8800GT 512MB 1719kr i lager!

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Hmm, lite sugen är man ändå på ett par, men ska nog hålla mig tills nästa generations kort kommer, får tuffa vidare med mitt 8800gts 512 :/

Tänker på samma sätt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Köpte igår ett Inno3D 8800GT 512 för 1707kr på SHG.Biz.

Ganska nöjd

Hoppas jag får det senast nästa Vecka...

Permalänk
Medlem

Vad är anledningen till att just Inno3d's kort är så himla mycket billigare? Shg.biz är ju inte billigare än konkurrenterna på övriga grafikkort, utan det är ju enbart just detta kort...
Då undrar man, varför säljs detta så mycket billigare än övriga 8800GT om det nu inte är någon skillnad?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Pny 4070ti Super @ Bykski vatten | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x360 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | Seasonic 1300w Gold | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Philips 49" 8900L | DELL 2713HM | Keychron Q2 Max | Logitech G502 2016.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeluxXxe
Vad är anledningen till att just Inno3d's kort är så himla mycket billigare? Shg.biz är ju inte billigare än konkurrenterna på övriga grafikkort, utan det är ju enbart just detta kort...
Då undrar man, varför säljs detta så mycket billigare än övriga 8800GT om det nu inte är någon skillnad?

För att dom vill sälja sina kort kanske???

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Xiaomi Mi 34" 3440x1440 144Hz. Tv:3 Samsung 48" 3D. Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Är det någon som fått sitt Inno3D kort ännu och kan säga om det är standardkylningen eller om det är den nyare kylningen med lite större fläkt på kortet. (ser ut som referenskylningen, men man vet ju aldrig)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Är det någon som fått sitt Inno3D kort ännu och kan säga om det är standardkylningen eller om det är den nyare kylningen med lite större fläkt på kortet. (ser ut som referenskylningen, men man vet ju aldrig)

Jag undrar samma sak.

Permalänk
Medlem

Jag ska hämta mitt Kort på posten imårgån

Skulle tro att det är referenskylaren då det var så billigt:)

Permalänk
Medlem

hmm har ni sett det här grafikkortet?

http://www.dustinhome.se/pd_5010122768.aspx

den har ju inte lika fläkt som dom andra med refferens kylningen så är det här den nyare med större flät som ska låta mindre?

Visa signatur

Asus P5B DLX - E6400@3.6Ghz - Noctua NH-U12F - Dominator pc6400 - Albatron 8800gt(@720/1782/1065)13408p 3Dmark06|| H/K 3480 - Dali Concept 8 - Dali Concept 12

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofen66
hmm har ni sett det här grafikkortet?

http://www.dustinhome.se/pd_5010122768.aspx

den har ju inte lika fläkt som dom andra med refferens kylningen så är det här den nyare med större flät som ska låta mindre?

Eller så köper man den för 1700 kr och köper till en Zalman fläkt så totaltkostnaden hamnar vid 2000 och man får ett grafikkort som inte låter alls.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

eller så har man redan betalt och köpt den och har en sådan zalman fläkt redan

såg nu att Inno3d inte fanns i lager längre

men frågan är ju man ser ju klar skillnad på fläkten på den inno3d och Albatron och den som inno3d kör med verkar vara standardkylningen smo låter hur är det med Albatronen någon som vet?

Visa signatur

Asus P5B DLX - E6400@3.6Ghz - Noctua NH-U12F - Dominator pc6400 - Albatron 8800gt(@720/1782/1065)13408p 3Dmark06|| H/K 3480 - Dali Concept 8 - Dali Concept 12

Permalänk
Medlem

Jag fick hem mitt Inno3D 8800GT 512 i går.
Fick inte det kort som var på bild.

Fick ett som där kylningen ser ut som på den bifogade bilden fast med en svart kylplatta som täcker större delen av kortet. Hittar ingen bild på det, letat ett bra tag nu.

Prestandan är grym, 1600x1200 med allt på high i Crysis o det flyter som smör mot 1024x768 medel på mitt X1900XT.

Det är väldigt väldigt tyst med.

MEN... Det har varken tempsensor eller fläktstyrning

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Xiaomi Mi 34" 3440x1440 144Hz. Tv:3 Samsung 48" 3D. Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

SCORPIUS!

Kul att det blev sådan skillnad, sitter och funderar på att köpa just detta kort till flickvännens E4300. Borde inte va några problem va?

Såg i din spec att du kör 4600X2.

Jag kör just nu på 7900GT, den ligger väl nästan i klass med 1900XT?

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Medlem

Jag vet faktiskt inte. Har ingen aning om hur snabb en E4300 är. Kan inte Intels grejor.
Är den liknande min 4600+ så kommer det att bli ett stort lyft mot ett 7900GT ja.

Mitt byte visar att min CPU hänger med bra än.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCORPIUS
Jag vet faktiskt inte. Har ingen aning om hur snabb en E4300 är. Kan inte Intels grejor.
Är den liknande min 4600+ så kommer det att bli ett stort lyft mot ett 7900GT ja.

Mitt byte visar att min CPU hänger med bra än.

