ny mobil HTC, Samsung, Iphone 4s HJÄLP!?

Permalänk
Medlem

ny mobil HTC, Samsung, Iphone 4s HJÄLP!?

Hej! har just nu en samsung galaxy s2 me sugen på en annan nu:) undrar på samsung galaxy s2 LTE eller Htc sensation XE eller Iphone 4S vilken skulle ni ha tagit? av dem tre? är sugen på htc;en och iphone 4s MVH Kimpan100

Permalänk
Medlem

Lönar sig inte att byta riktigt än om du har Galaxy SII IMO.
Vänta till S3 är mitt råd.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Skrivet av WeeMaan:

Håller med! samsung är bättre för din hälsa med strålningen också! samsung är väl den snabbaste telefonen också?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

Håller med! samsung är bättre för din hälsa med strålningen också! samsung är väl den snabbaste telefonen också?

Skrivet av WeeMaan:

WeeMaan: okej när kommer S3 då? njae annars är jaa sugen på iphone 4s men htc har ju beats audio

jakob.ee: okej njae vet inte riktigt!

Permalänk
Medlem

Håller med föregående, vänta in Galaxy S3 som ryktas komma Q2 2012. Återstår o se när den kommer.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimpan100:

Hej! har just nu en samsung galaxy s2 me sugen på en annan nu:) undrar på samsung galaxy s2 LTE eller Htc sensation XE eller Iphone 4S vilken skulle ni ha tagit? av dem tre? är sugen på htc;en och iphone 4s MVH Kimpan100

skulle tagit iphone 4s eftersom jag är grymt besviken över android OS

kan tipsa dig om nokia lumia 800 som verkar vara en toppenlur för en hyfsat billig peng

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

samsung är väl den snabbaste telefonen också?

Nej de är den inte, iaf inte användarmässigt. Vill du ha en hackfri upplevelse välj iphone(iOS), wp7 ska tydligen ha bra flyt också, inte provat dock.

Permalänk
Medlem

Om du är sugen på att prova något nytt känns de väldigt dumt att välja en android lur.
Skulle säga en windows lur då dom skiljer sig från ios och android i design.

Permalänk

Jag är ruskigt onöjd med min HTC sensation för tillfället, dock kommer ju ICS till den i mars. Ska ge den ett försök till då. Annars hade jag väntat på S3an

Permalänk
Medlem

tack för alla svar! väntar nog på samsung galaxy s3 om det är värt att köpa SG3 istället för iphone4s eller htc sesation xe. Någon som vet spec eller bilder på SG3? MVH kimpan100

Permalänk
Medlem

Antingen vänta på S3 eller satsa på S2 LTE om du vill ha en större - snabbare - bättre,
Jag sitter på Galaxy S1'an nu och funderar starkt på att ta S2 LTE Pga 4g..

Är ryktena sanna så kommer S3'an vara ganska grym =
4.6-inch Super AMOLED Plus screen at 1,280×720-pixel resolution
1.8GHz chip with 2GB RAM for zippy multitasking and games
Android 4.0 Ice Cream Sandwich with a refreshed TouchWiz skin
Camera-quality 12-megapixel photos
Styled like the Galaxy Nexus

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimpan100:

tack för alla svar! väntar nog på samsung galaxy s3 om det är värt att köpa SG3 istället för iphone4s eller htc sesation xe. Någon som vet spec eller bilder på SG3? MVH kimpan100

http://crave.cnet.co.uk/mobiles/samsung-galaxy-s3-complete-gu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Antingen vänta på S3 eller satsa på S2 LTE om du vill ha en större - snabbare - bättre,

Megapixelhysterin är verkligen sjuk..

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

ja shit den kan jag vänta på! någon som vet ungefär när den kommer ut? såg nu att det ska komma en iphone 5! så det återstår att se vilken som jag köper!

Permalänk
Skrivet av kimpan100:

WeeMaan: okej när kommer S3 då? njae annars är jaa sugen på iphone 4s men htc har ju beats audio

Jag är elöverkänslig.. Jag får ont i huvudet av strålning och samsung är det ända jag kan ha för att på samsung kan du stänga av wi-fi och bluetooth det kan du inte på de andre telefonerna.. då ligger den och söker hela tiden och det är inte bra!!

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

Jag är elöverkänslig.. Jag får ont i huvudet av strålning och samsung är det ända jag kan ha för att på samsung kan du stänga av wi-fi och bluetooth det kan du inte på de andre telefonerna.. då ligger den och söker hela tiden och det är inte bra!!

