Boiling Point - Road to hell

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Så om du köper en stor bil och inte får med t.ex ena framhjulet så skulle du anse det vara ok, för att det hjulet kommer på posten en vecka senare? Och kanske fungerar.
Betalar folk 4-500:- för ett spel så skall det väl vara spelbart tycker jag.

Nu tycker jag iofs inte att ett spel är jämförbart med en bil, men visst... Nu är du ju så att spelet fungerar och ÄR spelbart trotts ganska många buggar, och när man betalar för ett spel så betalar man även för eventuella patchar, och om de levererar så ser jag inget större problem.

Visa signatur

"Hörru, som chef tycker jag det ser illa ut."

Permalänk
Medlem

funkar patchen då?

så att det inte händer nåt så man får installera om spelet o förlorar savarna lr liknande?

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk

När kommer EU patchen?

Permalänk
Medlem

verkar blivit andra buggar me patchen?

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taklampa
Nu tycker jag iofs inte att ett spel är jämförbart med en bil, men visst... Nu är du ju så att spelet fungerar och ÄR spelbart trotts ganska många buggar, och när man betalar för ett spel så betalar man även för eventuella patchar, och om de levererar så ser jag inget större problem.

Okej, om nu speltillverkaren skickar hem en CD med den senaste patchen på kanske 30-40MB..
Men att man gillar att spela på dator är dessvärre inte synonymt med bredband..
Tänk på stackaren som sitter med sitt haltaskiga 56k telefonmodem då...Hur kul är det att tanka en 30-40MB patch med sån uppkoppling?

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Sådana som du har en ganska konstig syn på saker och ting, jag förstår inte riktigt hur ni tänker. Jag ser ofta sådana som du som av någon konsigt anledning sitter i forum och ursäktar buggiga produkter, varför? Det här spelet är ju ett ganska extremt exempel på ett spel som har åtminstonde något halvår kvar av utveckling innan det är dags att släppas. Och efter det kanske få någon patch eller två för någon missad bugg eller två.

Hela spelet skriker ju beta/alfa, det finns ju fullt med buggar som tillverkarna omöjligt kan ha missat, såsom ljudet som inte fungerar, bilfysik från -1995, försvinnande bilar osv, dvs inga småbuggar. Och man betalar för ett fungerande spel, som ska fungera direkt när man köpt det, inte 1 månad senare.

Och hur de kunde släppa en patch till US-versionen som inte ens är släppt ännu, medans de inte släppt någon patch till EU-versionen som är släppt. Det måste ju vara det slutgiltiga beviset på att de här personerna inte har en aning om vad de pysslar med.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Medlem

Hur som helst med ett par patchar så kan det här bli ett mycket bra spel. Tycker det en så pass bra idé men utförandet är väl inte helt ok...
Ifall mp kommer fungera bra så blir det ännu bättre

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanove
Sådana som du har en ganska konstig syn på saker och ting, jag förstår inte riktigt hur ni tänker. Jag ser ofta sådana som du som av någon konsigt anledning sitter i forum och ursäktar buggiga produkter, varför? Det här spelet är ju ett ganska extremt exempel på ett spel som har åtminstonde något halvår kvar av utveckling innan det är dags att släppas. Och efter det kanske få någon patch eller två för någon missad bugg eller två.

Hela spelet skriker ju beta/alfa, det finns ju fullt med buggar som tillverkarna omöjligt kan ha missat, såsom ljudet som inte fungerar, bilfysik från -1995, försvinnande bilar osv, dvs inga småbuggar. Och man betalar för ett fungerande spel, som ska fungera direkt när man köpt det, inte 1 månad senare.

Och hur de kunde släppa en patch till US-versionen som inte ens är släppt ännu, medans de inte släppt någon patch till EU-versionen som är släppt. Det måste ju vara det slutgiltiga beviset på att de här personerna inte har en aning om vad de pysslar med.

