Permalänk
Medlem

Frågor om Sennheiser PC150

Efter att redan blivit tvungen att lämna tillbaka två stycken headsets, av olika märken och modeller, känner jag nu att jag måste ha ett bättre. Anledningen varför jag lämnade tillbaka dem var att de tryckte ihop mina öron, som gjorde att det gjorde fruktanvärt ont i öronen efter bara 30min. Dessutom är jag ute efter bra ljudkvalitet på både hörlurarna och micken.
En kille i min guild (World of Warcraft), har Sennheiser PC150 och hans röst e HELT PERFEKT i TeamSpeak.

Det jag undrar är:

-Är de bekväma? trycker de ihop öronen? vill helst ha några som sluter kring öronen, då det verkar skönast.

-Hur är ljudkvaliten med musik och spel?

-Är de värt priset? de är rätt dyra IMO

-Var kan man hitta de billigaste? datorbutiken.se säljer för 675:-
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SENPC150

Endast seriösa svar tack!

EDIT: la till en länk till dem

EDIT2: ingen verkar vilja svara

Permalänk
Medlem

jag kan tyvärr inte hjälpa dig med åsikter om pc150, men däremot tipsa dig om att kolla upp så mkt "reviews" som bara möjligt och försöka bilda dig en uppfattning angående de frågor du vill ha svar på.

Jag har 2 par sennheiserlurar, px100 (små som "trycker" på örat) och ett par hd-555 (stora som sitter runt örat), och jag tycker båda två sitter som en dröm. Jag svårt att tänka mig att sennheiser gör osköna lurar och tvivlar också på att ljudkvalitén skulle vara dålig, så kolla upp recensioner och verkar folket gilla dem är det bara å slå till..

Permalänk

Re: Frågor om Sennheiser PC150

Citat:

EDIT2: ingen verkar vilja svara

Kanske för att alla dina frågar redan har besvarats? Vissa här på forumet borde informeras om sökfunktionen..

Permalänk
Medlem

Re: Re: Frågor om Sennheiser PC150

Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Kanske för att alla dina frågar redan har besvarats? Vissa här på forumet borde informeras om sökfunktionen..

kanske borde skrivit med att jag sökte noggrant efter en specifik tråd om de här lurarna, men jag hittade aldrig en som svarade mina frågor.

Permalänk
Gäst

Det är ett väldigt bra headset med bra mic. Alla på kontoret kör med sånna och pratar över skype och ventrilo.
Bra skit helt enkelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Det är ett väldigt bra headset med bra mic. Alla på kontoret kör med sånna och pratar över skype och ventrilo.
Bra skit helt enkelt

tack för ditt svar, det blir nog de. jag har ändå funderat om halv-öppna lurar som de verkar vara, ändå e lika skönt som en sluten. komfort kommer före prestanda, då jag sitter rätt länge vid datorn.

Permalänk

Jag har kört med min snart ett år och är mycket nöjd . Så jag tycker det är värt pengarna ..mina kostade nästan 1000:- kan jag tillägga.

När det gäller lurar och så så är oftast dyrare lurar av bättre kvalitet.

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Medlem

Hur sitter det runt huvudet?
mitt plantronics audio.90 är sönder och är på jakt efter ett par som är sköna och som har mycket bra ljud kan tillägga att jag har ett audigy 2 ZS

ett plus är om de inte är allt för ömtåliga.. händer allt för ofta att det åker av bordet.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB