Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Thanks! Ja visst är de läckert med de oranga o gröna plexit!

Funderar på att sätta mig ner och designa en övertäckning till moderkortet av plexit som blev över från mitt fail försök av övertäckningen.. Typ en täckande skiva av de rökfärgade plexit och sen limma på lite detaljer i grönt o orange! Vad tror ni om det?

Gör en 3D modell så kan jag ge en åsikt sen!

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Gör en 3D modell så kan jag ge en åsikt sen!

är i full fart med detta! Mäter av MB lite grovt så får vi se vad man kan luska fram

Skrivet av Gulbanan:

bra jobbat^^
kul och se riktiga bygge^^

Thx!

Håller även på att designa om min custom reservoar lite inför att företaget jag berätta om skall ta en titt på att tillverka den Så vad tycker ni om denna nya design? Kanalerna är nu 10x4mm men funderar på om de kanske går att öka det något för att få en bredare kanal.. Någon som har erfarenhet av liknande som vet hur stor yta man kan ha jämfört med vad pumpen kör?

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

Okey nu har jag skissat lite på en första idé å en täckplatta till moderkortet! För att slippa ha onödigt mycket hål i plattan behövde jag dock höja upp den 25mm från moderkortet.. Lär nog fixa lite plexistavar som "ben" isf Men vad tror ni om detta? De oranga är plexiglas som ja skulle kunna limma på med kanske Btw, nån som vet vad det är för gänga i vanliga MB distanser? Skulle behöva hitta lite längre skruvar med den gängan om nån har en aning vart de kan finnas skulle jag uppskatta de mycket!

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

Härligt att de är varmt ute typ hela tiden nu! Lite skönare o stå på balkongen o lacka nu än i vintras haha!

Lite provmontering av cpu blocket och kom då fram till att mina minnen inte alls passar till bygget just nu.. Detta fixade jag till idag! Är lite småpill kvar på lackningen men typ klara

För övrigt beställde jag häromdagen lite fittings! De trillar nog in om en vecka eller två beroende på frakttiden från US

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Woot woot! Paket på posten idag!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som ett barn på julafton! Tog inte lång tid för mig o packa upp allt och börja bygga!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Update!

Trots feber har jag inte kunnat hålla mig borta från datorn nu efter att jag fått massa WC delar! Så idag satte jag fart och började sleeva lite för att sedan testfylla loopen och ta lite night shots! Äntligen börjar man kunna se lite riktiga resultat! Är verkligen superskönt!

Låt kommentarerna flöda, vill veta vad alla tycker och tänker! Och om de är nån som har tips på hur i helskotta jag får ut pinsen i sata ström kontakten får ni mer än gärna dela med er! Satt i en timme och mecka med min atx pin remover men gick inte alls :/ Vill väldigt gärna göra om de sleevjobbet xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror det är sista modellen de visar i den här tråden. Lyft av locken, typ.
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?118107-Q-P...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Tror det är sista modellen de visar i den här tråden. Lyft av locken, typ.
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?118107-Q-P...

Thx! Men inte den delen av kabeln ja tänkte på De "clip on" kontakterna har jag satt dit själv.. Det är pinsen på kontakten som går in i PSU som jag inte får loss :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Thx! Men inte den delen av kabeln ja tänkte på De "clip on" kontakterna har jag satt dit själv.. Det är pinsen på kontakten som går in i PSU som jag inte får loss :/

Aha, du tänker på den modulära ändan. Det borde ju vara samma teknik som till atx-24-pin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Aha, du tänker på den modulära ändan. Det borde ju vara samma teknik som till atx-24-pin.

ah de trodde jag med.. men de verkligen vägrar lossna och då har jag verkligen tagit i o försökt få in verktyget så långt de bara går.. :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skicka den till mig sen när du är klar med den?
En stor femma.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil Spectral white| Kioxia Exceria NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Medlem

Liiiiite overkill med vattenkylning på htpc.. Annars trevligt bygge

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut spille!
Sleeven ser dock inte så jätteperfekt ut på närbilden, men det är kanske svårt att få till perfekt eller inget man ser?
Och apropå pinsen, jag har köpt 3 förlängningar att träna sleeva på, en 4pin till cpu, en 8pin och en 24pin. 4 och 8pin gick bra att sleeva, men 24pin är tamef*n helt omöjlig att få ur. Har bara lyckats få ur en pin, men det var med våld så att jag deformerade den. Måste vara något liknande det du har. Skriv gärna om du kommer på något sätt.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sander00se:

Liiiiite overkill med vattenkylning på htpc.. Annars trevligt bygge

hahah nejdå, då anledningen till vattenkylning är utseende enbart! Tackar!

Skrivet av hag.com:

Ser snyggt ut spille!
Sleeven ser dock inte så jätteperfekt ut på närbilden, men det är kanske svårt att få till perfekt eller inget man ser?
Och apropå pinsen, jag har köpt 3 förlängningar att träna sleeva på, en 4pin till cpu, en 8pin och en 24pin. 4 och 8pin gick bra att sleeva, men 24pin är tamef*n helt omöjlig att få ur. Har bara lyckats få ur en pin, men det var med våld så att jag deformerade den. Måste vara något liknande det du har. Skriv gärna om du kommer på något sätt.