"sådana som jag" förstår mig inte på "sådana som dig". jag har själv spelat en hel del nu, och jag ser inga större problem med dessa buggar. Ljudet fungerar utan problem, visst det är inte det bästa ljudet, men det är ingen bugg... bilfysiken är inte heller någon bugg utan den ska vara så. Var du ute efter en körsimulator så borde du tänkt en extra gång innan du köpte detta spel. Bilar som man "stulit" försvinner, det är även tillverkarna medvetna om och de håller på att fixa det i en kommande patch. Om du nu verkligen stör dig på dessa problem så skulle du inte köpa spelet över huvud taget, du borde väntat tills alla patchar är ute och det enligt dig är spelbart. Jag säger inte att buggar är något att vara glad för, men jag tycker att man inte ska gnälla förren det gått några veckor, först då kan du klaga på att utvecklarana inte tar sitt ansvar gentemot dig, och inte levererar det som de borde göra.

Visa signatur

Permalänk

Ägd =)! Men när kommer EU Versionen ? .. Inte för att jag har nå problem med att spela och ha kul utan det är hur bra som helst,, bara att bilen försvinner ibland, Men inge hack. Då har jag inte ens inskaffat mitt 6800GT som jag ska beställa på söndag,, Nu kör jag med amd 64 3000+, 1024 mb ram, och ett xpress 200 , "INBYGGT Grafikort" och jag har 30 fps~ för det mesta.. Tycker det är bra för ett inbyggt grafikort.. iofs det bästa inbyggda som finns nu då

Permalänk
Avstängd
Citat:

"sådana som jag" förstår mig inte på "sådana som dig". jag har själv spelat en hel del nu, och jag ser inga större problem med dessa buggar. Ljudet fungerar utan problem, visst det är inte det bästa ljudet, men det är ingen bugg... bilfysiken är inte heller någon bugg utan den ska vara så. Var du ute efter en körsimulator så borde du tänkt en extra gång innan du köpte detta spel. Bilar som man "stulit" försvinner, det är även tillverkarna medvetna om och de håller på att fixa det i en kommande patch. Om du nu verkligen stör dig på dessa problem så skulle du inte köpa spelet över huvud taget, du borde väntat tills alla patchar är ute och det enligt dig är spelbart. Jag säger inte att buggar är något att vara glad för, men jag tycker att man inte ska gnälla förren det gått några veckor, först då kan du klaga på att utvecklarana inte tar sitt ansvar gentemot dig, och inte levererar det som de borde göra.

Och dom som sitter på 56k då?
Men å andra sidan lär väl speltillverkare som släpper halvfärdiga produkter vara glada över sån kunder som dej antar jag..
Du sitter med största säkerhet på ett rejält bredband eftersom du resonerar så galet.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad tycker du "sådana som jag" ska göra i nuvarande läge, när spelet hänger sig med ett kryptiskt felmedelande NÄR MENYN LADDAS! Jag ser alltså inte röken av menyn, och ännu mindre av spelet.

Hade det varit ett par buggar hade det kanske inte varit hela världen, men nuvarande läge är helt oacceptabelt!

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Och dom som sitter på 56k då?
Men å andra sidan lär väl speltillverkare som släpper halvfärdiga produkter vara glada över sån kunder som dej antar jag..
Du sitter med största säkerhet på ett rejält bredband eftersom du resonerar så galet.

Jag tror säkert att de är glada för "sådana som mig", och ja, jag sitter på ett hyfsat bredband, så patchar är inget större problem för min del. För de som sitter på modem kan jag faktiskt tycka synd om i det här läget... men, de som sitter på modem torde ha "problem" med i stort sett alla spel då det ofta finns buggar till, ja, i stort sett allt. 34 MB är dessutom inte så fruktansvärt mycket och går att ladda ner med ett modem... Sen brukar även patchar läggas ut på exempelvis PCG, som de flesta som är intresserade i ämnet går och köper ibland.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Vad tycker du "sådana som jag" ska göra i nuvarande läge, när spelet hänger sig med ett kryptiskt felmedelande NÄR MENYN LADDAS! Jag ser alltså inte röken av menyn, och ännu mindre av spelet.

Hade det varit ett par buggar hade det kanske inte varit hela världen, men nuvarande läge är helt oacceptabelt!

Eftersom spelet fungerar för andra, så är det nog inte spelets fel att du får "kryptiska felmeddelandet"... ta en titt på din egen hårdvara samt mjukvara. Annars borde du ju inte vara något problem att gå till affären du köpte det ifrån för att byta ut det eller ringa/maila supporten. Sen undrar jag en sak; varför yttrar du dig om buggarna som finns i spelet när du säger att du inte får igång det?

