Förslag på recensioner

Permalänk
Medlem

Förslag på recensioner

Jag tänkte att vi kanske kunde ha en tråd där vi som medlemmar på sweclockers kan ge förslag och tips på recensioner som vi skulle vilja läsa/veta mer om i framtiden. Som en liten extra hjälp helt enkelt.

Jag kan ju börja med att jag själv gillade recensionen/guiden på Pfsense. och skulle gärna se fler sådana. gärna på ubuntu server och clarkconnect.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hej jycken,

Det är en bra idé! Vi är alltid intresserade av vad våra läsare har för förslag och åsikter.

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se att ni testar 24"-skärmar och mäter inputlagget eftersom det är ständiga diskussioner om det.

Gärna Eizo,Dell,LG,Samsung och en väldigt billig.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Jag skulle vilja se att ni testar 24"-skärmar och mäter inputlagget eftersom det är ständiga diskussioner om det.

Gärna Eizo,Dell,LG,Samsung och en väldigt billig.

Noterat! Kom gärna med fler förslag.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Jag skulle tycka att det vore intressant att läsa ett jämförande test mellan en snabb SSD, en raptor och en "vanlig" hårddisk. Med tanke på hur mycket diskussioner som förs om SSD på forumet så kan det vara intressant att veta hur långt utvecklingen verkligen har kommit.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Fractal Designs prylar ser intressanta ut, skulle gärna se recensioner av dem.
Speciellt deras chassi Define.

Visa signatur

just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Det skulle vara roligt och se recension på fler Barebones. Gärna Shuttle barebone lösningar.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Skriv på!

*Klister*

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vänner,

Det kanske låter lite snålt, men jag skulle vilja se en recension på ett antal billiga bärbara burkar (laptop, heter det kanske). Det kanske bara är jag, men jag har funderingar på att köpa mig en billig bärbar burk, som väger lite och därigenom är väldigt portabel, men som kanske inte har den värsta prestandan.

Jag skulle uppskatta en sådan recension.

Permalänk

Möss.

Ett stort test med möss (musar?)

Är ju ett ständigt tjat om vilken som är snabbast och som är plastig och inte plastig...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Ett stort 120mm fläkt-test med vilka som kyler bäst och vilka som låter minst både som chassifläkt och till kylare skulle jag uppskatta. Fläktar som skulle vara bra att ha med är väl Antecs tricool som referensfläktar, noctuas p-12, s-12 1200 rpm, s-12 800 rpm, Nexus Real silent, Papst 120mm (vet inte riktigt vad de heter), Scythes sflex 800 rpm, 1200 rpm, 1600 rpm och kanske även Deltas 4000 rpm-fläkt för de som inte bryr sig om tysthet.

Visa signatur

Q6600 @ 3 Ghz + Xigmatek Hdt s1283 - Asus P5Q Deluxe - 4850 - 200Mhz 4gb ddr2 800mhz - P182 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Möss.

Ett stort test med möss (musar?)

Är ju ett ständigt tjat om vilken som är snabbast och som är plastig och inte plastig...

Håller med. Det man också skulle kunna göra är att ha flera olika personer som testar mössen. Tänker mest på att händerna ser olika ut på olika personer så man kan avgöra vilken mus som är skönast för olika handstorlekar.

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

Gör ett test med olika corsair,coolermaster samt ANTEC nätagg om deras ljud nivå och temperatur!

+ en recension om 750I och 780I när det gäller klcokning! använd då gärna ASUS 750I och 780I
XFX 780i
EVGA 780I
MSI 750i

tack på förhand

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

xphase kan du skicka mig din mail address,

Jag har fått kontakt med Franska Daewoo Telecom Europe (försäljnings chef ?) de är tillverkare
av tft/lcd skärmar och tv apparater i samma "teknik" de försöker hitta in på den
nordiska marknaden men har inte lyckats så bra hittils men tänkte om de vill skicka ett test exemplar tex av någon skärm som ni kan göra ett test på borde kanske hjälpa till lite innan de kontaktar några svenska underleverantörer och försöker hittils har de inte lyckats men är stora på hemma marknaden...

