Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

tja höst och vinter nu så kan det vara riktigt mysigt med en flickvän:)
själv har ja en ..mer eller mindre:(:p wellwell hare bra ni som har en och ni som inte har en men bara var er själva och lev livet om ni inte hittar ngn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Det är höst, känner man sig inte deppig och ensam så är det fel på en

Fyra månader efter avslutet på ett tre år långt förhållande är det en riktigt underbar singelhöst ;D

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

Mitt problem känns inte lite konstigt när man läser i den här tråden.
själv har jag lyckats kära ner mig och måste gör allt för att inte bli ihop med hon.

förstår inte varför man skulle vilja stadga sig redan vid 22.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Ett tips för folk som har lite svårt att kanske prata med tjejer eller bara "hänga" med dem allmänt kanske I skolan eller på jobbet är att gå in lite åt taget.

Kanske börja med att säga hej och så, sedan börja små prata lite, kan ibland gå så snabbt att du kanske inte äns kommer ihåg hur ni blev kompisar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Ett tips för folk som har lite svårt att kanske prata med tjejer eller bara "hänga" med dem allmänt kanske I skolan eller på jobbet är att gå in lite åt taget.

Kanske börja med att säga hej och så, sedan börja små prata lite, kan ibland gå så snabbt att du kanske inte äns kommer ihåg hur ni blev kompisar

Lider väl av samma själv. känner mig osäker bland tjejer. haha
men iaf. det är ju på den vägen man börjarj så

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Lider väl av samma själv. känner mig osäker bland tjejer. haha
men iaf. det är ju på den vägen man börjarj så

Äsch! Man behöver inte va osäker, väldigt få av dem bits om man bara är vänner E bara och prata lite med dem o så, skillnaden mellan tjejer och killar är att man kan vara sig själv bland tjejer, du må va tjock,smal,ful,snygg,lång,kort osv, de flesta tjejer kommer acceptera dig ändå! Det är däremot inte lika självklart bland killar!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Haft min i 1 månad och 3 vecker till helgen.
Vet inte hur jag lyckades.. nej skämt å sido, var er själv och umgås med tjejer så hittar man någon tillslut.. och kliche, men "leta inte"

EDIT: Haha, låter som man skaffat hund eller något.

Man ska ju va sig själv så allt faller naturligt..så finns ingen mall egentligen bara tur och att inte tänka för mycket.. det man lätt gör fel.

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk
Medlem

Jag har klarat mig i snart 24 år utan något förhållande eller ens någon som helst indikation på att någon tycker om mig ett romantiskt plan.
När man var yngre var man lite desperat men det känns som jag har växt ifrån det nu, tänker knappt på det längre.

För det första så spelar utseendet, även om det kanske inte är helt avgörande, en större roll än många vill erkänna.
Jag tycker inte att jag är ful men jag gör det väl kanske inte lätt för mig heller, även om jag inte försöker heller. Är några tiotal kilo större än jag borde vara och klär i mig i stridskängor, lång svart skinnrock, black metal-tröjor, stort upponervänt kors, svart huva etc.

Jag tänker aldrig underkasta mig något regelverk och kompromissa med den jag är för någon brud, så viktigt är det inte.

Giftermål tänker jag aldrig acceptera, det är en jäkligt dålig idé rent privatekonomiskt. Varför skulle jag vilja skriva på ett papper som ger henne hälften av det jag äger? Det är totalt vansinnigt.

Barn är otänkbart, jag vill inte skapa fler människor när det redan finns alldeles för många på jorden.

Visst vore det trevligt med uppskattning och jag hoppas att jag någon gång hittar en person som tycker om mig. Man ska aldrig lita på tjejer, dom säger en sak men menar en annan. Att behandla dom som skit fungerar nog i många fall, det är ju bara att titta på hur många små fina svenska tjejer som är ihop med bindgalna turkar (eller liknande) som behandlar dom som skit.
Jag tror dock att det finns tjejer som är såpass intelligenta att dom ställer sig utanför hela den där vansinniga karusellen av självbedrägeri och faktiskt kan vara ärliga mot sig själva och mot andra över vad dom vill ha.

Permalänk

BoreWorm, jag har skinnrock, black metal bandtröjer å så jag med... min tjej är "vanlig" så klart man ska stå på sig för den man är, tycker jag också

funkar inte annars i längden

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hummus
Skummade mest igenom några sidor i tråden eftersom det verkar vara rätt dåligt signal/brus förhållande här, så ursäkta om jag frågar om nåt som besvarats redan. Men i alla fall:

1) Någon som känner till en bra svensk nätdejting sida som är gratis? När jag bodde i Kanada hade jag viss framgång med nätdejting, men tyvärr är det inte så många svenskar som är medlemmar på den sajten (connectingsingles.com), så nu när jag flyttat tillbaka igen så blev utbudet kasst. Har googlat lite men inte hittat någon bra svensk motsvarighet. Allt verkar vara betalsidor, och jag är lite cyniskt inställd mot betalsidor.

