Hur har WoW påverkat dig IRL?

Permalänk
Medlem

Hur har WoW påverkat dig IRL?

Kunde inte hitta en sådan här tråd och det skulle vara kul att veta vad ni har gjort IRL som påverkats av wow.

För mig: Undrat varför inte mages använder blink i korridorerna, Försökt kolla på minimappen när jag inte hittade till affären, att man ska klicka bort sina buffar när man ska röntga sig, tycka det är jobbigt att inte ha heartstone hem.

Vad har hänt dig?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Försökt mata "S+2" som är "Sprint" för mig i WoW när jag spelat CS på skojj och undrat vafan inte gubben springer fortare för

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Jag tycker jag har lärt mig många saker om hur man ska bemöta olika typer av individer (i egenskap av CL och RL samt såklart vanlig spelare) och det är något som jag hoppas ha nytta av både nu och i framtiden inom arbetslivet (är 28 år så har redan jobbat ett tag men ändå).

Vidare har jag blvit mycket bättre på att uttrycka mig (och förstå) på engelska. Både i tal och skrift.

Ja, det var väl det ungefär.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle tro att det mestandels påverkat mig positivt, jag sätter aldrig wow före någonting socialt som att gå ut med vänner så några problem där har jag nog inte fått. Men har nog precis som anarkizt blivit lite bättre på engelska då man sitter och snackar på ventrilo några timmar i veckan

Sen kan man säkerligen göra vettigare saker än att spela wow, men jag har inte påverkats negativt utan själva spelandet

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

Engelskan har väl blivit lite bättre efter hand, har lärt känna en del kul folk med. Något negativt mer än att det har blivit lite väl många sena helgnätter kan jag inte komma på.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Som andra säger så har min vana att prata och förstå (mest prata dock) blivigt bättre. Sen som aktiv "officer" i gillen har jag även fått en insikt i planering och konflikt/problemlösning.
Sen blev jag i för sig av med jobbet för att jag satt och spelade WoW hella dagarna istället för att åka till jobbet....

(skojade bara )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll

(skojade bara )

Aaa säkert.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Jag blev sämre på engelska av allt internetande/wowande. Har förstört min svenskakunskap med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Jag blev sämre på engelska av allt internetande/wowande. Har förstört min svenskakunskap med.

jag blev bättre på engelska av wow

jag sket i några läxor bara

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Avstängd

Engelskan blev klart bättre, något negativt e väl att man tog wow spelandet före det sociala.
men och andra sidan, har man polare som lirar wow är det ju rätt okej?

Permalänk
Medlem

Jag känner att jag fått lättare att sammarbeta och få andra att förstå olikheter mellan olika personer samtidigt som spelet även drivit mig framåt intelektuellt. Detta mestadels tack vare att jag rollspelat wow i nära 16 månader.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Som du säger... man önskar att man hade en HS som inte vore på CD när man är hemifrån haha ;D annars så är det inte så mkt, Engelskan får jag från skolan och inte när man skriver hundratusentals förkortningar i wow.

Permalänk
Inaktiv

Jag har nog blivit lite dummare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToBeAs*
Som du säger... man önskar att man hade en HS som inte vore på CD när man är hemifrån haha ;D annars så är det inte så mkt, Engelskan får jag från skolan och inte när man skriver hundratusentals förkortningar i wow.

varför skriva hundratusentals förkortningar? då kan man ju istället ta tillfället i akt och öva upp sin engelska även utanför skolan.

Har som alla andra kanske blivit lite bättre på att uttrycka mig i engelska, främst i tal då man pratat en del på ventrilo, sen så har man väll mognat lite och förstått att en del saker är mindre lämpliga att säga

Permalänk
Medlem

Jag har lärt känna mycket nytt folk. Både som jag umgås med i WoW och vissa andra som jag umgås med utanför spelet också. Däremot spelar jag inte så mycket WoW något mer så de personerna jag känner i WoW hör jag inte av så mycket längre, tyvärr.

Även som vissa andra säger så har jag väl lärt mig lite engelska genom WoW. Men det mesta har jag lärt mig genom film och många andra spel som man spelat tidigare.

Den enda nackdelen är väl att när jag gick sista året på gymnasiet så hamnade jag lite efter med läxor och sånt men fixade det i slutet så jag gick ut med ganska bra betyg även fast jag som sagt hamnade efter ganska mycket.

Idag spelar jag bara lite WoW när jag inte har något bättre för mig. Men för det mesta jobbar jag till kvällen och när jag kommer hem är jag för trött för att sätta mig med WoW och på helgen kan man ju inte sitta med det. Då ska man ju ut och festa.

Visa signatur

PSN: Rnann.
Xbox Live: Rnann.

Permalänk
Medlem

Ingenting har hänt mig. Minns förresten att jag drömt om WoW vid ett tillfälle, men det är nog allt (och det räcker för min del ).