Det håller jag med om angående din cpu!

E4300 är en dual core på 1,8 Ghz, den är märkbart snabbare än min 3800X2 som jag ägde tidigare.

Hur är ljudet från kylningen?

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Medlem

Jag har hämtat ut mitt Inno3D 8800GT 512MB och det är den nya layouten, med ny PCB, andra spänningsregulatorer med kraftig kylfläns, annan kylare med större fläkt än referens modeller från nVIDIA och som visas på bilden i tråden. Nu vet jag inte om det är också de nya minnena är med på detta grafikkort. De gamla är "Qimonda", som helst inte ska överklockas under längre tid över 1GHz (standard 900MHz), enligt de skrivna uppgifter jag har sett från andra forums från internet... men är det de nya "Samsung" minnena, så ska det gå att överklocka dem en bit över 1GHz, innan de tar skada - har sett en del nå kring 2,1-2,2GHz, men vet ej i praktiken om det gör så mycket extra på prestandan (+hur blir hållbarheten över en längre tid?).

Ang. tempsensor och fläktstyrning. Jag har ännu inte mitt kort i min burk, så jag kan inte bekräfta om det ska vara så eller om du har ett defekt grafikkort. Jag vet inte om du använder skivans drivrutiner från Inno3D eller tar ned nya från nVIDIA - kan det där kanske ligga en föklaring till varför du inte får temsensor (eller någon bugg i ditt system)? Tempsensor kan vara bra att ha men fläktstyrning, kan man klara sig utan - för min del, om det ska överklockas, så har jag en Arctic Cooling Accelero S1 hemma, som kan kyla ned kortet galant.

Så nu vet du varför SCORPIUS, och ni andra som tittar in i tråden, till varför det ännu inte finns bra bilder på grafikkortet efter som det är nytt/färskt - om det är bra eller dåligt mot referens designen från nVIDIA, återstår att se. PCBn är inte svart, i alla fall på mitt grafikkort, mer mörkgrönt/skogsgrönt.

Till detta grafikort medföljer enligt utsago, en fullversion av spelet "Ghost Recon - Advanced Warfighter" + det vanliga, en del kablar och en DVI till VGA adapter.

Jag tror nog att jag kan bli nöjd med det här grafikkortet och det bör ge en god vitamin-kick, till mitt "gamla" AMD 939-system (innan plattformsbyte görs nästa år).

/Saint25

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saint25
Ang. tempsensor och fläktstyrning. Jag har ännu inte mitt kort i min burk, så jag kan inte bekräfta om det ska vara så eller om du har ett defekt grafikkort. Jag vet inte om du använder skivans drivrutiner från Inno3D eller tar ned nya från nVIDIA - kan det där kanske ligga en föklaring till varför du inte får temsensor (eller någon bugg i ditt system)? Tempsensor kan vara bra att ha men fläktstyrning, kan man klara sig utan - för min del, om det ska överklockas, så har jag en Arctic Cooling Accelero S1 hemma, som kan kyla ned kortet galant.

/Saint25

Du får återkomma när du har provat ditt kort.
Kan du ta en bild på det? Jag har ingen kamera

Visa signatur

Permalänk
Medlem

som på bilderna ni visar på de 8800GT korten som ser ut som de kortet du visade SCORPIUS med en annan kylare än refferens kylaren så är det inga kylflänsar på minneskretsarna är det helt normalt??

blir inte minneskretsarna så pass varma på ett GT kort att det behövs kylflänsar på dom ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den bild som lades upp av SCORPIUS, stämmer ej med detta grafikkort - nästan hela PCBn - ca 3/4, är täckt av en större svart eloxerad kylfläns, som även täcker minnena. Fläktbladen, som är i vit färg, har en diameter på ca 75mm, vilket är nästan lika stort som en 80mm chassifläkt.

Ja, naturligtvis återkommer jag med resultat - om kortet fungerar eller ej (måndags ex.) + tar någon bild på kortet med min "pocket" digitalkamera.
Hur som helst, jag hör av mig i morgon kväll om det.

/Saint25

Permalänk
Medlem

Lofen66... Läste du inte utan bara tittade på bilden?

"kylningen ser ut som på den bifogade bilden fast med en svart kylplatta som täcker större delen av kortet"

Dvs säga den täcker minnen och större delen av pcb.
Det är även extra kylning på voltregulatorerna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ursäkta, skrev svaret snabbt och slängde ett öga på bilden... ingen större skada har skett. Slarvläste ditt inlägg [har knappt sovit något i natt].

/Saint25

Permalänk
Medlem

såg nu att jag läste fel men frågan är ju som den bilden är finns det tillverkare som säljer sina 8800GT med den sorts kylning utan kylflänsar på minneskretsarna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är ju nästan absurt. Så sent som i höstas så tyckte man att priserna på grafikkort inte alls tycktes vilja gå ner och folk pekade på den bristande konkurrensen från ATI som orsak. Då snackade vi forfarande 5 lakan om man ville köpa "det bästa" (för ett 8800GTX, Ultra räknas inte) och nu räcker det plötsligt med endast 1700kr för ett (nästan) lika kraftfullt kort. Sjukt bra utveckling.

