Permalänk
Medlem

Första sleeven

Tjabba, tänkte sleeva för första gången och håller på och kollar lite på olika PSU. Visst måste den vara helt modulärt för att kunna sleeva? finns många som är "modulära" men där 8 och 24 pin inte är det.

En annan fråga är om jag skulle köra gtx 770 SLI eller dylikt hur många watt måste PSU minst ha? beror väl på alla andra komponenter också, men på ett ungefär.

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem

Svar på den andra frågan. Sleeve kan jag nichts om.
En sisådär 700-750W borde bli perfekt med 770 SLI. Då kan du även överklocka ordentligt utan att oroa dig för att nätaggregatet inte räcker till.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Behövs inte vara modulärt för att sleeva, allt du behöver är en "pin-stav" så man kan trycka ut pinsen och sleeva sedan sätta tillbaka dom igen

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av PapuPapu:

Tjabba, tänkte sleeva för första gången och håller på och kollar lite på olika PSU. Visst måste den vara helt modulärt för att kunna sleeva? finns många som är "modulära" men där 8 och 24 pin inte är det.

En annan fråga är om jag skulle köra gtx 770 SLI eller dylikt hur många watt måste PSU minst ha? beror väl på alla andra komponenter också, men på ett ungefär.

Men ska du köra sli skulle jag rekommendera kort med mer ram. Som 780 eller 7970 Ghz.

Du skulle klara dig på 650 watt eller 750 watt om du vill ha lite marginal

Helt system från väggen:

Dold text
Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kalas! Då har jag lite o gå på

Skrivet av krushy:

Behövs inte vara modulärt för att sleeva, allt du behöver är en "pin-stav" så man kan trycka ut pinsen och sleeva sedan sätta tillbaka dom igen

Jaha, trodde inte man kunde lossa dom från PSU hur som helst. Då borde det vara en baggis

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av PapuPapu:

Kalas! Då har jag lite o gå på

Jaha, trodde inte man kunde lossa dom från PSU hur som helst. Då borde det vara en baggis

Nej, det kan man inte, de är lödade fast i kretskortet. Men däremot så får du loss kontakten i andra änden , så du kan trä på krympslang, sleeven och lite krympslang till. Finns en mängd olika galleri här på Swec med allt från start till färdigsleevat resultat.

Edit: http://www.sweclockers.com/galleri/9339-rodsvart-sleeve-till-... bra exempel på hur det kan se ut.

Permalänk
Medlem

Aha, men då är det lite mer pill men det verkar inte heller så jätte svårt

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem

Bästa resultat med sleevningen (om du kör icke modulärt) blir om du öppnar PSU och fäster sleeven och sen drar den längst kabeln du sleevar och sätter en krympslangsbit på den borttagna metalpin:en. Sträck sleeven och värm krympslangen och du är klar.

http://youtu.be/fdckzRWFijM

Titta på den så förstår du hur det funkar!

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Billigare här: http://www.stylingwebben.se/pc-modding-kylning/pc-modding/ver...
Dock bara 1 kvar i lager

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z170X Gaming 3 | CPU: i7 6700K @ 4,4GHz | Grafikkort: ASUS GTX 1070 8GB STRIX | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Kingston HyperX 16GB 2133MHz | SSD: Samsung 850 EVO 1TB & 500GB Chassi: FD Define S