AMD Radeon HD 7970 Gigahertz Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag håller inte med. 5 skärmar i porträtt läge täcker nästa hela synfältet och därför blir inlevelsen i spelet bättre. Dessutom får man högre upplösning.

Ska man dra din jämförelse med bilar blir tre skärmar som om man tittar genom ett brevinkast (om det inte är 27 tummare) samtidigt man har vatten på vindrutan så att det man ser blir suddig.

men bäst hade varit det här http://www.youtube.com/watch?v=dOY2lREuwjU&feature=related

Men smaken är som baken.

Och OT jag hade tänkt byta till ett 680 till hösten men nu vet jag inte längre vad jag ska göra

Du missar hela min poäng! Tänk skärmkanter.... Jag kör själv med 3st 24" I eyefinity, och inte en chans att jag vill ha kanterna mitt i synfältet! Vilket man får med 5 skärmar!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Snabbast single GPU,,, Mja, Om man bortser från titlar där den inte är snabbast. Lixom vadå?
Hur som helst , Trevligt uppdatering av 7970, men att överklocka och släppa samma kort igen känns lite desperat. Ska vi jämnföra vilket kort som egentligen är snabbast Med fabriks OC ??? Känns lite lamt tycker jag.
I vilket fall som helst så kan man väl säga att både 7970 och 680 presterar så pass lika (i genomsnitt) att det inte är någon skillnad egentligen.
Tycker jag iallafall, och det är ju faktiskt bara bra, eftersom då kommer priset ha en större betydelse. bra för konsumenterna.
Lite tråkigt bara att AMD tagit "prestanda tronen" i strömförbrukning.

Permalänk
Medlem

En annan grej som jag tänkte på.

Kan man inte göra ett prestanda index för drivare.
Men testar exakt samma kort på samma hårdvara med samma mjukvara, fast olika drivarversioner. Och gör en lista över det.

Det skulle ge ett hum om hur det egentligen ligger till när den nyaste drivaren i princip hela tiden ger "upp till 10% bättre prestanda".

Permalänk
Avstängd

Detta får mig att tänka på det gamla GHz racet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte70:

Ja, och det skriver ju jag också. Jag skrev ju att 7970 innehar prestandakronan nu, men att pga att det bara rör sig om en fejk uppgradering som bara är en fabriksöverklockning, så är det ju bara för Nvidia att göra samma sak och vips så går GTX680 om igen.

Det är det som är det larviga, lansera en produkt som påstås vara ny när det inte är det. Alla som sedan tidigare har ett 7970 kan ju bara överklocka till samma värden och så är prestandan likvärdig. Det finns ju även sedan tidigare överklockade 7970 med annan bättre kylare som kommer från tredjepart tex Asus DC2 Top som presterar ännu lite bättre jämfört med detta påstått nya 7970.

Slutsatsen är att detta "nya" är en bluff!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Joakim Ågren:

Ja, och det skriver ju jag också. Jag skrev ju att 7970 innehar prestandakronan nu, men att pga att det bara rör sig om en fejk uppgradering som bara är en fabriksöverklockning, så är det ju bara för Nvidia att göra samma sak och vips så går GTX680 om igen.

Det är det som är det larviga, lansera en produkt som påstås vara ny när det inte är det. Alla som sedan tidigare har ett 7970 kan ju bara överklocka till samma värden och så är prestandan likvärdig. Det finns ju även sedan tidigare överklockade 7970 med annan bättre kylare som kommer från tredjepart tex Asus DC2 Top som presterar ännu lite bättre jämfört med detta påstått nya 7970.

Slutsatsen är att detta "nya" är en bluff!

Grejen är ju den att kortet återlanseras med högre klockfrekvenser. Ja, det går att klocka XT1-korten och ja det finns fabriksklockade kort från partnertillverkarna. Likväl låg referens klockfrekvenserna likväl bara och endast på 925MHz vilket man nu höjt till 1GHz. Samma modell, återlanserat med "samma" modellnummer men med högre klockfrekvenser. Tänk GTX 560 och alla dess olika varianter.

Personligen hade jag hoppats på lägre strömförbrukning pga bättre tillverkningsprocess för Tahiti XT men så verkar det nu inte ha blivit. De tjänar tid, kan åter säga att man har världens snabbaste singleGPU-grafikkort och dessutom att den går i 1GHz enligt ref-spec.

Nyare kort i nästa serie kommer framöver (slutet av året förmodligen) och dessa anser AMD ska hålla Nvidia stången fram tills dess.

