Boiling Point - Road to hell

Permalänk
Medlem

Några buggar jag har råkat ut för:
Trilla genom marken när ja skulle landa ett plan.
Ljudet som försvinner ibland, inte bara konversationer utan också ibland när man kör.
Självmordskillen på bron står kvar fast man klarar uppdraget och har räddat honom.
Och en grej som jag inte är säker på. Men när jag klarat alla uppdrag för indianerna i den första byn och hövdingen säger till mig att ja kanske behövs i en annan by. Så börjar dom kasta spjut efter mig.

Ingen av dom här buggarna är särskilt störande, förutom det med ljudet.

Det som däremot stör mig är att det mer verkar vara tur om spelet flyter eller inte. Har alla senaste drivisar till allt, kör i low på 800x600 har definitivt ingen AA&AF påslagen. Men ändå går det segt som fan när kör.
Burken är xp2400+@2333mhz, 1gb ddr333 och ett fx5900xt (440mhz core, 800mhz mem). Jag vet att fx-korten inte är det vassaste som finns. Men seriöst jag lirade igenom doom3 och hl2, far-cry på medium/high. Så ja köper inte snacket om att det skulle vara fel på min hårdvara.
Speciellt inte när folk med Fx-55:or och liknande säger att det hackar och jävlas. Spelet är absolut inte klart.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Tycker det är oacceptabelt att man släpper ett spel som så uppenbart befinner sig i pre-release stadiet. Man kan inte kringgå det faktum att spelet är väldigt buggigt och allmänt ooptimerat. Nu har jag förvisso en rätt kraftfull dator, men även här suger det verkligen musten ur allt. Rent grafikmässigt laggar det inte, och då kör jag i 1024 med 2x antialiasing. Men det ständiga laddandet och swappandet gör mig galen. Jag tycker man borde klara sig rätt bra med 1gb i ram när man spelar. Spelet hakar upp sig när man kör bil t.ex och börjar ladda mitt i allt, och helt plötsligt har man kört in i ett träd eller ett hus och kvaddat sin bil. Man får en känsla av att det här spelet innehåller väldigt mycket "fulkod" som kräver en massa minne. Grafiken är snygg men inte speciellt spektakulär, därför har jag svårt att förstå vad som egentligen kräver så stora resurser. Tycker synd om alla med hyffsat bra datorer som köpt spelet och sedan inte kan lira det, även fast man tycker att dom borde kunna det. Med tanke på vilka resurser spelet kräver så borde det vara några snäpp bättre i både grafik och ljud för att dom höga kraven ska vara berättigade.

Fysiken i spelet är helt åt helvete tycker jag. Det ska inte vara möjligt att kunna köra i djungeln med en vanlig personbil utan att fastna t.ex. Själv har jag kört uppför berg och annat med min "Castell". Det vore mer realistiskt om man bara kunde köra i skogen med 4x4 jeepar t.ex. Dessutom är det fjantigt att det blir tvärstopp när man kör på en vanlig trälåda med en bil. Sedan tycker jag det här med klickande vapen är väldigt orealistiskt. När du köper en helt ny automatkarbin så ska den inte klicka om spelet är ämnat att vara realistiskt. Nu måste man köpa en massa upgrades till vapnen innan dom börjar fungera vettigt.

Några andra irriterande saker finns på ljuddelen. Vissa personer i spelet har inget ljud när man talar med dom, och när man kör bil så knastrar ljudet. Har försökt lösa detta genom att öka och minska antalet ljudkanaler i inställningarna, dock utan framgång.

Spelet i sig är fantastiskt roligt, men alla dessa buggar förtar en stor del av spelglädjen.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plexus
*text*

ord

Permalänk
Medlem

Vet inte om det här redan postats, men det här skrevs på ett läskigt forum av en svensk.
Något han hade läst på ett annat forum om spelet. Stämmer det så vet ni ju varför det hackar och segar så jävligt, det beror inte på era gfx-kort utan att ni inte sitter inne med 2gb ram hehe.