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

snälla!,skulle ni kunna köra en jämförelse mellan XFX,EVGA och ASUS 780i moderkort!(4stkort alt som allt)

skulle vara fint med bilder på vad man får med i lådan och lite om garantierna;)

om ni vill kunde nu ju spara på detta tills 790I kommer och köra om den på samma gång;)

EDIT:och nu skulle det vara å tiden att ni testar EVGA,XFX,ASUS,GIGABYTE,CLUB3d och några andra bolags

8800GTS
8800GT
9600GT
9800GTX
9800GX2

BENCHMARKS samt listor på prestanda ökning i SLI!

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm

Permalänk
Medlem

Jag skulle jättegärna vilja se ett test av datorhögtalare. Och gärna med inslag av ett eller flera par riktigt exotiska dräpare som t ex dfeldt Audioengine 5 eller nån studiomonitor från ESI.
Ett test med fokus på musik i 2 och/eller flera kanaler i första hand och spel och film i andra och tredje hand.

Hagis2K: låter mer som reklam det där! Testa ett företags skärmar för att "hjälpa" dom komma igång på den nordiska marknaden.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xlex

EDIT:och nu skulle det vara å tiden att ni testar EVGA,XFX,ASUS,GIGABYTE,CLUB3d och några andra bolags

8800GTS
8800GT
9600GT
9800GTX
9800GX2

BENCHMARKS[...]

BBQFFS!
De är alla likadana! Det är ju bara klisterlappen och bundlen som skiljer.

Visa signatur

just like Flinstones.

Permalänk

SKulle nog se lite test/o paket av datorer för en billig men kraftfull som klarar av att agera server.
Oftast är det ju stöd för nätverk och diskar som det tals om. dock så är effekförbrukningen en stor fråga idag. även val av operativsystem mm hade varit bra i samma eller i en annan 'krönika'

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja att ni gör ett jämförande test mellan vista x64 och vista x86, sett till aspekter som prestanda, stabilitet och liknande. Detta för att det råder ett omotiverat motstånd mot x64 här på forumet, där folk nästan tror att man är dum för att man kör och rekomenderar x64.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Avstängd

Skulle vilja se jämförelser på:

Skärmar av olika storlekar.

Möss.

Nätaggregat.

Ljudkort/högtalare/hörlurar.

Finns säkert mer men är de ända jag kommer på nu.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Ett test med hårddiskar på runt 500-1000GB.

Ett test med 120mm fläktar! Det har jag inte hittat någonstans - vilken är egentligen tystast och samtidigt som den levererar bra cfm?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Här igen XD

Jag tycker att man verkligen borde ha en lista på kända spel som Crysis och Cod 4 och visa jämförelser på grafikkort med ett bas system på E8400 4 GB ram och så alla Geforce 8-9-GTX200 kort i Single och SLI mode samt alla Radeon kort från 3xxx uppåt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför inte ett jämförande test av netbooks framemot hösten när lite fler har dykt upp? eeePC701, eeePC900, MSI Wind, Dell E, och eventuellt några fler.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
BBQFFS!
De är alla likadana! Det är ju bara klisterlappen och bundlen som skiljer.

jag syftade mest på olika modeller och SLI prestanda i de vanligaste spelen, samt en liten jämföring mellan bolagens grafikkort överlag!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

* Ett jämförande test på några ljudkort. Framför allt att inte enbart testa med hörlurar och PC-högtalare, utan också med en riktig anläggning.

* Testa 24" skärmar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Ett test om hårddiskar, lite om SSD, WRaptor och vanlig disk som systemdisk. Sedan kanske något om externa diskar, eftersom det finns externa med olika rpm, olika gränssnitt typ usb eSATA och nätverk.

Skulle vara bra att se ett sådant test .:)

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Skulle nog se lite mer test av Kontrollerkort gärna i billiga och dyra prisklasser. Är väl sata som är mest relevant för många.

Även övervakningskort för tex kameror osv eller nätverksanslutna kmmeror då det börjar bli vanligare.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se en artikel om att bygga billigast och minsta möjliga HTPC som klarar 1080p via HDMI.

Permalänk
Medlem

skulle vilja se Logitechs nya Gaming produkter från 2009
Logitech G19 Keyboard for Gaming
Logitech G35 Surround Sound headset
Logitech G9x Laser Mouse

Dessa produkter är dyra. Därför kan det vara bra med information om dom är värda pengarna dom kostar och hur kvaliten är.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk

En recension av alla tjänster som sägs dölja din internettrafik osv. Finns många betaltjänster samt vissa fria, hade varit bra att veta om något är värt att lägga pengar på.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06