Permalänk
Medlem

Håller med SC om detta. AMD lanserar enbart för att de säkert har massa klistermärken på lager där de står "worlds fastest gpu.." räcker ju för nVidia att göra exakt samma sak bara.. Nytt 680 som är överklockat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om 7900-serien rent allmänt. Råkraft finns så det räcker och blir över, men det drar alldeles för mycket ström och har ostabila drivrutiner. (Även om det inte är grafikkortets fel så lider det fortfarande av det)

Har avsevärt fler problem med mitt 7950 och mitt 5870 än mina Nvidia-kort bara på grund av drivrutiner som spökar, vilket inte gör korten alls speciellt attraktiva i mina ögon.

Däremot har jag svårt att se något kort i dagens läge slå ett 670 i prestanda per krona eller ett 7870 för den delen.

snälla det drar 20-30 watt mer än GTX 680 det är inte så stor skillnad. Nvidia har lika dåliga Drivare.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LtnCharles:

This.
Börjat tröttna på tjatet om AMD drivisar nu.

Det är ju dock inte helt obefogat då det faktiskt är ett problem.

Har bland annat en bekant dom köpte två stycken 7970 vid release för långt över 5k stycket och han har fortfarande problem med Crossfire. Det underlättade dessutom inte i efterhand då han kollade på märkesdator först och jag övertygade honom att vänta på 7900-serien.

Ett annat bra exempel är ju vår käre forumledare Lan som inte har det lätt med sina 7970 tri-fire heller.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Grejen är ju den att kortet återlanseras med högre klockfrekvenser. Ja, det går att klocka XT1-korten och ja det finns fabriksklockade kort från partnertillverkarna. Likväl låg referens klockfrekvenserna likväl bara och endast på 925MHz vilket man nu höjt till 1GHz. Samma modell, återlanserat med "samma" modellnummer men med högre klockfrekvenser. Tänk GTX 560 och alla dess olika varianter.

Personligen hade jag hoppats på lägre strömförbrukning pga bättre tillverkningsprocess för Tahiti XT men så verkar det nu inte ha blivit. De tjänar tid, kan åter säga att man har världens snabbaste singleGPU-grafikkort och dessutom att den går i 1GHz enligt ref-spec.

Nyare kort i nästa serie kommer framöver (slutet av året förmodligen) och dessa anser AMD ska hålla Nvidia stången fram tills dess.

Fast det här med referensklockning är det ju alltid lite mumbojumbo med. De underklockar ju med flit i referens för att lämna plats för tredjepartstillverkare som kan lansera överklockade varianter till högre pris. Det AMD nu gjort är en desperat åtgärd för att kunna kallas världens snabbaste singel GPU, nu har de ju bara minskat på överklockningsutrymmet för tredjepartstillverkarna (det är i alla fall vad jag tror och fått intrycket av).

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Du missar hela min poäng! Tänk skärmkanter.... Jag kör själv med 3st 24" I eyefinity, och inte en chans att jag vill ha kanterna mitt i synfältet! Vilket man får med 5 skärmar!

En smaksak, jag körde med 3st 17" skärmar i porträtt läge innan och jag vande mig vid kanterna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _Merc_:

snälla det drar 20-30 watt mer än GTX 680 det är inte så stor skillnad. Nvidia har lika dåliga Drivare.

Vad är det Nvidia har lidit av i sina drivrutiner? Sällan att det är lika utbrett som crossfireproblem och liknande som AMD dragits med.

För av någon förbaskad anledning så är det alla 7900-kort som har haft mest problem när jag testat, och inget strul med 670/680/690 utöver att 670 är ett risigt kort i referensutförande.

Det är snarare närmre 80 Watt om vi ska gå efter det nya "Ghz Edition"

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Med tanke på att spelet kom 2007 så tycker jag att det är ganska vackert i dagens standard.
Vet du något spel som ser lika bra ut och är lika flexibelt som crysis 1, som kom ut ungefär samtidigt?

Det är fortfarande ett uruselt programmerat spel och hur många spelar Crysis?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Crysis 2 har visst 11 direct X stöd.

Vem sa något om den dödfödseln?