Exactly. It means exactly that - it's your memory. When your system gets
constant results no matter what you throw at it, it means,afaik, that there's a
bottleneck somewhere and it ain't your GPU. I've picked up some info regarding
memory usage from one of the chat logs with the developers - the whole game
world takes up 4gb RAM to load up fully. That means you need at least so much
memory to play freely without any lag at all! However, at any given time the
game loads (at high detail settings) 1.3gb only out of 4gb...to make it
playable. So, how often the game updates then? As often as you set in the
options...200m to 1000m. Every time you move that distance the game loads new
geo data and if there is not enough memory space (and there isn't ...) it uses
the swap file and that's when you feel the lag. The longer the distance - the
more memory it will require.
Frankly, I don't know if there is something that can be done in that case,
except buying more memory, because there is probably no optimizations possible
for this game design. I think.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem

Jepp spelet känns definitivt som en beta lr liknande. Jag kör som fan i djungeln me min personbil som e den risigastre av den alla. Man kan hoppa över berg o dalar o gena genom objekt, bara köra rakt igenom. Kör man in i en liten trälåda eller ja ett tygsnöre från ett tält så tvärstannar bilen.

Ljudet verkar inte välgjort alls, bilarnar ljud verkar vara nåt enkelt tilläg eller liknande.

Nån sa att man inte betalar för ett bilspel. Nej man gör inte det men snälla spel som ej är bilspel som är flera år gamla har bättre körkänsla än detta.

Jag pratar om spelet i sig nu o inte om buggar. Buggarna går o fixa med tiden säkert, men det övriga e som o programera om hela spelet.

edit: jag får också hacket me bilen o andra av mina polare också.

hackar till så stannar man ibland flera sek , sen fortsätter man köra.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeRonk
Vet inte om det här redan postats, men det här skrevs på ett läskigt forum av en svensk.
Något han hade läst på ett annat forum om spelet. Stämmer det så vet ni ju varför det hackar och segar så jävligt, det beror inte på era gfx-kort utan att ni inte sitter inne med 2gb ram hehe.

Exactly. It means exactly that - it's your memory. When your system gets
constant results no matter what you throw at it, it means,afaik, that there's a
bottleneck somewhere and it ain't your GPU. I've picked up some info regarding
memory usage from one of the chat logs with the developers - the whole game
world takes up 4gb RAM to load up fully. That means you need at least so much
memory to play freely without any lag at all! However, at any given time the
game loads (at high detail settings) 1.3gb only out of 4gb...to make it
playable. So, how often the game updates then? As often as you set in the
options...200m to 1000m. Every time you move that distance the game loads new
geo data and if there is not enough memory space (and there isn't ...) it uses
the swap file and that's when you feel the lag. The longer the distance - the
more memory it will require.
Frankly, I don't know if there is something that can be done in that case,
except buying more memory, because there is probably no optimizations possible
for this game design. I think.

Har misstänkt att det är något sådant.
Kollar man växlingsfilen storlek när man stänger ner spelet så ligger den på över alltid 1GB.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

man kan väl sänka växlings grejen i windows ? Det gjorde jag och jag spelar lagg fritt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robin_robin
man kan väl sänka växlings grejen i windows ? Det gjorde jag och jag spelar lagg fritt.

Jo, visst kan man det.
Men det torde resultera i att datorn swappar än oftare ioma den måste tanka in data med tätare frekvens eller??

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Va fan, tar detta spel upp till 4gb??? Inte skall man vara tvungen att köpa några giga RAM till för att kunna spela ett spel. Låter som det är en beta version med tanke på alla buggar som finns. Mitt största problem är att det slänger ut mig till windows efter en stund, vet inte varför. Och sånt här skall man betala för, nåja man får ha tålamod och vänta på några patchar för det verkar vara ett bra spel.

Både Farcry och Half-Life 2 har bättre grafik och fungerar ganska bra på min dator, men dom har ju inte så här stor karta för den delen heller.

Märkte att man INTE skall gå simma i djungeln, blev uppäten av pirajor.

Visa signatur

Athlon 64 3200+, Asrock Dual-SATA2, 1 GB DDR-RAM, GF6600GT osv.
"One ring to rule them all, One ring to find them, One ring to bring them all, And in the darkness bind them!" miskad storlek /Quizor

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Jo, visst kan man det.
Men det torde resultera i att datorn swappar än oftare ioma den måste tanka in data med tätare frekvens eller??

Då får man skaffa nyare komponenter =)? hehe

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man får "Track wehicle handling" i spelet? Ska göra ett uppdrag åt militären där man ska köra en SAM launcher, men min gubbe kan inte köra sådana fordon än.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk

Passar på och frågar hur man lär sig att köra helikopter. Ska göra ett uppdrag för Gov men jag vet inte hur man kör den dumma helikoptern

Permalänk
Medlem

Helikopterhandboken får man när man kommit en bit på mainquest (man får den faktiskt vid två tillfällen om man inte ser upp!).
Samma sak gäller pansarfordon (ligger och skräpar på en Mainquest location!).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yan
Helikopterhandboken får man när man kommit en bit på mainquest (man får den faktiskt vid två tillfällen om man inte ser upp!).