2) Även om nätdejting har funkat bättre för mig och jag sällan brukar gå på krogen och är kass på att ta initiativ till kontakt så tänkte jag ändå försöka på den vägen också, parallellt med nätdejtingen. Eftersom jag är nyinflyttad, är det någon som har ett tips på ett bra ställe i Stockholm att träffa tjejer? Gärna Södermalm eller närheten. Jag är 28 själv så inget fjortisställe, utan lite mer mogna damer (typ 23-30) tack.

Testa den här Hummus, www.happypancake.com och det är en svensk dejtingsida som är helt gratis Hittade den nyss själv.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

Nice. Får lov att prova den. Förhoppningsvis finns det några andra som hittat till den också.

Permalänk

Att åka runt på stan med bil på kvällarna är ingen hit enligt de tjejer jag har träffat (går säkert hem hos fjortisar då de vill bli skjutsade).

Vill du se lite kul, åk till en lagom stor by/stad en lördag/söndagskväll.
Finns donken inärheten så sök dig dit. Efter en stund kommer eparaggarre och volvoraggare (samma människor men bara yngre/äldre) och glider omkring och stöter på småtjejer. Ganska roligt att se faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Att åka runt på stan med bil på kvällarna är ingen hit enligt de tjejer jag har träffat (går säkert hem hos fjortisar då de vill bli skjutsade).

Vill du se lite kul, åk till en lagom stor by/stad en lördag/söndagskväll.
Finns donken inärheten så sök dig dit. Efter en stund kommer eparaggarre och volvoraggare (samma människor men bara yngre/äldre) och glider omkring och stöter på småtjejer. Ganska roligt att se faktiskt.

Stämmer, och oftast står dom också och hivar folka som dom fått ut på maken brevid...
Exakt samma fenomen överallt, donken = Volvoraggare + 14isar...
Själv håller jag mig till min fååård och åker endast i den från A till B, inte ha den till noe tjejmagnet. Visst var det skoj i 15årsåldern med EPA:n, det var tider det. Eddie Meduza och flickor i vagna, dä va grejer dä vill ja lôva :P...
Nu är man dock förstor för sådana farsoner...

BTW: Angående flickan jag skulle ut med gick finfint, såpass långt att det bara blev ett KK-förhållande. Kanske att man kan utveckla det lite mera, ska iaf ut tillsammans i nästa vecka igen. Får se hur det går.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft någon tjej, och det e nog kört för mig

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk

Verkar som alla har lite bra tips. o fixar enga. men här är de fan totalt dött liksom..

haha. Ska man bli munk tro?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Andre_H:
säg aldrig aldrig, its never to late

-=FULLMOON=-
haha munk, om du sockrar dig bra mkt eller är du söt enough ;)??
hm jo finns många tips och självklart funkar det inte för alla utan person till person..

E väl dött får mig med på den svenska sidan och lite mer aktivt på utländska sidan även om man inte "scorar" ngt förhållande där så har man iaf sjysst personer som alltid snackar med en etc och bryr sig någorlunda, faktum är att ja träffade en tjej i år som bor lång härifrån i somras och vi hade skitkul tillsammans med en till svensk polare (till henne), skitkul i 10dar. Så ni kanske ska ta en titt runtom i europa kanske ??

Permalänk
Medlem

Alltid när jag planerar inför framtiden ser jag mig som en ensamboende, ser mig aldig som sambo/man/pojkvän till någon. Jag närmar mig 25 med stormsteg och efter 25 så är det kört om man vill ha förhållande, alla kvinnor har redan förhållande vid den åldern, eller så har dom barn med tidig pojkvänner och jag hatar barn

Men jag är lycklig ändå även om jag vet att chanserna att få flickvän är ytterst liten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Äsch! Man behöver inte va osäker, väldigt få av dem bits om man bara är vänner E bara och prata lite med dem o så, skillnaden mellan tjejer och killar är att man kan vara sig själv bland tjejer, du må va tjock,smal,ful,snygg,lång,kort osv, de flesta tjejer kommer acceptera dig ändå! Det är däremot inte lika självklart bland killar!

Det där är ju facktiskt nästan sant. Man tror ofta att det är tvärtom men det är rätt som du skriver.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kicking_kangaroo
Likadant här som för crash_M faktiskt. Går också på en IT-skola med 4 tjejer i klassen och dom är antingen helt ointressanta eller upptagna (what a shocker when there's 30 guys around). Det går ju inte att gå upp till en random tjej på stan och bara säga "Hej! Vill du ta en fika med mig?". Eller går det? Njae. Känns fel.

Visst det går ju att gå på fester och allt det, men här omkring är i alla fall alla fester väldigt fjortisbefolkade så det är inte så lockande heller. Var i h-e finns alla vettiga tjejer egentligen?

Ptja, ta nåt jobb där du vet/tror att många ungdommar extraknäcker, garanterat nån tjej som man kan prata med.

Har träffat* en trevlig tjej på mitt jobb som är i min ålder. Vi är ganska lika varandra faktiskt, hon har typ likadan humor som jag, vi skrattar åt samma saker sen är hon alltid glad så man har alltid trevligt i hennes sällskap. Hon är även väldigt social så man har nästan alltid nåt att prata om. Har "kännt" henne några månader nu och jag hoppas vi kan ha kontakt även när hon/jag byter jobb nån gång i framtiden.