Visa signatur

Gigabyte FO32U2P | RX 9070 XT | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | 5TB NVMe | 80TB NAS | Seasonic Focus GX 1000 3.1 | Audeze LCD2 Classic | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

som sagt, jag kan inte på rak hand namnge något spel är precis som Crysis med skillnaden att det är mer optimerat, därav kan jag inte påstå att crysis är dåligt optimerat. ( speciellt inget lir/motor som släpptes 2007 )

crysis multiplayer läge var väl inget att hänga i granen, så att folk fortfarande skulle lira det vore ytterst märkligt.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

AMD är kung igen. Nice!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av warh0g:

Lite OT
Crysis 1 är mitt favoritspel och jag började spela det igen häromdagen klaga inte på tidernas bästa spel! ju mer du lirar det ju mer märks det att det var före sin tid. Jag tycker att det fortfarande slår dagens spel med hästlängder, precis som Farcry 1 är det ett spel som borde ha revolutionerat spelindustrin men tyvärr fick för lite uppmärksamhet :/

7970 1ghz edition ser lovande ut, men det är ju inte direkt en nyhet, specielt inte då man vet vad det gröna laget sitter på...

Permalänk
Skrivet av qMetal:

Om du pluggat på lite så vet du att de går efter prestandaindexet och där ligger 7970 högre.
Hur mycket ström det drar har inget med saken att göra.

Jag har pluggat på, och jag vet vad de går efter. Det betyder inte att jag måste tycka att prestandaindexet ger en helt korrekt bild. De kunde specificerat att kortet är "snabbast i Sweclockers tester", men att kalla det för det objektivt snabbaste kortet är ju helt enkelt inte korrekt med tanke på i hur många tester GTX 680 vinner.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk

Som Sweclockers har skrivit så är den "Världens snabbaste grafikkort med en ensam GPU" trots det att den bara har genomgått en "liten fabriksöverklockning". Volten är låste och som dem har skrivit kommer tredje parts tillverkare göra förbättrade versioner som kommer utnyttja sig mer utav den "nya kretsen". Jag kan hålla med om att det låter lite som ett billigt PR-trick, men jag tycker man även borde ta hänsyn till det faktum att 7970 har 3gb minne vilket kommer vara mer säkert inför framtiden. Inklusive det att vi inte får glömma bort att AMD har ett mer och effektivare användning av skärmar. Samt det att AMD har slutit nya användaravtal som innebär att dem ska uppdatera Drivers när det behövs! Är ingen fanboy, (man skulle kunna tro det), men jag är glad att AMD pushar konkurrensen och ger ett bättre och billigare alternativ!

Visa signatur

|| Asus M5A99X EVO|| AMD BULLDOZER FX-4100 @ 4ghz || Corsair XMS3 8GB|| VTX3D Radeon HD 6970|| Corsair TX-850 V2 || Windows 7 64-bit || OCZ SSD 60GB Vertex Plus || HDD 400gb ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sharaklypan:

Som Sweclockers har skrivit så är den "Världens snabbaste grafikkort med en ensam GPU" trots det att den bara har genomgått en "liten fabriksöverklockning". Volten är låste och som dem har skrivit kommer tredje parts tillverkare göra förbättrade versioner som kommer utnyttja sig mer utav den "nya kretsen". Jag kan hålla med om att det låter lite som ett billigt PR-trick, men jag tycker man även borde ta hänsyn till det faktum att 7970 har 3gb minne vilket kommer vara mer säkert inför framtiden. Inklusive det att vi inte får glömma bort att AMD har ett mer och effektivare användning av skärmar. Samt det att AMD har slutit nya användaravtal som innebär att dem ska uppdatera Drivers när det behövs! Är ingen fanboy, (man skulle kunna tro det), men jag är glad att AMD pushar konkurrensen och ger ett bättre och billigare alternativ!

Kunde inte sagt det bättre själv! (+1) Tyvärr vet man att nvidia sitter på fulla kepler men väntar med att släpps den då de fortfarande kan tjäna stålar på den nerskallade varianten som sitter i 690, 680 och 670... Tycker det är tråkigt att se nvidia mjölka pengar på det sätter...

Permalänk
Medlem

Om man tänker lite längre....

AMD skulle inte göra detta om inte nästa generations grafikkort är mycket snabbare. Så det vi nu har fått reda på är att nästa generations grafikkort är minst 13% snabbare än vad som var förväntat från början. 7970 Gigahertz Edition +20% troligen 8970

Sedan borde SWEclockers köpa in en K4 bildskärm och köra tester på. Jag tror det är många som är trötta på sina P1080 skärmar och vill byta så fort priserna börja att falla.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Kan hålla med om att AMDs drivrutiner är lite svårare att installera. Men rent funktionellt fungerar AMDs lika bra som Nvidias.

Och jag har inte haft problem med drivrutiner varken från Nvidia eller ATI sedan Riva TNT och 3D Rage. Så kan med gott samvete säga att majoriteten här på forumet som klagar på drivrutiner är helt enkelt amatörer.

