Ny AMD Roadmap för R600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Ingen har sakt om 10W GPU med R600 prestanda. 150W GPU med R600 prestanda om vi ska hålla oss till realistiska siffror.

Varför skulle jag må dåligt av att någon har bättre kort??

Jag är efter kort som är strömsnåla (max 100W) och väldigt bra överklocknings möjligheter/prestanda vinning genom överklockning, och den ska ligga på 1500-2500kr gränsen. Sedan min X800GTO så har jag inte kunnat hitta nåt kort som motsvarar dessa egenskaper som jag är efter på ATI's sida, bara på nVidias. Och nu vill jag har lite ombyte nu och vill ha ett kort från ATI. Så mina "påhopp" är pågrund av att jag har tröttnat på ATI's höga strömförbrukning. För det finns ingen bättre känsla än att kunna utprestara ett high-end kort för 4-5k med en högklockat mainstrain kort för ca 2k.

Men vad vet du om det, du sitter på en 8800GTX.

Jo men även mellansegmentets strömförbrukning ökar efter varje generation. Konsumenterna förväntar sig en större ökning än vad tekniken klarar av. Därför bli grafikkortstillverkarna tvugna att gå högre.

Ska vi ligga kvar på samma strömförbrukning eller lägre efter varje generation så kommer skillnarderna mellan korten vara mycket mindre och folk kommer inte uppgradera lika ofta.

Jo jag hade gärna sett att mitt 8800GTX drog 70-80W men så effektiva är de inte tyvärr.

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem

Jahopp, då vet vi ju att 30 Mars inte stämde iaf =/

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Jahopp, då vet vi ju att 30 Mars inte stämde iaf =/

De har bara smygt jävligt bra med lanseringen!