Koppla mobilen till VPN/proxy hemma som komprimerar data

Permalänk
Medlem

Koppla mobilen till VPN/proxy hemma som komprimerar data

Hej!
Jag funderar på att skaffa ett mobil-abbonnemang som gör det möjligt att ladda ner 200mb/månad utan extra kostnad. Jag vet att jag läst om att man kan sätta upp en proxy eller kanske VPN på en server hemma som komprimerar och krypterar data, som man då låter alla telefonens anslutningar gå genom.
Någon som har förslag på sådan programvara?
Jag har googlat en del, men lyckades inte hitta något av de jags ett innan, och det mesta kändes fel.
Tack på förhand
/HermitoZ

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

All trafik kommer räknas som du skickar till din vpn så det blir inte mindre tyvärr.
iphone har t.e.x. stöd för pptp.
anonine.com

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem

Alltså, uppladdning lär förstås inte komprimeras, den går först hem, sedan skickas den därifrån till t.ex. hemsidan man surfar på.
Men när hemsidan ska skickas till mobilen tar den omvägen förbi servern hemma, som därifrån skickar datan komprimerad till mobilen.
Jag är alldeles säker på att jag läst om program som fixar detta. Jag har bara lite svårt att hitta dem för tillfället. Om någon vet vad jag snackar om och har förslag så skriv gärna.
Jag återkommer om jag finner något.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV