Permalänk
Medlem

Vad ska man välja?

hej finns säkert miljoner liknande trådar men hoppas på hjälp ändå.
Ska skaffa en ny lur i februari då jag får hämta ut en ny på mitt abonnemang hos Telenor.
Står å väger mellan ip4 eller galaxy, lutar väl mest åt en ip4 men vet inte om det är värt att betala så mycket extra för att få just en ip4.
Hade inte tänkt att betala något kontant iaf inte mer än 1000 och helst inte mer än 500 i månaden och då vill jag givetvis kunna ringa för ett skapligt belopp.
Så vad rekommenderar ni för abonnemang och telefon? Ni kanske rentav kan rekommendera en annan lur.

Mvh Jocke

Permalänk
Medlem

alltså om din bindningstid tar slut så byt till telia eller tele2 och köp ip4 eller galaxy, nästan samma pris så skulle rekommendera ip4!
https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.d... iPhone 4 32 GB 348kr/mån
https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.d... Samsung Galaxy S 298kr/mån

Båda abonnemang har fri surf (1gb) och att ringa kostar 0,29kr/min och sms kostar 0,29kr. Själv skulle jag säga iPhone 4 pga alla specs + att min iPod Touch 4 (som är typ som att ha en iPhone) känns otroligt awesome och är sjukt snabb. Ett stort + för folders också!

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Iphone 4 är mycket överskattat. iOS är perfekt om man är en person som inte vill "hålla på" så mycket med sin telefon, om man vill att den bara ska fungera. Annars är Android OS mycket bättre, tycker jag. Så jag skulle välja en Galaxy S om jag var du, eller varför inte en Desire HD?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nopp tyvärr är inte bindningstiden ute förens i september

Htc gillar jag inte att man inte kan använd 2 fingrar samtidigt. ex vid zoom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Jo:

Htc gillar jag inte att man inte kan använd 2 fingrar samtidigt. ex vid zoom.

Det kan du visst, jag zoomar på en Desire med två fingrar. Det går dock inte att använda 3, som med iPhone.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ok var bara något jag hört...men inte fan använder man 3 fingrar när man zoomar? så det spelar ju inte någon roll isf.
Men är det någon större skillnad på Desire och Galaxy S?

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Jo:

ok var bara något jag hört...men inte fan använder man 3 fingrar när man zoomar? så det spelar ju inte någon roll isf.
Men är det någon större skillnad på Desire och Galaxy S?

Desire skall vara snabbare, medan Galaxy S har bättre grafikprocessor. Sen är skärmen större på Galaxyn.
Desire har HTC Sense också, vilket är ett väldigt trevligt operativsystem enligt mig. Sitter faktiskt i samma sits som dig. Kolla in min tråd så får du massa info om de telefonerna.

Visa signatur