* betyder inte att vi är tillsammans, hon har pojkvän sen 5 (!) år tillbaka.

Edit: Jag är medveten om att jag citerade ett inlägg från första sidan

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att "sticka" ut.

Jo, jag vet att många här tycker själv att man ska vara eget. Men många vet inte om att de är väldigt rädda innerst inne. Rädda för att folk ska få en sne syn om en. Man tänker bara inte på det...

Strunta fullständigt i när andra säger om hur man ska få en partner. Det där kommer när det kommer, jag har slutat att "flörta" till mig partners, och det fungerar mycket bättre, man känner sig annars som en oerhört desperat bäver annars.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

^^
Satt i cafeterian på en håltimme innan lektion. gick lite folk fram o tillbaka så man var ju nästan den enda som satt där under hela tiden. men så var det något som satt o kollade på en bakom ett räcke o gömde sig lite lätt ...

vet inte alls vad hon tänkte på men blickar möttes iaf. men hon undrade säkert bara var jag glodde på

haha

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag är 22 och har aldrig haft någon tjej.
Det känns ganska hopplöst att hitta någon...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

håller med. e fan hopplöst att få ngn bara mför man ser ut som man är eller hur man är som person....

Permalänk

Ja men vafan se inte ut så och bete dig inte så då

Permalänk

Tror det går rätt bra här Glor mer och mer på varandra under föreläsningar. Hennes leende är riktigt berusande. Det är rätt roligt med flörten innan man tar det första steget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenny McCormick
Jag är 22 och har aldrig haft någon tjej.
Det känns ganska hopplöst att hitta någon...

Man kan alltid åka ner till Thailand/Malaysia och köpa en fru om du inte hittar någon här hemma. Ibland ser jag gubbar som går runt och handlar med en till två malaysier som gubbarna har varit och köpt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Ja men vafan se inte ut så och bete dig inte så då

men hur fan ska ja bete mig då ??? och hur i helvete ska ja byta utseende när ja avskyr varenda person som ser "heta" "snygga" etc ut??

jag skiter i hur dem ser ut, jag vill inte vara som alla andra jag hatar sånt.
allt idag är tamefan brainwashing, man måste se ut så, man måste ha det, man måste kunna det etc etc etc för att ngn ens ska titta på en, inte FAN blir man uppskattad för den man är, vill ni ha bild av mig och träffa mig så visst......

+ no offense, var inget personligt utan mer generellt vad jag tycker, jag har mycket nertryckt smärta och "anger" inom mig men har inge bra sätt att få ut det

Permalänk
Medlem

Hur får man en tjej som tycker man är läskig?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Hmmm... pratade med en tjejkompis häromveckan och nämnde mitt nya prospekt (eller flickvän, tjej, vad ni nu vill kalla det), och fick kommentaren "jag kan ju inte hålla reda på alla dina tjejer, du har ju alltid någon på gång"... jag blev rätt paff ärligt talat. Jag? Vafan? Jag har ju sketasvårt att hitta tjejer, det är ju ingen som vill ha mig!

Men det verkar som att det där är ren jävla inbillning. Visst, kvinnorna springer ju inte efter mig direkt, klänger inte på mig på krogen osv, men på nåt sätt hade hon nog rätt. Har jag ingen tjej så har jag någon på gång. Skrämmande faktiskt, det stör min självbild en aning

Nu känner jag mig däremot rätt nöjd. Den här kvinnan kan mycket väl visa sig vara en långkörare, och det känns bra.

Och till alla er "loners" där ute... min första "flickvän" hade jag inte förrän jag var 20, och det är egentligen ingen ålder på en karl. Det är knappast kört för att man kommer över 30-strecket heller. Kanske när man börjar komma upp i pensionsåldern

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Hmmm... pratade med en tjejkompis häromveckan och nämnde mitt nya prospekt (eller flickvän, tjej, vad ni nu vill kalla det), och fick kommentaren "jag kan ju inte hålla reda på alla dina tjejer, du har ju alltid någon på gång"... jag blev rätt paff ärligt talat. Jag? Vafan? Jag har ju sketasvårt att hitta tjejer, det är ju ingen som vill ha mig!

Men det verkar som att det där är ren jävla inbillning. Visst, kvinnorna springer ju inte efter mig direkt, klänger inte på mig på krogen osv, men på nåt sätt hade hon nog rätt. Har jag ingen tjej så har jag någon på gång. Skrämmande faktiskt, det stör min självbild en aning

Nu känner jag mig däremot rätt nöjd. Den här kvinnan kan mycket väl visa sig vara en långkörare, och det känns bra.

Och till alla er "loners" där ute... min första "flickvän" hade jag inte förrän jag var 20, och det är egentligen ingen ålder på en karl. Det är knappast kört för att man kommer över 30-strecket heller. Kanske när man börjar komma upp i pensionsåldern

Spännande! Hoppas det går bra med din flickvän. Posta gärna på tråden för hur utvecklingen har gått!