Edit: Oj, miss av mig, det var ju inte du som skrev om buggarna i spelet det var ju "Apanove", ledsen, men ni har en avatar som liknar varandra väldigt mycket

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

blablabla... bortförklaringar.... blablabla...

Får du betalt för att sitta här och försvara det här spelet? Jag förstår inte ens varför du försöker när det är så upppenbart att det här spelet inte borde ha släppts ännu. Eller gillar du bara att sitta och gnälla på besviket folk som betalt för spelet och förväntade sig ett helt spel, och inte en beta-version? Och jag kan tala om för dig (och alla andra som inte visste) att även köpta bilar försvinner.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Citat:

Får du betalt för att sitta här och försvara det här spelet? Jag förstår inte ens varför du försöker när det är så upppenbart att det här spelet inte borde ha släppts ännu. Eller gillar du bara att sitta och gnälla på besviket folk som betalt för spelet och förväntade sig ett helt spel, och inte en beta-version? Och jag kan tala om för dig (och alla andra som inte visste) att även köpta bilar försvinner.

Inte för mig iaf. Var en stad ifrån min köpta och den försvann ej.

Håller med dig iaf vad gäller hur "färdigt" Boiling Point är.

Permalänk
Medlem

Jävla gnällspikar, hälften av er här borde inte yttra er överhuvudtaget eftersom ni INTE köpt spelet utan laddat hem det... att ni bara har mage att klaga på ett "gratis" spel.

Och spelet fungerar för dom flesta, buggarna finns där men när andra error's börjar dyka upp vid tex laddningar eller att spelet kraschar så är det ERAN hårdvara/eller drivrutiner det är fel på, alt. att det är en warez version.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chillerW
Jävla gnällspikar, hälften av er här borde inte yttra er överhuvudtaget eftersom ni INTE köpt spelet utan laddat hem det... att ni bara har mage att klaga på ett "gratis" spel.

Och spelet fungerar för dom flesta, buggarna finns där men när andra error's börjar dyka upp vid tex laddningar eller att spelet kraschar så är det ERAN hårdvara/eller drivrutiner det är fel på, alt. att det är en warez version.

Tala för dej själv..

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Tala för dej själv..

Varför ska han prata för sig själv? Det vore ju ganska ensamt.

Fan vad alla klagar, spela eller spela inte! It is that simple.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Varför ska han prata för sig själv? Det vore ju ganska ensamt.

Fan vad alla klagar, spela eller spela inte! It is that simple.

Jag väntar iaf tills jag hittat en riktig patch, spelet verkar jäkligt kul och bra, men inte som det funkar för tillfället.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

bla bla... .... .... alt. att det är en warez version.

Jo visst att det skulle försämra prestandan då?

Visa signatur

ÖÄ is teh shit!

Permalänk
Medlem

Jorå, köpta bilar försvinner också, åtminstonde den första. Jag tror inte det har något med avståndet att göra som med de stulna, för jag har åkt helikopter runt hela kartan utan att den köpta försvann. Men däremot när jag körde busturer runt kartan så var den borta när jag kom tillbaka, det här är ju den mest störande buggen, med tanke på hur dyra bilarna är att köpa. Och jag hoppas verkligen de optimerar spelet lite bättre så man slipper de där frysningarna som man får när man kör.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Spår du i kort eftersom du verka veta vilka som vilka som köpt eller laddat ner spelet?, att spelet har massa buggar inne i spelet är väl alla överens om, men du har väl fått en buggfri produkt, grattis isf.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

Jag körde skitspelet när det kom på min dator.. Uhhhh vilken buggmiljö det är ! Det lagga som fan kan jag säga! Då vill jag ju inte säga att jag har dåliga saker i min buken eller så hahaha! Nej men ärligt det måste komma x antal patchar innan jag ska titta på detta spelet igen! .. Kommer mycket annat bra som tex GTA san andreas ..

// Frenell

Visa signatur

Spelburk: Cpu: A64 FX 55 |--| DFI NF4 SLI-DR|--| Gpu: EAX800XT-P/2DHTV/256MB PCI-E |--| Kylning: DD - H20 |--| Minne:PC4000 BallistiX Tracer 1024 x 2 |--|Server: Cpu: 2.8 Prescott |--| Minne: Ocz 1024 rev 2|--| Space: 1.5 TB |--| OP : Linux |--|
Kolla in Galleri för bilder på burkarna..