Okej, då måste jag tillbaka till staden igen då och börja questen Vill ju köra min tank sen som de säger att jag ska få.

Permalänk
Medlem

Fler som märker att gubbar kan skjuta igenom golv o ja väggar?

Jag sprang runt i ett hus fullt me fiender o hade slaktat alla på min våning, sen hör jag massor me skott komma från nåt håll. Jag kollade runt men såg inga o märkte då att fienderna på övre våningen kände av min närhet o typ stog o sköt som fan.

Operation Flashpoint har oändligt stora ytor det me o det hackar ej, men det kanske beror på grafiken?

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Avstängd

Operation Flashpoints grafik är ju inte så jävla taskig om man kör på de bästa inställningarna. OFP2 kommer ju snart också... ska bli intressant

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+
2x GeForce 6600GT 256 mb ddr3 (SLi)
2048 mb ram minne

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
Operation Flashpoint har oändligt stora ytor det me o det hackar ej, men det kanske beror på grafiken?

Grafikmotorer är inte så enkelt

Permalänk
Medlem

Är det nån annan som får felmeddelande i stil med detta? Spelet söker efter nåt som inte finns på min hårdskiva.

Invalid object pId appeared in rooms objects list. smId:3596, room:0, pId: 4280

Xenus.exe caused an EXCEPTION_BREAKPOINT in module kernel32.dll at 001B:7C81EB33

Registers:
EAX=0022DEE8 EBX=010AED04 ECX=7E820B38 EDX=69204898 ESI=00000000
EDI=0022E028 EBP=0022DF38 ESP=0022DEE4 EIP=7C81EB32 FLG=00200246
CS=001B DS=0023 SS=0023 ES=0023 FS=003B GS=0000

Call stack:
001B:7C81EB32 (0x80000003 0x00000001 0x00000000 0x00000000) kernel32.dll

001B:5301F4A3 (0x0022E044 0x61766E49 0x2064696C 0x656A626F) VEDebug.dll, FatalError()+0323 byte(s), d:\ve_sdk2\vedebug\vedebug.cpp, line 0179+0019 byte(s)

001B:69015499 (0x69067898 0x00000E0C 0x00000000 0x000010B8) verender2.dll, VE_FatalError()+0057 byte(s), d:\ve_sdk2\verender2\bugslayer.cpp, line 0071+0017 byte(s)

001B:6904FACC (0x14850008 0x00000E0C 0x00000007 0x148BE788) verender2.dll, VITALENGINE::TLevel::PrepareObjects()+0988 byte(s), d:\ve_sdk2\verender2\tlevel.cpp, line 3003+0033 byte(s)

001B:6904E28C (0x00000E0C 0x40490FDB 0x00F67928 0x00F67928) verender2.dll, VITALENGINE::TLevel::PrepareToRender()+0268 byte(s), d:\ve_sdk2\verender2\tlevel.cpp, line 2226+0007 byte(s)

001B:6900E3ED (0x00000000 0x00000000 0x00000000 0x00000000) verender2.dll, VITALENGINE::RenderGameScreen()+0461 byte(s), d:\ve_sdk2\verender2\scenerender.cpp, line 0814+0049 byte(s)

Visa signatur

Athlon 64 3200+, Asrock Dual-SATA2, 1 GB DDR-RAM, GF6600GT osv.
"One ring to rule them all, One ring to find them, One ring to bring them all, And in the darkness bind them!" miskad storlek /Quizor

Permalänk

Hum, jag kan köra spelet helt okej om man bortser från när burkfan måste swappa minnet..

Specs på min burk är:

Athlon XP 2500+@1800mhz (9x200)
512MB minne @200mhz
Geforce FX5700-E (icke klockat)

Spelet måste vara väldigt skumt kodat, eftersom många med enormt mycket bättre burkar knappt får igång spelet alls. :\

Permalänk

Tror ni det ens är lönt att försöka få igång spelet på en:
Intel P4 1,70ghz, 512mb ram (okänt), och ett Geforce 3 Ti200? :/

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Medlem
Citat:

"En bit på mainquest"? Jag har redan haft ihjäl snipern som sköt editorn samt räddat den där ena snubben uppe i bergen och fått kombinationen till kassaskåpet hos editorn. Hur länge till dröjer det innan jag kan köra pansarfordon?

