HD 6850 - Bara backlight ingen bild.

Permalänk
Medlem

HD 6850 - Bara backlight ingen bild.

Jo, jag har ett HD 6850 som fungerat utmärkt tills nu. Jag har en Achieva Shimian skärm som inköptes för ungefär ett år sedan med uplösningen 2560x1440. Denna skärm har tidigare haft problem med just detta problem att den inte ger någon bild utan bara backlight. Men helt plötsligt så ville den inte längre ge bild hur jag än försökte (saker som fått den att fungera tidigare t.ex. omstart, ompluggning, byte av AC adapter etc.) så jag tänkte att det kanske var grafikkortets fel. Och ja det var det. Med hjälp av ett gammalt HD 4650 lyckades jag få liv i skärmen direkt utan några problem, men jag skulle så gärna vilja ha ett grafikkort med mer umpf i innan dreamhack och undrar om det finns något jag kan testa för att få liv i HD 6850 igen.

Det är ett Sapphire HD 6850 utan överclockning köpt från CDON för 1,5 år sedan. (Finns fortfarande garanti).

Om mer info behövs så svarar jag så snabbt som möjligt.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

lämna in på garantin då?

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem

Ja, det är det mest logiska men Dreamhack är nu på lördag och undrar ifall det finns något att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Androoid:

Ja, det är det mest logiska men Dreamhack är nu på lördag och undrar ifall det finns något att göra.

Prata med CDON och förklara läget, så kan det hända att de är schyssta nog att skicka
ut ett nytt kort innan du skickar in det gamla på garanti.

Jag hade sådan tur med ett moderkort innan jag skulle på LAN, men kan inte
garantera att de kommer göra så igen. Men som sagt, prata med dem så får du
se vad de säger.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Skrivet av Thomaseron:

Prata med CDON och förklara läget, så kan det hända att de är schyssta nog att skicka
ut ett nytt kort innan du skickar in det gamla på garanti.

Jag hade sådan tur med ett moderkort innan jag skulle på LAN, men kan inte
garantera att de kommer göra så igen. Men som sagt, prata med dem så får du
se vad de säger.

De gjorde så med mitt halvdefekta Logitech G110. CDON skickade ett nytt innan jag hann skicka iväg mitt Tangentbord.

Så till TS, gör som Thomaseron skriver och snacka med CDON.

Visa signatur

3900X | ROG Strix B550-I | 2080 Ti | 3TB | 32GB | SF1000 | A4-H20 | Kraken 240 AIO
S22 | iPad Pro 12.9'' 3rd Gen (som agerar laptop)