Permalänk
Medlem
Citat:

... alt. att det är en warez version.

undrar bara om dom flesta här på swec allvarligt tror att dom som släpper spelet i scenen programerar in massa extra buggar för man ser ofta sånna dära kommentarer.
"warez" versionen är samma som den man köper, ibland så byter man ut start filen eller liknande mot en utan skydd men det är allt, oftast

ang. spelet så flyter det det på helt ok för mej, runt 40fps på medium i 1280x1024
har en p4 2.4ghz 1gb ram och ett GF6800LE och har inte märktav nå speciellt mycket buggar så för dom som det inte fungerar för så är det nog eran egen dator som är felet, drivrutinerna kanske.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hektik
undrar bara om dom flesta här på swec allvarligt tror att dom som släpper spelet i scenen programerar in massa extra buggar för man ser ofta sånna dära kommentarer.
"warez" versionen är samma som den man köper, ibland så byter man ut start filen eller liknande mot en utan skydd men det är allt, oftast

ang. spelet så flyter det det på helt ok för mej, runt 40fps på medium i 1280x1024
har en p4 2.4ghz 1gb ram och ett GF6800LE och har inte märktav nå speciellt mycket buggar så för dom som det inte fungerar för så är det nog eran egen dator som är felet, drivrutinerna kanske.

Vad för drivisar kör du på grafikkortet??
Jag kör 76.45, iofs en beta, men hackar nått grymt även i "snälla" inställningar typ 1024x768.
Kan ju även bero på att jag bara har 512MB RAM, men enligt spec på spelet skall det räcka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad för drivisar kör du på grafikkortet??
Jag kör 76.45, iofs en beta, men hackar nått grymt även i "snälla" inställningar typ 1024x768.
Kan ju även bero på att jag bara har 512MB RAM, men enligt spec på spelet skall det räcka.

humm inte säker
tror det är 66.93, det som står i rivaturner.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jag försvarar inget som jag personligen inte anser borde försvaras. Jag tycker att spelet är ett helt ok spel, och med tanke på innehållets frihet så tycker jag att de buggar som finns är helt godtagbara eftersom de antagligen kommer att fixas. Jag "gnäller" inte på någon, jag skriver vad jag tycker. Din åsikt är att det inte borde släppas än, och min åsikt är att spelet är släppt och jag är nöjd. Och nej, de bilar som jag har köpt har inte försvunnit, de står utplacerade lite varstans på kartan och står där tills jag använder dom...

Edit: Och ja, jag får stora summor pengar på att "sitta här och försvara det här spelet"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ljudet måste vara den största buggen... En del snack försvinner bara så jag tvingas att läsa enbart på texten utan nått ljud... rätt skoj

Permalänk
Medlem

Jag är helt och hållet imponerad över hur en tråd som borde handla om innehåll, omdömen
och andra tips och tricks för att hjälpa varandra att få igång alt. få spelet att flyta bättre
kan urarta till en pajkastning medlemmar mellan. Bra jobbat...

Jag har inte läst 100% av alla inlägg men jag antar att pajkastningen inte tillför varken tråden
eller de personer som vill snacka om spelet något.

Innan attackerna börjar regna likt "klicken" på hittade vapen vill jag i förebyggande syfte påpeka att jag tillfört åtminstone något konstruktivt, genom att lägga upp lite screenshots på slutet av sida 12 i tråden.

Och innan hobby-admin anklagelserna börjar smidas i onda swec-hjärnor vill jag säga att det
inte var meningen att agera som sådan, men jag står för det jag skrivit, och jag tror flera håller med mig.

Visa signatur

If today was perfect there would be no need for tomorrow.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Co Rolla
Ljudet måste vara den största buggen... En del snack försvinner bara så jag tvingas att läsa enbart på texten utan nått ljud... rätt skoj

Stötte på en karaktär som alternerade mellan djup mansröst och ljus kvinnoröst och ibland rörde på munnen men inte sa något. Väldigt intressant ljudkodning får jag säga

Permalänk
Medlem
Citat:

men enligt spec på spelet skall det räcka.

Räcka för att starta det, inte för att spela ordentligt. Lita aldrig på spec från tillverkaren. Spelet drar lätt över 600MB ram för mig när jag spelar, så det är nog massa ond swapping som segar ner för dig.