Har snart gjort i princip alla uppdrag som finns och har jävligt ont om stålar. Måste hosta fram 20k för att få reda på vem som äger bankkontot.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Medlem

Du måste snacka me Jamie inne på Jaguar El Negro baren eller vad den heter, då löser det sig

edit:

förresten, nåt nytt ang patchen?

är det lönt o tanka us vers o funkar den?

jag funderar på o tjacka ny bil o vill ju inte att den försvinner liksom, heh...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Plexus testa att snacka med Jamie, gerilla killen i baren. Han gav mig en helikpter-handbok och bad mig sno en helikopter från maffian och spränga några truckar för militären. Men ja sket i uppdraget och tog AAmissilen, RPGn och handboken.

Edit. Fan då lite, sen där.

Edit igen.
Trodde förresten att Jamie var en brud först. Tänkte vafan, här finns ingen brud som heter Jamie. Så jag misstänker att den håriga-wookie-besten Jamie planerar ett könsbyte.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

På tal om brudar.

Har ni sett någon på stan?

Det finns inga alls. Det enda som finns e dom där granny som e 100 år gamla o sen typ nån på nån bank lr så.

edit:

hur fan styr man den där jävla militär helikoptern?

skiten gör ju typ ett varv på 1 min o då e man sen länge död!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plexus
"En bit på mainquest"? Jag har redan haft ihjäl snipern som sköt editorn samt räddat den där ena snubben uppe i bergen och fått kombinationen till kassaskåpet hos editorn. Hur länge till dröjer det innan jag kan köra pansarfordon?

Har snart gjort i princip alla uppdrag som finns och har jävligt ont om stålar. Måste hosta fram 20k för att få reda på vem som äger bankkontot.

Finns alternativ till att hosta upp pengarna (använd din manliga harm - och en blomma...)

Och du ska allt få din pansar snart - ge dig till tåls lite till bara! Har ärligt talat svårt att tro att Du gjort nästan alla uppdrag som finns - det är ganska många. Hoppas inte för mycket på pansarn bara - långsam som bara den, och ganska tråkig tycker jag. Röjer ordentligt dock.

Militärhelikoptern man stjäler är hopplös i luftstrid. Skjut ned helikoptrarna innan, och slakta eventuellt SAMen också. Använd också "Flares" (vapen no 4) för att lura raketerna.

Det finns ett par brudar på olika ställen - de är dock i kraftigt undertal. Finns tre (har jag för mig) i Pueblo Faro. Och så strippan och banktjänstekvinnorna såklart.

Permalänk
Citat:

Finns alternativ till att hosta upp pengarna (använd din manliga harm - och en blomma...)

Och du ska allt få din pansar snart - ge dig till tåls lite till bara! Har ärligt talat svårt att tro att Du gjort nästan alla uppdrag som finns - det är ganska många. Hoppas inte för mycket på pansarn bara - långsam som bara den, och ganska tråkig tycker jag. Röjer ordentligt dock.

Militärhelikoptern man stjäler är hopplös i luftstrid. Skjut ned helikoptrarna innan, och slakta eventuellt SAMen också. Använd också "Flares" (vapen no 4) för att lura raketerna.

Det finns ett par brudar på olika ställen - de är dock i kraftigt undertal. Finns tre (har jag för mig) i Pueblo Faro. Och så strippan och banktjänstekvinnorna såklart.

Finns ett pat stycken på badstranden, sen ska det tydligen finnas en nudiststrand men den hittar jag inte

Permalänk
Medlem

Jag fixade det

Gjorde några uppdrag åt indianerna och fick bra betalt. Sedan fick jag pansarhandboken när jag fortsatte på mainquest och kom till elektroniklagret.

Tog plågsamt länge att göra pansaruppdragen åt militären. Dom är löjligt långsamma att köra.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Medlem

Kräma upp upplösningen så flyter spelet bättre.

Permalänk
Medlem

Vilka måste ja döda för att bli vän med cia?

Permalänk
Medlem

Du kan göra uppdrag för CIA. Killen bor ovanför revolutionären i ett brunt hus bakom tornet vid busstationen. Om du dödar lite maffia så lär väl CIA bli glada eftersom dom exporterar knark till amerikka...