Akut hjälp! Få rätt på PC-ingång på samsung LCD

Permalänk

Akut hjälp! Få rätt på PC-ingång på samsung LCD

Har köpt en VGA HQ kabel och kopplat in i lcd tvn men jag får ingen signal/bild på tvn från datorn så är de några speciella saker jag måste ändra i datorn för att få det att funka? hjälp =(

Edit: jag har bild nu men tvn visar endast bakgrundsbilen inget annat? vafan e de

Permalänk

Låter som att du har sträckt ut bilden så att den går över båda skärmarna, kolla inställnigarna på grafikkortet.

Visa signatur

| Antec P182 | Corsair HX 520W | Gigabyte P35 DQ6 | C2Q Q6600 | Corsair XMS2-6400 4096MB |
| Gainward Geforce 8800GTS 640MB | Asus Xonad D2X |

Permalänk

vad ska jag ändra då? alltså även om jag startar typ en film eller spel så syns inget på tvn..ingen muspekare iheller..bara bakgrundsbilden vad jag än gör

Permalänk
Medlem

Sätt den som primär bildskärm. Högerklicka på skrivbordet, egenskaper, inställningar.

Permalänk

okej men det blir samma ändå

Permalänk
Medlem

Har du någon annan skärm ansluten till datorn samtidigt?

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk

jag har löst problemet med att sänka upplösningen men den lösningen gilla jag inte för då är de ju knappt lönt att ha en hdtv och och kolla på HD saker via datorn..

Permalänk
Medlem

Om du kör via VGA är jag rätt säker på att det ska gå att köra 1360 x 768 på din Samsung, dvs pixelmappat (1 pixel i signalen motsvarar en fysisk pixel på TV:n). Finns inte det alternativet i din drivrutiner så skaffa Powerstrip, det är ett mycket smidigt program, som bl a låter dig skapa upplösningar.

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G