Citat:
Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Jag köpte ett Inno3D 8800gt i november, och fick då självklart den gamla versionen med lilla fläkten och skit Tomb Raider som följer med (vill nån köpa ? )
En trevlig fördel med Inno3D är att man får 2 års garanti och får dessutom byta kylning till en annan utan att bryta garantin. Fick detta bekräftad av Inno3D, tog bara en dag för dem att svara vilket också är ett plus
Tillägg till ditt inlägg och andra tillägg, som kan vara av intresse för fler besökare av den här tråden på forumet.
Tillägg 1.
SHG - enligt deras sida, titta under "specifikationer", finner man bl.a. följande:
* * * * * *
Generellt
Reklamationsrätt - 36 månader
Service
Reklamation förmedlas av shg.biz
Telefon +46 040 30 33 65
* * * * * *
Slutsats - det är 36 månaders garanti (3 år) och inte 2 år, som du skriver i ditt inlägg, i alla fall på de nya grafikkorten och om de handlas via SHG.
Tillägg 2.
Jag kände till redan sedan tidigare, att Inno3D accepterar om man byter kylare på grafikkorten... under förutsättning att det sker "fackmannamässigt", med avmonteringen och ditsättning av standard kylaren vid RMA hantering. Men bra att du tar upp den här saken i tråden, då det kanske inte alla Sweclockers/forumbesökare, känner till det här.
Tillägg 3.
Jag vet inte ännu hur väl det nya grafikkortet är kapabelt för överklockning, med bättre kylning... men av flera personer på de olika stora datorforums runt om i världen, har jag sett att i allmänhet, så överklockar de gamla grafikorten riktigt bra, efter bl.a. förbättrad kylning med eventuella andra moddifieringar. Men en varning för den som inte känner till det, att i allmänhet, så riskerar man äventyra garantin vid överklockning. Det är på eget ansvar, om någon "pressar" sina egna grafikkort.
OT. Av principskäl, jag har mina egna principer, så pressar jag inte en ny hårdvara onödigt hårt i början och låter grejorna köras (brännas) in först under en viss tid, innan man kanske testar på överklockning. Andra personer får göra som de själv vill göra med sin hårdvara.
Tillägg 4.
Spelet, "Ghost Recon - Advanced Warfighter" är inte ett nytt spel men säkert dugligt och ger en del underhållning (om man gillar FPS spel). Info: http://www.ghostrecon.com/uk/ghostrecon3/index.php
/Saint25