Sen tror jag inte jag har lärt mig något av spelet heller ärligt talat. Det ger en bara underhållning, men även ångest om man känner att man suttit en timma för mycket. Bli bättre på engelska vet jag inte riktigt hur folk kan säga. Man använder bara massa förkortningar (nästan).

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sugas
varför skriva hundratusentals förkortningar? då kan man ju istället ta tillfället i akt och öva upp sin engelska även utanför skolan.

Har som alla andra kanske blivit lite bättre på att uttrycka mig i engelska, främst i tal då man pratat en del på ventrilo, sen så har man väll mognat lite och förstått att en del saker är mindre lämpliga att säga

eftersom att allt i wow går ut på snabbhet, hur snabbt du kan spamma knappar på tangentbordet, hur snabbt du klickar på dina macros etc, och när man maxar betyg i engelska i gymnasiet så behövs det nog ingen lärning från wow

Permalänk
Medlem

Jag kan tactics på varenda encounter i spelet förutom saphirion&kel'thuzad, det tar nog upp mycket av mitt minne....!

nedå men allvarligt, har tok kvaddat mitt sociala liv... som jag ändå aldrig haft, men ändå!
blivit Mycket bättre på engelska iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Sen tror jag inte jag har lärt mig något av spelet heller ärligt talat. Det ger en bara underhållning, men även ångest om man känner att man suttit en timma för mycket. Bli bättre på engelska vet jag inte riktigt hur folk kan säga. Man använder bara massa förkortningar (nästan).

Jag kan säga att min engelska har blivit bättre, kanske inte själva skrivandet, men just tal som många säger. Man pratar engelska på vent/TS med folk som faktiskt är från england. Har spelat med en kille från skottland i typ ett år nu och han rättar alltid stavfel och hjälper till när man inte kommer på vad saker heter på engelska. Då lär man sig även fast man inte vill..

Visa signatur

Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [jossan]
Jag kan säga att min engelska har blivit bättre, kanske inte själva skrivandet, men just tal som många säger. Man pratar engelska på vent/TS med folk som faktiskt är från england. Har spelat med en kille från skottland i typ ett år nu och han rättar alltid stavfel och hjälper till när man inte kommer på vad saker heter på engelska. Då lär man sig även fast man inte vill..

Ja det klart, ens tal kan nog mycket väl utvecklas lite när man pratar med andra. Syftade egentligen på skrift, men om man har en rättstavare åt en så funkar det med.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Ventrilo ger ju en grymt mkt mer än engelskalektionerna i skolan (rent talmässigt då). Efter att ha raidat ganska mycket i 5 månader så drog jag och en kompis till grekland. Där märkte man att ens engelska blivit bättre. Det är ju iof ganska logiskt att man lär sig språket genom att använda det o_O

Visa signatur

Antec Sonata, Antec 380W | A64 3000+@2200mhz, Zalman CNPS7000B-AlCu | MSI K8N NEO-FSR 250Gb Nforce3 | 1024 Corsair Value PC3200 2.5-3-3-8
| Galaxy Glacier 6800 GT 420/1130mhz | Hitachi Deathstar 160GB SATA | 19" Compaq

Permalänk
Medlem

Har inte läst tråden direkt bara första inlägget.

Jag har ALDRIG spelat WoW.. Men likafan påverkar skiten mig Irl ändå. De är ganska otroligt.

Eq2 har därimot påverkat mig ganska illa Irl.....

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Jag har ALDRIG spelat WoW.. Men likafan påverkar skiten mig Irl ändå. De är ganska otroligt.

Hur då? Kompisar som försvunnit in i WoW-spelande?

Permalänk
Medlem

NJa inte bara det, personer som man känt som sen bara ändrar sig och blir konstiga.

Kompisar som börjat hata mig bara för jag inte gillar wow och spelar everquest 2 istället

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Jag har blivit bättre på engelska och fått mer kompisar från stan där jag bor, så mig har det påverkat bra.

Permalänk
Medlem

innan wow var jag lat som ett as och vägrade jobba då jag inte visste vad jag ville göra, när jag började spela wow var jag tvungen att betala wow själv så jag har skaffat ett jobb för att kunna lira det...wow hjälpte mig att gå vidare; )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
innan wow var jag lat som ett as och vägrade jobba då jag inte visste vad jag ville göra, när jag började spela wow var jag tvungen att betala wow själv så jag har skaffat ett jobb för att kunna lira det...wow hjälpte mig att gå vidare; )

120 kr i månaden eller vad det är?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
120 kr i månaden eller vad det är?

Kvittar väl som fan hur lite det än kostar, pengar växer inte på träd.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Kvittar väl som fan hur lite det än kostar, pengar växer inte på träd.

Nej, menade bara att det inte kan ha varit WoW som gjorde att han började jobba när det kostar så lite. Däremot mat kan man tänkas börja jobba för.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Nej, menade bara att det inte kan ha varit WoW som gjorde att han började jobba när det kostar så lite. Däremot mat kan man tänkas börja jobba för.

Pengarna räcker inte alltid till det man vill ha.