Permalänk
Medlem

Risk med jb?

Är lite sugen på det och undrar om det finns några risker med det och vad ni tycker är så bra med det?
Helt nollad på detta

Permalänk
Medlem

jailbreak?.. Var det de du menade?
Testa att: http://tinyurl.com/4whhgqw

Glöm inte Sweclockers regler:

Citat:

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddat material.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta förbjudet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna.

Permalänk

Jag har jailbreakat min mobil sen jag fick den, dvs för tre årsen. Jag har iPhone 2G, och måste jailbreaka den.

Men jag får säga att jag tycker det är totalt värt det. Många av mina kompisar som har skaffa iPhone, som har jailbreakat dem tycker det är mycket bättre. Mycket funktioner som du kan installera på den som inte går utan JB.

"kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddat". JB kringår inget kopieringsskydd. Det tar bara bort lite spärrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Jo:

Är lite sugen på det och undrar om det finns några risker med det och vad ni tycker är så bra med det?
Helt nollad på detta

Tror de enda "risker" är följande:

1. Om du glömmer installera om telefonen innan du skickar in den på serviceärende (om du nu nånsin kommer behöva det) så kommer inte garantin gälla.
2. I värsta fall händer något som gör att du inte kan starta telefonen/telefonen fryser och du måste installera om den.
3. Typ som 2:an; du installerar en app från cydia som gör telefonen instabil/telefonen fryser och du måste installera om den.

Inte direkt något allvarligt. Har haft min 3GS jailbreakad i 1 och ½ år utan allt för mycket problem (tror jag lyckats få den att hänga sig max 2 gånger vilket tvingade mig att ominstallera den).
Har ett "ad blocker" tillägg för safari samt en "private surf" funktion inlagd tack vare jailbreak. Dessa två verkar inte gilla varandra så mycket vilket kan få safari att krascha ibland. Men en krasch ibland är det värt. Kan inte leva med min iPhone utan dom.

Skrivet av Hawkeye01:

Glöm inte Sweclockers regler

Jailbreak för iPhone har inget med piratkopiering att göra, annat än att man måste jailbreaka telefonen först för att kunna skaffa de program som behövs. Det går att jämföra med att man måste installera ett OS på en dator innan man kan installera diverse fildelningsprogram för piratkopieringens skull.
När någon gör en tråd i forumdelarna för operativsystem, slänger du upp den där quoten där med?