Hur kan man laglit ladda ner Windows 7?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av INCSlayer:

jag har försökt använda ditt skript men förstog inte riktigt vart jag skulle lägga install.wim om jag vet det så borde jag kunna få resten att funka

Du startar skiten, skriver in sökväg till Windows AIK (Standard C:\Program files\Windows AIK)
Sen sökväg till din arbetsmapp, i den mappen kommer flera undermappar skapas, i t.ex D:\DVD\7DVD kopierar du in innehållet från din windows 7 dvd eller iso.

Edit: jag håller på med en lite nyare version och ska även skriva en bättre read me senare:)

Permalänk
Medlem

ok det är det jag har gjort och jag har bara fått felmeddelanden när jag testade igen nu så funkade det?? ibland blir man rädd på windows

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix X870-F Gaming | AMD Ryzen 9800X3D | Kingston Beast 64GB 6000Mhz | Sapphire AMD Radeon 9070xt Nitro+ | Kingston KC3000 2TB| Corsair RM750E Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av INCSlayer:

ok det är det jag har gjort och jag har bara fått felmeddelanden när jag testade igen nu så funkade det?? ibland blir man rädd på windows

Ibland blir man lite rädd jag
Du kanske bara kopierade install.wim och inte hella dvdmappen?

Permalänk
Medlem

jag har testat båda varianterna men nu så jobbar den för fullt så om en 30min eller så så vet jag om det funkar

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix X870-F Gaming | AMD Ryzen 9800X3D | Kingston Beast 64GB 6000Mhz | Sapphire AMD Radeon 9070xt Nitro+ | Kingston KC3000 2TB| Corsair RM750E Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

Testade kommandona jag listade förut på min HTPC med win7 pro eng sp1, det var lite läskigt att behöva ta bort engelska ur registret, men efter en omstart funkade det kanon, nu är allt på svenska

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

nähä exact samma resultat när jag använde scriptet
som en sidenote jag tycker inte om att klippa gräs

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_speed:

Det kan bli problem om du laddar ner SP1 versionen, iaf så kunde inte jag använda min nyckel från msdnaa windows 7 pro 64bit när jag installerade om mitt windows o försökte med SP1 versionen.

Nu blir jag lite osäker här. Någon säger att det inte är något problem medan du säger tvärtom. Hur vet man säkert? Vad hände för dig?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 64 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: Corsair RM 1000e W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av the_speed:

Nycklarna är inte bundna till specifikt 32 eller 64bit utan fungerar på båda versionerna

Och du kan ladda ner msdnaa ISOs här http://forums.mydigitallife.info/threads/8192-Windows-7-Profe...
Det är MSDNAA ISOna som man laddar ner så du måste ha nyckel från msdnaa för att kunna använda dom

Det kan bli problem om du laddar ner SP1 versionen, iaf så kunde inte jag använda min nyckel från msdnaa windows 7 pro 64bit när jag installerade om mitt windows o försökte med SP1 versionen.

Vad för typ av nyckel och version? Antal omaktiveringar?

Skrivet av Mattiiss:

Nu blir jag lite osäker här. Någon säger att det inte är något problem medan du säger tvärtom. Hur vet man säkert? Vad hände för dig?

Nope, SP, arkitektur eller språk har inget med aktiveringen att göra (istortsett)

Permalänk
Skrivet av Mattiiss:

Windows sa att nyckeln inte var giltig för Windows versionen jag hade laddade ner o installerade rätt version (utan SP1) från sidan jag länkade o då fungerade aktiveringen direkt

Skrivet av tcntad:

Vad för typ av nyckel och version? Antal omaktiveringar?

Nope, SP, arkitektur eller språk har inget med aktiveringen att göra (istortsett)

Produktnyckel från MSDNAA för windows 7 pro 64bit o det var windows 7 pro 64bit SP1 jag försökte aktivera, det var andra gången jag använde nyckeln så första omaktiveringen, inget fel på nyckeln då det fungerade perfekt efter att jag installerat windows 7 pro 64bit utan SP1

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av the_speed:

Windows sa att nyckeln inte var giltig för Windows versionen jag hade laddade ner o installerade rätt version (utan SP1) från sidan jag länkade o då fungerade aktiveringen direkt

Produktnyckel från MSDNAA för windows 7 pro 64bit o det var windows 7 pro 64bit SP1 jag försökte aktivera, det var andra gången jag använde nyckeln så första omaktiveringen, inget fel på nyckeln då det fungerade perfekt efter att jag installerat windows 7 pro 64bit utan SP1

Skumt är det. Inte så att du laddat ner volymversionen av pro från en annan sida *host* ?

Permalänk

Jag laddade ner ISOna från sidan jag länkade tidigare o den vanliga windows 7 pro 64bit fungerade juh eftersom jag kunde aktivera den, jag kan självklart ha gjort nått fel eller tagit fel version lr nått, men jag har för mig att jag googlade runt o läste att vanliga nyckeln inte fungerade på SP1.

Efter lite googlande så verkar det som att det ska fungera utan problem jag gjorde säkert nått fel
http://www.sevenforums.com/installation-setup/155878-will-key...

Dock så fungerar det inte åt andra hållet :S
*You can't use a product key for Windows 7 with Service Pack 1 (SP1) to activate a copy of Windows 7 without SP1* http://www.google.se/search?q=windows+7+key+doesn%27t+work+on...

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.