12"-14" Bärbar med bra batteritid?

Permalänk
Medlem

12"-14" Bärbar med bra batteritid?

Tjenna!
Har just nu en Acer 5021 som jag har tänkt att sälja, Dels för att jag inte behövde grafikkortet så mycket som jag hade trott, Och för att den är lite stor. Det jag har tänkt att göra på datorn är :
Jag har tittat lite på en Ibook G4 12" som jag kan få för 9.200kr genom Csn-kortet, Då ska jag självklart köpa till en 512mb sticka till den.
Jag har hört rykten om den nya Macbooken, Men jag vill inte vara med och upptäcka alla barnsjukdomar på den.
Surfa, Msn, lite photoshop och dreamweaver och sedan kanske slänga in Warcraft 3 och något mer roligt spel som finns för Mac. Men hur är det när man installerar spel på mac. Köper jag bara T.ex en Warcraft 3 cd på Games och sedan installerar som på en vanlig dator?
eller vad tycker ni jag ska ta för någon dator?
Och juste Budgeten ligger väll på Max 10,000

Tack på förhand ;D

Och juste någon som är intresserad av att köpa min Acer 5021 med Targus rygsäck med skyddande innerfodral och 1gb ram.
Den ser helt ny ut. Och inga värmeproblem eller så med den!
9000kr

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

skulle aldrig köpa en ibook i dagsläget...och barnsjukdomar är jag inte jätterädd för vad gäller apple heller....vänta på en ny macbook (som jag) och slå till. Du (vi) kommer förhoppningsvis att bli mycket nöjda.

Permalänk
Medlem

Om du har lust att vänta ett tag och lägga till ett par tusenlappar så har Lenovo X60smkt trevlig batteri tid. Skarp laptop i övrigt också.(12" är den.)

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Avstängd

ett par? kostar 9000 mer än hans budget... så det tror jag inte han vill. eller?

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem

Haha jo tack för tipset men den var lite för dyr du
Men ifall jag får sålt på datorn inom en vecka och Apple ej har kommit ut med Macbooken så köper jag nog en G4, För en del rykten säger ju att den kommer att komma till skolstarten. Och så länge orkar jag ej vänta

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som sagt vänta på MacBook, den kommer komma innan skolstarten. Förhoppningsvis i Maj, Juni eller Juli. Det är väldigt stor chans att den kommer i Maj.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dwn
ett par? kostar 9000 mer än hans budget... så det tror jag inte han vill. eller?

Du glömmer att grabben har csn.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Aa juste, Men frågan är ju hur myckey kommer x60 att kosta med Csn rabbaten. Är näsyan säker på att jag ska beställa en Ibook nu.
Men hur lång tid kommer det ta att lära sig Operativsystemet?
Jag har testat linux innan men det flö inte på riktigt som jag hade tänkt mig, Och så var man tvungen at skriva i Consolen hela tiden, Behöver man skriva i consolen ngt på en Mac?

Visa signatur

Permalänk

AdaaM:

Vänta på MacBook... som sagt ovan.

Visa signatur

"It's not the size that's important, it's where you stick it."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdaaM
Aa juste, Men frågan är ju hur myckey kommer x60 att kosta med Csn rabbaten. Är näsyan säker på att jag ska beställa en Ibook nu.
Men hur lång tid kommer det ta att lära sig Operativsystemet?
Jag har testat linux innan men det flö inte på riktigt som jag hade tänkt mig, Och så var man tvungen at skriva i Consolen hela tiden, Behöver man skriva i consolen ngt på en Mac?

hejsan, Nej, det är som ett operativsystem med genvägar antingen på sidan eller ned på skärmen. det är rätt så enkelt att lära sig
Jag skulle vänta på macbook pro om JAG var DU...

Visa signatur

i5

Permalänk
Medlem

jo jag har lite lust att göra det, Men det finns en del som stoppar mig,
-Ifall den kommer ngn vecka innan skolstarten som en del rykten säger kom den först att vara slut i 1 månad, Och så måste jag väääänta hela sommarlovet för att få en ibook.
-Jag har Max 10k att lägga ut på en bärbara helst under.
-Jag ska ej göra ngt krävande på datorn jag kommer att:
Slösurfa, Skriva uppsatser och dyl. Msn, Och kansk ngn gång starta upp Warcraft 3. Jag kommer ej sitta vid t.ex Photoshop då 12" inte är så upphetsande att pilla med photoshop på. Och så är väll dn licensen Svindyr?

Och juste en fråga till, Jag har en D-Link Trådlös router med lösenord på hemma, kan jag bara starta upp Ibooken och sedan söka trådlösa nätverk som i windows? Så jag slipper hålla på och Dola och ha mig i terminalen. Så kan jag ansluta en ibook till mitt trålösa nätverk direkt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Okej, Fan va bra

Visa signatur