blir jag urkopplad imorrn!.. Yes.. kommer stå utan ett tag nu.. måste tjata järnet på bostream imorrn.. kommer att bli hårda veckor (inte månader hoppas jag).. So.. om ni inte hör av mig här på ett tag så har jag troligtvis inte hängt mig utan väntar på min lina.

En sak till.. Om och när jag får vdsl är alla här bjudna på spritfest hos mig

hmm. nej vänta. Inte riktigt alla

Permalänk

Ett urklipp ur mitt mail till Bostream:

Nu är det dock så att jag är trött på alla problem och väntetider jag fått av er.
Någon gång under Mars månad beställde jag Scream, har idag X-Stream.
Blev då lovad att vänta i 2-3 v för inkoppling så jag kunde använda mitt Scream, vilket lät väldigt bra, tyckte jag.
Några dagar senare fick jag ett brev hem där jag blev lovad 1 Juli istället, vilket redan då var en KLAR besvikelse (pga utbyggnad av station, vilket jag inte fick reda på någonting om när jag blev lovad första gången av någon på er supportavdelning).
Bet i det sura äpplet, och accepterade 1 Juli.
1 Juli kom, och jag hörde ingenting. Ringde er support och frågade vad som hände. De sa att de fortfarande höll på att bygga ut stationen. Blev lovad Augusti. En månad till alltså...
Ringde i Augusti och frågade när jag ska få min efterfrågade Screamtjänst, som jag väntat på sedan Mars. Blev lovad att det skulle fungera yttligare om några veckor.
Sen fick jag ett brev hem i brevlådan med IP-adresser, DNS'er osv i brevlådan.
Några dagar senare ett modem, och jag blev givetvis jätteglad att mitt efterlängtade Scream äntligen hade kommit!
Men nej. Det fungerade inte, väntade förgäves at modemet skulle få sync mot stationen. 15 September är denna dag.
Kopplar in min X-Streamtjänst, och går in på Er Driftinfosida, och ser "Driftstörning i Västerås, Danderyd osv osv".
Lagom trött jag var på att vänta bet jag mig i läppen och väntade några dagar, i tron om att det skulle ordna sig inom ett par dagar.
Men där hade jag fel IGEN. Efter ungefär 4 veckor försvann äntligen Driftstörningen i Västerås, och jag trodde att min tjänst äntligen skulle fungera. Men NEJ.
Ringer Kundtjänsten (detta är ungefär 11:e samtalet dit, och ca 15 min senare) frågar jag varför det inte fungerar.
Får då svaret att Bostream måste ha gjort ett misstag med min order, och inte kopplat bort mitt X-Stream för att ge plats för Scream.
Ännu mer väntan.... Blev lovad 7 November! I skrivande stund är det 17 Oktober.
Då är frågan, är det RIMLIGT någonstans att man skall behöva vänta från Mars/början på April till 7 NOVEMBER på en tjänst från er?
Och till råge på allt, så har min X-streamtjänst börjat att strula, den tappar sync mot basstationen under korta sekvenser, så alla filöverföringar, och anslutningar mot andra servers går ned och upp STÄNDIGT.
Detta händer 30+ gånger per dag.
Jag är så OTROLIGT trött på Bostream/BBB AB, och dessa ständiga lovord och misstag från er sida. Det blir inget mer Bostream från min sida.
Riktigt tråkigt att behöva utstå sånt här från ett sånt stort företag som ni ändå är.
Jag hoppas att ni tar er i kragen, och åtminstånde bjuder mig på ett par gratismånader när screamtjänsten börjar fungera.
Det är det minsta ni borde bjuda på, med tanke på alla lovord och andra oangelägenher ni orsakat mig.
Med Vänlig Hälsning
Andreas Johansson

Det är helt oerhört värdelöst.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Hej Delarium! Ledsen at det krånglat så för dig.. Jag vet precis hur det känns. Jag har väntat lika länge. Skilnaden är att jag tjatat mer och blivit lovad flera ggr oftare än du.

En sak är säker och det är att om att ljuga är en synd så kommer samtliga på Bostream
att bli grillade länge och väl i helvetet.

Permalänk
Medlem

Delarium.

Du säger att det aldrig mer blir bostream för dej, men sen säger du att du åtminstone borde få några gratismånader. Hur går det ihop? Ska du få ett par gratismånader och sen säga upp tjänsten. Tror du att du kommer få något överhuvudtaget om du skriver så?

Hoppas att det löser sig dock.

Visa signatur

Education is what remains after one has forgotten everything he learned in school /Einstein

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
Nästa vecka i PLUS tar man upp Bostream Scream, skall bli intressant.

Vilken dag går detta?? Och kan någon Cappa inslaget??

Permalänk
Medlem

kermit.. tror d går på måndag.. tom morsan hade hört talas om det(!)

Permalänk
Medlem

Yepp måndag kl 20.00

Sorry 21.00

Visa signatur

signatur raderad av Coltrasten, §6.2

Permalänk
Medlem

Segt VDSL på VASA/GBG

Lord Kermit, har du fortfarande problem på VASA/GBG? Jag har haft seg uppkoppling de senaste veckorna, ca 2,5 MBit ner och 5 MBit upp med standard TPtest. Jag har VDSL 13/13. Jag felanmälde hos Bostream för en vecka sedan och de skulle förstås kolla på det. Ringde igen idag och killen sa att vi behöver ge teknikerna mer tid att kolla upp problemen, återkom på tisdag. Jaja, svaret var väntat. Förväntar mig inte att något skall hända.

Eftersom Bostreams spekulationer är lika goda som våra: vad kan vara problemet? För lite bandbredd helt enkelt? För mycket folk inkopplade som laddar film? Skall bli intressant att höra vad de säger på Plus (lögn och förbannad dikt såklart, Skanovas fel osv). Hoppas Sverker grillar dem och kastar modemet i tunnan!

/Touche

Permalänk
Medlem

Är det ngn i Linköping som fått scream än eller?

Orderstatussidan på Bostreams hemsida har ändrats för mig. Nu står det att de ska skicka iväg min order till deras leverantör och att de undersöker vad jag ska få för hastighet, innan de skickar modemet!

Bara hoppas att det går fort.

Visa signatur

signatur raderad av Coltrasten, §6.2