Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Vackert! Tycker dock att du borde dra upp gardinerna, i alla fall när du ska ta en bild, och så upplever jag hörnan som lite stökig trots att där inte finns så mycket grejer. De grejerna som väl finns där ligger lite huller om buller.

Varför inte centrera det där underlägget, eller ta bort det, vinkla skärmfötterna så att de står symmetriskt och lägga hörlurarna/headsetet någon annan stans? Jag vill se en update! För det här ser ut som en riktigt fin och stilren hörna i övrigt.

Haha, problemet är bara att det blir så väldigt ljust. Dock har du ''tur'', eftersom att jag tog detta foto för ett par dagar sedan. Problemet som sticker mig i ögonen i denna är dock sladdarna från skärmen mest till vänster - jag måste hitta ett sätt att effektivt dölja dem (att bara lägga dem över ''armen'' som håller upp den andra skärmen fungerar, men då når inte sladdarna till mitt grafikkort). Tejp? Musens sladd korvar sig också på ett fult vis... Men nu ser du i alla fall hur det ser ut med gardinerna uppe!

Visa signatur

Gigabyte FO32U2P | RX 9070 XT | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | 5TB NVMe | 80TB NAS | Seasonic Focus GX 1000 3.1 | Audeze LCD2 Classic | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk

Stolen ser skön ut!
Vad är det för nån?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Stolen ser skön ut!
Vad är det för nån?

Hemskt ledsen, men jag kommer inte ihåg modellnamnet... Tyvärr är den bara skön att *sitta* i, då det lätt blir obekvämt om man försöker mysa till sig lite när man tex tittar på film. Jag skyller på den lilla upphöjningen i sitsen som ska separera benen, vilket den gör bra (i alla fall när man verkligen sitter), men kommer i vägen för rumpan när man inte sitter i den typiska sittpositionen.

Visa signatur

Gigabyte FO32U2P | RX 9070 XT | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | 5TB NVMe | 80TB NAS | Seasonic Focus GX 1000 3.1 | Audeze LCD2 Classic | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har mer ett dator-rum än bara en "hörna" Blir några maskiner här inne, så det är ganska så rörigt för det mesta. Extra mycket papper i vägen nu efter löning och räkningsbetalningar X)

Från vänster till höger:

Min Pegasos, datorn står uppe på bokhyllan i ett u-ATX-chassi. Sen min spel-PC med dubbla skärmar och så skymtar vi den tredje skärmen/TVn på väggen.

Resten av TVn sen sambons dubbla skärmar, gamla PC i hörnet (används ej) sen hennes spel-PC, sen ena skärmen till gäst-datorn som står på golvet. I bortre hörnet av rummet står sambons brors spel-PC också.

Även gästdatorn har dubbla skärmar såklart, så tjejen kan tripleboxa facebook samtidigt som hon raidar WoW på huvudskärmen X)

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Har mer ett dator-rum än bara en "hörna" Blir några maskiner här inne, så det är ganska så rörigt för det mesta. Extra mycket papper i vägen nu efter löning och räkningsbetalningar X)

Från vänster till höger:

Min Pegasos, datorn står uppe på bokhyllan i ett u-ATX-chassi. Sen min spel-PC med dubbla skärmar och så skymtar vi den tredje skärmen/TVn på väggen.

http://i40.tinypic.com/rr1av9.jpg

Resten av TVn sen sambons dubbla skärmar, gamla PC i hörnet (används ej) sen hennes spel-PC, sen ena skärmen till gäst-datorn som står på golvet. I bortre hörnet av rummet står sambons brors spel-PC också.

http://i43.tinypic.com/dcx5df.jpg

Även gästdatorn har dubbla skärmar såklart, så tjejen kan tripleboxa facebook samtidigt som hon raidar WoW på huvudskärmen X)

http://i39.tinypic.com/2nixl4l.jpg

Hur i hela friden hittar du något i den röran?
Jag hade blivit galen xD

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Slänger upp en kass mobilbild. Hade en gammal 17" liggandes, så jag tänkte att jag lika gärna kan använda den.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem

Lägger väll upp på min tillfälliga hörna då, ledsen för dåliga bilder, hade bara mobilkameran till hands.

Visa signatur

| Core i9 9900K @ 5Ghz All core clock | Corsair H115i Platinum| 16GB Corsair Vengeance 3200MHz | ASUS ROG Strix z390-f Gaming| ASUS RTX 3080 TUF | NZXT Switch 810| OCZ 250GB ssd, 2x Samsung Spinpoint F3 i Raid 0 | Asus ROG Thor 850w |
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppen94:

Lägger väll upp på min tillfälliga hörna då, ledsen för dåliga bilder, hade bara mobilkameran till hands.

http://i43.tinypic.com/nl993b.jpg

http://i39.tinypic.com/l88d1.jpg

Hur kan du spela där du har ju knappt 5cm o röra musen på typ haha

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Hur i hela friden hittar du något i den röran?
Jag hade blivit galen xD

Jag behöver inte hitta mer än mus och tangentbord till rätt dator, resten är som sagt mest papper som ska sorteras in i pärmar nu när det är ny månad.
Sen har jag lite skruvmejslar, pennor och småkrafs på hyllor och monitorfötterna vanligtvis, så det är inte så svårt att hålla reda på sakerna

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Hur kan du spela där du har ju knappt 5cm o röra musen på typ haha

Det är inga problem, det är bara att justera sensen lite. Polarna klagar däremot på att man inte kan göra något med så hög sense.

