Permalänk
Medlem

fpslagg i cod mw2

Tjena Sweclockers

Jag har då problem med fpslagg, inte internet lagg, alltså det flyter inte perfekt som det ska göra. CoD 4 däremot flyter på hur perfekt som helst men av någon anledning får jag problem med fpslagg där också så fort jag drar igång skype eller liknande.
Men till problemet med MW2 - jag får mest fpslagg i stora öppna ytor än om jag är inne i små rum eller hus men när man tittar ut genom något fönster t ex så får jag fpslagg. Samma sak där, om jag drar igång skype och har det i bakgrunden så får jag mer fpslagg så att det knappt är kul att lira.
Jag vill då ha hjälp att lösa detta problem med fpslagg i mw2.
Jag lirar med högsta upplösning och med alla detaljer på Off(så som, shadows, depth of field, soften smokes edges osv) och med alla "texture quality" på low men det hjälper inte. Och det där med högsta upplösningen spelar ingen roll, har testat med lägsta, mellan osv.

Operativsystem: Microsoft Windows XP
Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual core 4600+
Processorkylare: Kan man ta reda på det??
Moderkort: MSI K9N NEO-F, nForce 550, S-AM2, DDR2
Minne: 2 GB - vet ej märke etc
Grafikkort: Gainward nVidia GeForce 9800 GT
Hårddisk: Kan man ta reda på det?
Nätaggregat: ACE RawDeal Plus 620W PSU
Övrig kylning: Kan man ta reda på det?
Övriga komponenter: ???
Temperaturer: Kan man ta reda på det?

Tyvärr, som ni ser är jag inte så duktig på datorer så jag skulle uppskatta att få hjälp.

Permalänk

Med din datorsetup ska det inte vara några problem att köra spelet i high ens ;S, låter som att det är grafikkortet som det är fel på, jag hade samma problem för ett länge sen, många spel "laggade" som fan helt plötsligt, det visade sig att grafikortsfläkten hade pajjat helt, men märkte det inte förens hela datorjäveln var överhettad ;/

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q8200 2,33GHz | Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB | XFX GeForce GTX 285 648M 1GB | Corsair Powersupply 550W Black

Permalänk

Tror det kan vara ditt ramminne som är problemet. Har själv också 2gb i ramminne och upplever iof inte samma problem som dig. Men vet att det kan hända någon gång då och då att jag får FPS dropp, tror det har att göra med att MW2 slukar minne som attan! Kolla med aktivitetshanteraren eller liknande och se hur mycket minne som används.

Annars så kan det mycket väl vara som ovanstående skrev

Permalänk
Medlem

Hej,

Hur mycket programmer kör du i windows när du spelar, ladda ner ett program från AMD hemsida som heter AMD Fusion.
http://www2.ati.com/misc/fusion/AMDFusion.exe

Kör det innan du kör MW2

OBS Har du installerat senaste nVidia drivrutiner?

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D, Intel Core i7 4820K, Corsair H100, Asus Rampage IV Formula, 16GB Corsair Dominator Platinum 1866MHz, Asus GTX 980, Intel 320 120GB SSD, 640 GB WD Caviar Black x2 Raid 0, Corsair AX750, Asus VG278H med 3D Vision 2 kit, Asus G900, Asus ROG Mechanical Tangentbord CherryMX Svart, Xbox 360 Wireless controller ....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbanswe
Tror det kan vara ditt ramminne som är problemet. Har själv också 2gb i ramminne och upplever iof inte samma problem som dig. Men vet att det kan hända någon gång då och då att jag får FPS dropp, tror det har att göra med att MW2 slukar minne som attan! Kolla med aktivitetshanteraren eller liknande och se hur mycket minne som används.

Annars så kan det mycket väl vara som ovanstående skrev

mw2 tar ca 450-600 000 kB och tillsammans med allt annat blir det ca 1400MB som är "Allokerat"(?)
Står även att ganska många % CPU-används(?)

Permalänk
Medlem
Citat:

OBS Har du installerat senaste nVidia drivrutiner?

Tänkte exakt samma sak...
Avinstallera dina nuvarande grafikdrivrutiner och installera senaste WHQL drivrutinen från nvidias hemsida.

I ditt fall skulle jag nog rekommendera ett av alla "Driver Sweeper", typ Guru3D, när du avinstallerar drivrutinerna.

OT: igentligen borde heta utstallera

Visa signatur

citera!