Thx! Nej asså min sata power ser ju helt förskräcklig ut.. men har försökt ännu mer idag och får verkligen inte ut pinsen.. :S Försökt hårt och länge med pin remover verktyget, en nål och även gem.. Vart så sur att ja tog en tång o slet upp en kontakt bara för att se hur de såg ut inuti och de va ju precis som på vanliga ATX uttag bara lite tajtare liksom.. -.-

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Thx! Nej asså min sata power ser ju helt förskräcklig ut.. men har försökt ännu mer idag och får verkligen inte ut pinsen.. :S Försökt hårt och länge med pin remover verktyget, en nål och även gem.. Vart så sur att ja tog en tång o slet upp en kontakt bara för att se hur de såg ut inuti och de va ju precis som på vanliga ATX uttag bara lite tajtare liksom.. -.-

Japp, precis samma "symtom" som min 24pin. Men nu vet du ju att du inte är ensam, om det kan vara en tröst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Japp, precis samma "symtom" som min 24pin. Men nu vet du ju att du inte är ensam, om det kan vara en tröst.

Efter många om o men lyckades jag! Fick slita rätt ordentligt Men resultatet blev mycket bättre!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Efter många om o men lyckades jag! Fick slita rätt ordentligt Men resultatet blev mycket bättre!

http://cdn.imghack.se/images/a7f3a8dc0b59d8496199d11e82aadd54...

Härligt! Hur gjorde du, var det bara att ta i mer?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så snyggt det börjar bli! Jag blir ju hur avundsjuk som helst nu när ditt bygge börjar ta form och delar sätts ihop. Gött jobbat av dej och pluspoäng ska du ha för dina färgval och uv ljus, det ser ut som ett rejvparty i ditt chassi och då kan det aldrig gå fel;-)!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Härligt! Hur gjorde du, var det bara att ta i mer?

Yes för mig var de bara o ta i mer så gick de bra..

Skrivet av euf0ria:

Så snyggt det börjar bli! Jag blir ju hur avundsjuk som helst nu när ditt bygge börjar ta form och delar sätts ihop. Gött jobbat av dej och pluspoäng ska du ha för dina färgval och uv ljus, det ser ut som ett rejvparty i ditt chassi och då kan det aldrig gå fel;-)!

Skickades från m.sweclockers.com

Haha Du får la skynda på lite med ditt bygge med då Ja visst börjar de bli rätt coolt där i nu! ;D

Fått lite mer sleeving gjord nu och fått in de i chassit för en sneek peek

Men jag måste komma på nått smidigt sätt att hålla ner denna! Nån som har lite bra ideér?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick en underbar idé av en kille på ett annat forum, magneter!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snyggt Spille! Bra detaljbilder, ta gärna lite mer övergripande bilder från olika håll. I hyfsat ljus då så man ser själva chassiet. Thumbs up!

Visa signatur

MSI Z97-S02 || Intel Core i7, 4790K || Corsair H80 || 32 GB DDR3, 1600MHz || 1000W, BeQuiet || GeForce GTX 780Ti SLI || Taurus HAF Miditower || 1 TB SSD Samsungs 840 EVO, 2st 3TB i RAID 0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tottus:

Snyggt Spille! Bra detaljbilder, ta gärna lite mer övergripande bilder från olika håll. I hyfsat ljus då så man ser själva chassiet. Thumbs up!

De kommer! Tar mest detalj bilder nu eftersom jag fokuserar på en detalj i taget och resten ligger undanplockat haha! Hela bygget är för övrigt isärplockat igen nu Har tagit tag i att snygga till lite gammalt snabbjobb på chassit och skall även kapa lite mer hål! Så sitter och filar o dremlar på kvällarna nu!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli en riktigt fin rejvlåda det där. Glöm en laxig MacBook i skogen på en fest, här har vi lådan som kirrar allt

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Hur kan jag ha missat detta??? Riktigt snyggt och välgjort ser det ut att bli, ska följas

Permalänk
Medlem

Superschysst bygge! Älskar det vågade färgtemat. 5p+

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Medlem

Gillade målningen av ram minnena skarpt.

Sjuuuuuukt snyggt byggt annars

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Ser ut att bli en riktigt fin rejvlåda det där. Glöm en laxig MacBook i skogen på en fest, här har vi lådan som kirrar allt

Helt klart!

Skrivet av TheXviper:

Hur kan jag ha missat detta??? Riktigt snyggt och välgjort ser det ut att bli, ska följas

Gött att du hittat hit nu iaf! Tackar!

Skrivet av santair:

Superschysst bygge! Älskar det vågade färgtemat. 5p+

Skrivet av Obolla:

Gillade målningen av ram minnena skarpt.

Sjuuuuuukt snyggt byggt annars

Thx!

Äntligen har det börjat trilla in lite grejer från killen på plastfirman!

Han tillverkade täckplattan i svart först men kom sen på att jag skulle ha den i rökfärgad så ja fick båda!

Min custom res!! Synd med alla luftbubblor som blev bara Någon som vet om det går att fixa i efterhand?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

GRYMT! följt projektet sen början och är riktigt glad att du fortfarande håller på med det, många brukar lägga av!
gillar täckplattan till mb'n har ej tänkt på det innan

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).