Visa signatur

| Core i9 9900K @ 5Ghz All core clock | Corsair H115i Platinum| 16GB Corsair Vengeance 3200MHz | ASUS ROG Strix z390-f Gaming| ASUS RTX 3080 TUF | NZXT Switch 810| OCZ 250GB ssd, 2x Samsung Spinpoint F3 i Raid 0 | Asus ROG Thor 850w |
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

EDIT: Har förresten lite val med. Runt en 8-10 färger kanske. Här är 2 till, i samma färger som tangentbordet

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Skrivet av Wizbro:

Hemskt ledsen, men jag kommer inte ihåg modellnamnet... Tyvärr är den bara skön att *sitta* i, då det lätt blir obekvämt om man försöker mysa till sig lite när man tex tittar på film. Jag skyller på den lilla upphöjningen i sitsen som ska separera benen, vilket den gör bra (i alla fall när man verkligen sitter), men kommer i vägen för rumpan när man inte sitter i den typiska sittpositionen.

Jaha okej

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Haha, problemet är bara att det blir så väldigt ljust. Dock har du ''tur'', eftersom att jag tog detta foto för ett par dagar sedan. Problemet som sticker mig i ögonen i denna är dock sladdarna från skärmen mest till vänster - jag måste hitta ett sätt att effektivt dölja dem (att bara lägga dem över ''armen'' som håller upp den andra skärmen fungerar, men då når inte sladdarna till mitt grafikkort). Tejp? Musens sladd korvar sig också på ett fult vis... Men nu ser du i alla fall hur det ser ut med gardinerna uppe!

https://goput.it/1a6.jpg

Tangentbord? letar efter nåt liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Jaha okej

Sorry :<

Skrivet av dagbro:

Tangentbord? letar efter nåt liknande

Det är en Filco Majestouch 2 Tenkeyless. Min har blåa brytare. Rekommenderar den starkt, då den är robust (väldigt så), ergonomisk, och, självklart, gjord av Filco. Köpte den på keyboardco.com i augusti. Ett av mina bättre köp, helt klart.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Det är en Filco Majestouch 2 Tenkeyless. Min har blåa brytare. Rekommenderar den starkt, då den är robust (väldigt så), ergonomisk, och, självklart, gjord av Filco. Köpte den på keyboardco.com i augusti. Ett av mina bättre köp, helt klart.

Tack! Blev ett Ninja med bruna för min del :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Tack! Blev ett Ninja med bruna för min del :>

Hoppas du blir lika nöjd som jag blev!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av muppen94:

http://i43.tinypic.com/nl993b.jpg

http://i39.tinypic.com/l88d1.jpg

Det där ser lite ghetto ut Haha!

Permalänk
Medlem

Mitt skrivbord, Ganska mörkt, Men är ett "4-Kantigt med rundat hörn" ifrån Ikea.

Visa signatur

| NZXT Phantom Svart | 2 st XFX Radeon HD7970 3072MB Crossfire | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600Mhz |
| Intel Core i7 2600K 3,4GHz + Noctua NH-D14 | Gigabyte Z68XP-UD3P |

Citera gärna mina inlägg så jag hittar tillbaka igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Det där ser lite ghetto ut Haha!

Ja det kan jag hålla med om, men som jag skrev så är det bara tillfälligt. När jag får tid över blir det till att fixa något nytt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Ett stycke must

Permalänk

Jag laddar också upp min hörna. Jag ursäktar för strumpan bakom dörren, men jag är nog inte ensam om att inte vara ordningsam på allt.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Vad är det för nånting du har under skärmen?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Vad är det för nånting du har under skärmen?

Ser ut som en Euphonix Controller. Typ en sån här samt en MC Transport. Herrn ovan får rätta mig om jag har fel

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Mitt skrivbord, tyvärr är mobilkameran långt ifrån bra

Matbord från Ikea 175x75 helt i vitt, matchar bra med mina Dali Concept 1 högtalare tycker jag
Melltorp (599kr) http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99849975/#/S79849...

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av YGLeXz:

Ser ut som en Euphonix Controller. Typ en sån här samt en MC Transport. Herrn ovan får rätta mig om jag har fel

Stämmer mkt bra, en Avid (Euphonix) MC Transport och en MC Color

Permalänk
Medlem

Ge mig DIII nu

Permalänk
Medlem

Sjukt sugen jag blir på att köpa en skärm till. Jag har bara 2st skärmar, iofs både hemma och på jobbet. Just nu är jag på jobbet men jag trivs rätt bra med möblerna och skulle inte ha något emot att ha de hemma också faktiskt.

Bordet är ett Kinarps i fall ni undrar. Stolen är också ifrån Kinarps.

Visa signatur

🎮 MSI GeForce RTX 5090 32GB Suprim Liquid SOC • AMD Ryzen 7 9800X3D • Define 7 • ASUS ROG Strix B650E-F ⌨ 64GB DDR5 6000MHZ 💿 8TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Rätt tråkigt skärmen skall så småningom bytas till 2st 24" och bordet skall bytas

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Skrivet av Wizbro:

Se på fan, pinku battlestation

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fActis:

Mitt skrivbord, Ganska mörkt, Men är ett "4-Kantigt med rundat hörn" ifrån Ikea.

Like a SIR!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/