Nu gäller det bara att bestämma sig för vad man ska välja.. 8800GT eller nåt av dubbelkorten kanske?

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

Verkar ju vara ett grymt fint kort man får
Bättre kylare (kanske)?
Ett bättre spel än Tomb Raider.
Billigast i Sverige.
Jag har själv inte köpt kortet även fast det var jag som skapade tråden.
Men kommer nog bygga nytt i Mars för att se vad som händer innan.
Hoppas dom har kvar det bra priset!

Permalänk

Jag köpte ett Inno3D 8800gt i november, och fick då självklart den gamla versionen med lilla fläkten och skit Tomb Raider som följer med (vill nån köpa ? )
En trevlig fördel med Inno3D är att man får 2 års garanti och får dessutom byta kylning till en annan utan att bryta garantin. Fick detta bekräftad av Inno3D, tog bara en dag för dem att svara vilket också är ett plus

Citat:

Dear Sir,

Firstly, thank you for your kind support of our product.

In general, the warranty won't be voided if you can the cooler unless there is any physical damage on the card

And, you need to keep the original cooler for the warranty.

Any inquiry, please feel free to contact us.

Best Regards,
Ken Wong
Technical Support

>
> Just wanted to know if I can change the cooling of the card to a custom one (Zalman, and of course cooling the memory and PWM's to, not only the core), without voiding the warranty ? I live in Sweden.
>
> Thanks!

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emil92
Verkar ju vara ett grymt fint kort man får
Bättre kylare (kanske)?
Ett bättre spel än Tomb Raider.

Vilket spel då? Och kylaren, är den en annan än de som brukar finnas på 8800GT eller?

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

sl2wm-rocks : Grymt fint av dig att ta redo på den infon angående byte av kylare och sedan upplysa oss andra om det. Många kommer uppskatta att läsa detta!

Visa signatur

Stunning debut album 01 Doubt 02 Change The original idea was to press this disk on multi-coloured vinyl but the pressings came out as a rather muddy green colour with a slight warp [The warp didn’t affect the playing of the disk].

Permalänk

Gött att det är den nya kylaren, får mitt kort i morgon eller på fredag......skulle fått det idag, men klantarna på posten hade skickad det till ett utlämningsställe på andra sidan sta'n och de hade i sin tur vidarebefodrat det.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Vilket spel då? Och kylaren, är den en annan än de som brukar finnas på 8800GT eller?

Kolla vad Saint25 skrev längre upp, spelet som han fick med är en full version av Ghost Recon - Advanced Warfighter.

Permalänk
Medlem

Beställdes i förra veckan och bör ha det hemma imorrn, kan ev ta lite pics jag med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Jag köpte ett Inno3D 8800gt i november, och fick då självklart den gamla versionen med lilla fläkten och skit Tomb Raider som följer med (vill nån köpa ? )
En trevlig fördel med Inno3D är att man får 2 års garanti och får dessutom byta kylning till en annan utan att bryta garantin. Fick detta bekräftad av Inno3D, tog bara en dag för dem att svara vilket också är ett plus

Tillägg till ditt inlägg och andra tillägg, som kan vara av intresse för fler besökare av den här tråden på forumet.

Tillägg 1.
SHG - enligt deras sida, titta under "specifikationer", finner man bl.a. följande:

* * * * * *
Generellt
Reklamationsrätt - 36 månader

Service
Reklamation förmedlas av shg.biz
Telefon +46 040 30 33 65
* * * * * *

Slutsats - det är 36 månaders garanti (3 år) och inte 2 år, som du skriver i ditt inlägg, i alla fall på de nya grafikkorten och om de handlas via SHG.

Tillägg 2.
Jag kände till redan sedan tidigare, att Inno3D accepterar om man byter kylare på grafikkorten... under förutsättning att det sker "fackmannamässigt", med avmonteringen och ditsättning av standard kylaren vid RMA hantering. Men bra att du tar upp den här saken i tråden, då det kanske inte alla Sweclockers/forumbesökare, känner till det här.

Tillägg 3.
Jag vet inte ännu hur väl det nya grafikkortet är kapabelt för överklockning, med bättre kylning... men av flera personer på de olika stora datorforums runt om i världen, har jag sett att i allmänhet, så överklockar de gamla grafikorten riktigt bra, efter bl.a. förbättrad kylning med eventuella andra moddifieringar. Men en varning för den som inte känner till det, att i allmänhet, så riskerar man äventyra garantin vid överklockning. Det är på eget ansvar, om någon "pressar" sina egna grafikkort.

OT. Av principskäl, jag har mina egna principer, så pressar jag inte en ny hårdvara onödigt hårt i början och låter grejorna köras (brännas) in först under en viss tid, innan man kanske testar på överklockning. Andra personer får göra som de själv vill göra med sin hårdvara.

Tillägg 4.
Spelet, "Ghost Recon - Advanced Warfighter" är inte ett nytt spel men säkert dugligt och ger en del underhållning (om man gillar FPS spel). Info: http://www.ghostrecon.com/uk/ghostrecon3/index.php

/Saint25