Vad gjorde ni för projektarbete i gymnasiet?
Börjar 3:an om 2 terminer och kollar lite på vad andra gjort för projektarbeten. Googlade upp lite trådar där jag hittade stört imponerande projekt
[QUOTE="bigsize"@kolozzeum.com/forum"]jag och en polare byggde ett kluster på två datorer i linuxmiljö.
Fick G
[/QUOTE]Wicked sick
2005-08-18, 16:36
Jag och några polare körde Go-cart, spelade bowling och biljard samt drog och badade i badhuset. Vi spelade in det hela på film och lät skolan betala för det. Projekt "Vad man kan göra som ungdom i Karlstad" gav förstås mvg
Andra var helt enkelt väldigt underhållande att läsa om.
Så jag bestämde mig att starta en tråd här på sweclockers för att framför allt få höra om fler häftiga programmering/teknik projekt eller bara allmän inspiration. Som rubriken lyder vad gjorde du för projektarbete i gymnasiet?
Ta gärna med:
betyg och om ni förtjänade det
Bilder, kod eller videor på projektet
Egna tips om hur man lyckas med ett projektarbete
Fler highlights från kolozzeum.com/forum:
Byggde ett virtuellt ankarspel till en båt komplett med reklam och alla hållfasthetsberäkningar. Givetvis MVG
Mitt projekt handlade om sömnbrist och hur det påverkar kroppens prestationsförmåga (reaktions-, koncentrationsförmåga och minne etc). Självklart utförde vi detta praktiskt och hade som mål att vara vakna i 72 timmar och göra regelbundna tester var tredje timme ca. Inget uppiggande tilläts, så det blev lite jobbigt efter ett tag. Men kul hade vi (satt mest och LAN:ande under tiden mellan tester).
EDIT: Just det, betyg MVG.
Kodade ett forum i PHP. Fick MVG.
2005-08-19, 09:15
Jag och 2 till byggde en suwboofer, dokumenterade allt med digitalkamera och skrev en redovisning på 30 sidor maskinskrivet.
Ritningen på subwoofern "lånade" vi, men det skrev vi också. Vi fick MVG.
Minns att den vägde runt 60kg när den var klar, ska se om jag hittar någon bild, riktigt cool var den.
Anordnade ett LAN-party med 5 andra.
Fick MVG för lite warcraft3 lir och rapportskrivande