E du dum eller? Varenda Android telefon kan du stänga av både bluetooth och WiFi på. Att du ens säger så utan att testa är sorgligt.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Inaktiv

jag hade en android-lur innan jag började klämma lite på frugans iphone4 så när jag kände att jag hade råd så blev det en 4s.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hablam:

E du dum eller? Varenda Android telefon kan du stänga av både bluetooth och WiFi på. Att du ens säger så utan att testa är sorgligt.

Går även med iphone... Tror aldrig jag har sett en telefon där det inte går att stänga av BT o wifi

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

jag är sugen på en Iphone 4S vill prova IOS nu är det nån som vill byta? har en samsung galaxy s2 16gb 5mån gammal. allt medföljer förutom hörlurarna dem har jag tappat bort MVH kimpan100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Well, jag skulle säga att strålningsvärde i allmänhet är hyffsat ointressant om man nu inte lider utav en viss psykologisk sjukdom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

Jag har nog kunnat stänga av och på Blåtand och WLAN på alla mobiler jag har ägt som haft något utav det. Antingen har du inte letat eller så pratar vi om helt olika saker.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

Varför ska man ha en telefon om man är rädd för strålning?

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

LOL;)

Visa signatur

Fraktal R3, Corsair HX 750, Asus P8Z68-PRO, i5 2500k @ 4.8GHz (24/7), H80, 6950 2GB CF @ 890/1536, Corsair SSD 120 GB, WDC 1,5 TB, Samsung 1TB, VENGEANCE 16GB, BenQ 24" LED. Logitech Z-5500, Xonar DS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Mycket bra fråga...

Men återigen till TS. HTC Sensation?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Mycket bra fråga...

Men återigen till TS. HTC Sensation?

Ja jag tänkte på den och sg3 lte men vill ha en iphone 4s istället mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimpan100:

Många trodde att samsung skulle skulle vissa upp S3 uner WMC i barcelona men så blir det inte, tyvärr. Där emot går det rykten om en S2 plus som kanske kommer visas under WMC. Samsung kommer inte heller hålla någon presskonferens heller under WMC så mycket tyder på att samsung inte har mycket att vissa upp nu. Istället kommer Samsung vissa S3 under egna separata evenemang senare i vår. Htc sensation xe är ju j*vligt sexig enligt mig, riktigt snygg med det svarta och röda detaljer. Vad jag vet så funkar bara beats funktionen i htc egna mediaspelare, men jag tror dom kommer göra en uppdatering senare då det ska funka med spotify och youtube också. Annars kan man köpa en vanlig sensation och slänga in ett annat rom i den med beats funktionen, hur bra det funkar det vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Har 3 kompisar som bytt från Androidtelefoner till Iphone 4s. Jag bytte från Xperia x10 till Samsung Galaxy Note. Nu ligger de tre kompisarna och gråter sig till sömns varje natt för att dom var så klantiga.
Inte nog med att de var bortskämda med att kunna göra som dom ville med UIt, dom måste betala för sånt som var gratis på Android. Dom har sämre motagning än vad de hade förut, dom är tokiga på Itunes och att de inte kan skicka låtar osv mellan telefoner.
Framförallt är dom avensjuka på min enorma skärm haha ;D
Android användare o lycklig!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Har 3 kompisar som bytt från Androidtelefoner till Iphone 4s. Jag bytte från Xperia x10 till Samsung Galaxy Note. Nu ligger de tre kompisarna och gråter sig till sömns varje natt för att dom var så klantiga.
Inte nog med att de var bortskämda med att kunna göra som dom ville med UIt, dom måste betala för sånt som var gratis på Android. Dom har sämre motagning än vad de hade förut, dom är tokiga på Itunes och att de inte kan skicka låtar osv mellan telefoner.
Framförallt är dom avensjuka på min enorma skärm haha ;D
Android användare o lycklig!

Jag känner tyvärr, i princip, likadant som dina vänner, dock ägare av en iPhone 4. Jag hade mer än gärna haft en WP7-mobil idag istället för iP4.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk

Nokia N9 med Meego: Harmattan

Tillgång till terminal, custom app repositories, bra appar som SID player, Spotify, emulatorer. Musikspelaren kör .flac out of the box, mediaspelaren lirar mkv och i princip allt out of the box. Skönt och responsivt OS som samlar alla mail,sms,facebook etc på en skärm. Multitaskar bra, inga problem snacka i telefonen och smsa, kolla GPS etc samtidigt. Riktig gratis turn by turn-gps ingår förresten som funkar bra med offlinekartor som bara är att tanka hem.

Permalänk
Medlem

nån som vill byta då? jag vill prova på iphone 4 /4s emot min sg2? hör av er på pm eller här mvh kimpan100 jag bor i gävleborg