Permalänk
Avstängd

GTX 480 och cpu klocking

En fråga till er kunniga.

När jag klockar upp Cpun till 4GHz så blir mina GTX480 10 grader varmare även om dom är helt oklockade??
Kan tänka mig att tempen i lådan höjs men så va ej fallet eftersom jag höjjer upp alla chassi fläktar med så tempen i lådan är densamma som innan runt 30 grader

Min cpu går upp runt 10 grader mer när jag kör klockning är ungefär som grafikorten följer med.

Så klockar man tex Pci-e porten samtidigt när man höjjer cpu och minnena..

Fler som har detta problem..

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catman:

En fråga till er kunniga.

När jag klockar upp Cpun till 4GHz så blir mina GTX480 10 grader varmare även om dom är helt oklockade??
Kan tänka mig att tempen i lådan höjs men så va ej fallet eftersom jag höjjer upp alla chassi fläktar med så tempen i lådan är densamma som innan runt 30 grader

Min cpu går upp runt 10 grader mer när jag kör klockning är ungefär som grafikorten följer med.

Så klockar man tex Pci-e porten samtidigt när man höjjer cpu och minnena..

Fler som har detta problem..

Alla komponenter påverkas av andra komponenter eftersom det är i samma system, en annan effekt det kan vara i från kan vara att tiden går och flesta komponenter blir sämre med tiden och ger mer värme av energiförvandlingen. Jag vet dock inte om detta stämmer men det var det mest logiska jag kunde komma på. Andra förklaringar kan också finnas.

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)