Jag hade otroliga problem med 5870 Crossfire, jag blev så trött på alla problem så jag sålde dom och bytte till Nvidia. Denna händelsen sitter fortfarande fastbränt i bakhuvudet, därav är jag tveksam till AMD/ATIs drivrutiner. Innan jag köpte 5870 har jag endast haft ATI kort och varit väldigt nöjd utan problem. Frugan sitter på ett 7970 och det trummar på bra!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Youjimbo:

När du köpte kortet fanns tester. De visade dessutom tydligt att GTX580 presterade ruskigt bra mot 7970. Battlefield 3 har alltid varit en NVidia-vänlig speltitel. Den är optimerad mer mot NVidia än AMD. Att 7970 inte skulle vara det ultimata kortet för Battlefield 3 var tydligt redan med den första batchen av titlar.
Du ifrågasätter kortets plats på marknaden? Alla spelar faktist inte bara Battlefield 3. Själv spelar jag mer Heroes 6, Anno 2070 och Diablo 3, så för mig ät 7970 inte så himla dåligt. Sen tycker jag det är kul med folding. Vad har GTX680 för plats där?
Så du borde undersökt mer än bara gått och köpt det som kostar mest om du nu i efterhand stör dig på att du inte fick den prestanda du ville ha.

Det är klart att jag ville ha den senaste generationen. Jag hade ändå väntat två månader på den.

Efter att ha läst dina inlägg måste jag flytta om en del av min irritation till DICE. Varför ska man optimera spel för grafikkort från en viss tillverkare? Men jag tycker ändå att det borde vara så att man får vad man betalar för: Betalar man mer pengar får man bättre prestanda, oavsett vilket spel man ska spela. Mig kvittar det hur 7970 presterar i Heroes 6, Anno 2070 och Diablo 3, då jag inte spelar något av de spelen, eller foldar, för den delen.

En annan anledning till att jag är irriterad på AMD är att de inte låter mig använda nyare drivrutiner än 12.3, vilka (enligt foruminlägg jag läst) är anledningen till att min dator fryser och måste startas om varje gång den har gått ner i sleep.

Men jag tycker helt klart att dina inlägg är intressanta. Man lär så länge man lever. Och eftersom 7970 är bra i vissa spel, tror du att det skulle gå att byta bort det mot ett 670?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Va fan hade Sweclockers PhysX aktiverat när dom benchade Batman Arkham City?

Anandtech's test visar att det då inte ligger efter med 17 FPS, utan att det slår GE med 1 FPS.

Jag vet att det skiljer i anti-aliasing, men 17 FPS? Sen har jag lite svårt att tro på att GE får 93 FPS, medan vanliga 7970 bara får 56 FPS, inte ens 7970 CF får 93 FPS. Nåt lurt är det med just det testet, något som förstör prestandaindex rätt rejält.

Gör om, gör rätt?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Va fan hade Sweclockers PhysX aktiverat när dom benchade Batman Arkham City?

Anandtech's test visar att det då inte ligger efter med 17 FPS, utan att det slår GE med 1 FPS.

Jag vet att det skiljer i anti-aliasing, men 17 FPS? Sen har jag lite svårt att tro på att GE får 93 FPS, medan vanliga 7970 bara får 56 FPS, inte ens 7970 CF får 93 FPS. Nåt lurt är det med just det testet, något som förstör prestandaindex rätt rejält.

Gör om, gör rätt?

Inte helt omöjligt att det är drivrutinen som användes för 7970 då det är gjort vid dess release.
7970 i testet kör med 11.12 och inte med 12.7 som 7970GE gör.

Det är för mycket jobb att göra om alla tester med nya drivrutiner varje gång. Även om det hade varit trevligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför ingen fredagspanel igår?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Varför ingen fredagspanel igår?

Såg du den förra?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zuggmate:

Men jag tycker helt klart att dina inlägg är intressanta. Man lär så länge man lever. Och eftersom 7970 är bra i vissa spel, tror du att det skulle gå att byta bort det mot ett 670?

Haha, inte en chans skulle jag säga

GTX 670 är ett väldigt bra kort, till och med mot HD 7970 och de flesta är allergiska mot AMD's drivrutiner precis som du.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Såg du den förra?

Ja, spolade dock lite. Hurså? Konstaterade dem att det inte blir någon fredagspanel denna vecka eller?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Egentligen så är det väl inte AMD som har världens snabbaste single GPU , utan någon av partnertillverkarna som släpper fabriks OC, Om man nu ska vara noga.

Vem har egentligen snabbaste kortet?