bästa midtwr för vattenkylning?

Permalänk
Medlem

bästa midtwr för vattenkylning?

hejsan alla! som rubriken lyder så undrar jag vilket midtwr chassi som är bäst optimerat för vattenkylning och vilken vattenkylning man då ska använda? är de hydro h80i som passar bäst för de är lite mindre eller kan man köra hydro h100i till ett midtwr? och som sagt, vilket midtwr är bästa lämpat för just vattenkylning av processorn? tacksam för hjälp!!

Permalänk
Medlem

Om ditt chassi har dual 120mm fläktplatser i taket så kan du sätta in en H100i där. Nästan alla chassin idag kan ha en H80i där bak i chassit också, så om du ej bryr dig om vilken du ska ha så ta det chassit du tycker är snyggt och bra.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Allt beror ju så klart på hur mycket du är beredd att lägga. Fins en del att välja mellan, FD R4 går ju bla. Som är populärt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

unlimited budget! vill ha alla tips som finns att få. men man kan men andro ord bara kika efter chassin med dual 120mm fläktar på taket för att stoppa in ett h100i då? då är de som lugnt ju! tackar för tipsen!

har en fråga till, om jag köper ett hydro h100i får jag då med ALLT jag behöver för vattenkylning då? eller måste jag typ köpa separat pump, radiator å tank osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrpan:

har en fråga till, om jag köper ett hydro h100i får jag då med ALLT jag behöver för vattenkylning då? eller måste jag typ köpa separat pump, radiator å tank osv?

H100i är ett slutet system, så du behöver inte köpa något extra. Dock så är prestandan inte lika bra om "äkta" vattenkylning, men billigare och enklare.

Nästan lite förvirrande titel, kanske ändras till "bästa midtwr för H100i?" ? Eftersom de mesta tänker på "äkta" vattenkylning och inte slutna system. Jag gjorde det åtminstone...

Läs denna tråd ? Angående bästa, så beror det på vad du vill ha.
http://www.overclock.net/t/1144409/h80-h100-case-compatibilit...

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.