Permalänk
Medlem

På tre dagar lär det inte hända någon anmärkningsvärt även om du stoppar i dig onyttigheter. Om du dessutom tränar regelbundet så är det inget att oroa sig över. Problemet ligger så fall i om du blir mer sugen på godsaker efter lanet och försätter.

Behåll vikten och lev gott i 3 dagar eller gör det tråkiga försöka gå ner i vikt och ät tråkigt.

Jag anser att om man tränar så kan man med gott samvete äta gott när det behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskitron:

Jag är i full gång, springer 3 dagar i veckan och gymmar 2-3 gånger. Ett 3 dagars LAN drar mig tebax ganska långt i träningen, och ett par kilo tyngre.

Att gå upp flera kilo på 3 dagar oavsett vad man äter låter inte bara lite orimligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Trollinlägg 2013?

Att dricka läsk ger ungefär lika mycket som att dricka mellanmjölk, dricker man i måttlig mängd så är det lugnt. Två Snickers = En liter Coca-Cola så det är godis, chips osv som oftast är boven i dramat. Dra ner på läsken bör man göra om man dricker kopiösa mängder men det skadar inte att dricka lite läsk jämfört med att äta lite godis.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Att dricka läsk ger ungefär lika mycket som att dricka mellanmjölk, dricker man i måttlig mängd så är det lugnt. Två Snickers = En liter Coca-Cola så det är godis, chips osv som oftast är boven i dramat. Dra ner på läsken bör man göra om man dricker kopiösa mängder men det skadar inte att dricka lite läsk jämfört med att äta lite godis.

Nja, vad jag har hört är läsk bland det "värsta".
Inte för att han kommer gå upp i vikt på tre dagar egentligen oavsett vad han kommer äta eller dricka. (Speciellt om man tränar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Nja, vad jag har hört är läsk bland det "värsta".
Inte för att han kommer gå upp i vikt på tre dagar egentligen oavsett vad han kommer äta eller dricka. (Speciellt om man tränar)

Energimässigt innehåller läsk och mellanmjölk ungefär lika mycket kcal, däremot är det väldigt stor skillnad på vad de innehåller om man inte ser på energin. Mjölk innehåller mycket som är bra för kroppen medan läsk består av en hel del socker (kolhydrater)

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskitron:

Jag är i full gång, springer 3 dagar i veckan och gymmar 2-3 gånger. Ett 3 dagars LAN drar mig tebax ganska långt i träningen, och ett par kilo tyngre.

Inte fan går du upp ett par kilo av tre dagars LAN? men som andra nämnt, skippa powerkingen, cola och annan skit och ta med nyttigt istället? Typ smoothies, kolsyrat vatten och frukt?

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem

hur du överlever ett lan hälsosamt??? va fan grabbar e ni så efterblivna (inte menat o starta skit här), gör sallader!

drick energi te som du köper i te affärer, och ABSOLUT INTE kolsyrat vatten då fluoret och bubblorna kan skapa en tom känsla i magen som gör dig ännu hungrigare.

göra 2 mindre portioner med quinoa o kyckliing o sallad utan dressing, energi te o vanligt vatten samt upp o gå i nåra minuter varannan timme. så gör jag. inge svårare än de.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Asus Dual 5060ti 16gb, 5700x3d, TR Peerless assassin,MSI b550 pro vdh wifi, 32GB 3600MHz Vengeance, 1tb Pm9a1, 3TB SSD +4TB HDD, corsair rm750, Phantek p400a.
backup 180Hz MSI 1080p 24", Sapphire rx7600 8gb, Ryzen 5800x,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3200 corsair, 1tb PM9a1 + 2tb P220, Seasonic focus 650w, Asus Prime ap201
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC Asus dual rtx3060 12gb, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Skrivet av oskitron:

Jag försöker gå ner i vikt och vet att LAN kan vara väldigt onyttigt, jag dricker inte kaffe och vet faktiskt inte hur jag ska göra för att överleva utan att gå upp i vikt igen!

Du får det att låta förbannat svårt. Följ den enkla modellen; Gör av med energi om du får i dig energi. Jag lanar själv ofta och äter på max och dricker läsk. Jag tränar tre dagar i veckan och så är saken klar.

Sen har jag aldrig hört talas om att lokala nätverk ska vara onyttiga, jag brukar dock inte äta dem.

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traktorsson:

Drick bara, tex coca cola men käka inte då kommer du inte gå upp i vikt

haha, även om det där faktiskt stämmer så har man inte många veckor kvar att leva om man går på den dieten

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av jakkes:

Hur gammal är du?

Skickades från m.sweclockers.com

15

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk

Jag tror att du går upp en del vätska som du går ner sen. Att vara vaken längre som nån sa tar kanske mer energi i teorin, men sömnbrist kan göra att man går upp , fast knappast på tre dar. Om du käkar lagom med kalorier i veckorna innan så kommer den tillfälligt ökade kaloriintaget att göra att förbränningen ökar över några dar , även efter LANet.
Vore jag du skulle jag ta och springa en timma och göra armhävningar etc även under LANdagarna så kommer du på köpet säkert prestera bättre för att du blir lite piggare också

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Energimässigt innehåller läsk och mellanmjölk ungefär lika mycket kcal, däremot är det väldigt stor skillnad på vad de innehåller om man inte ser på energin. Mjölk innehåller mycket som är bra för kroppen medan läsk består av en hel del socker (kolhydrater)

Japp, men har man en balanserad kost i övrigt är det inga problem!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk

När jag är på lan så säljer de husmanskost. FIIIIENEENT DÄ

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Drick Pepsi Max och ät halva pizzor, istället för cola och hela pizzor.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

God kost och träning. Räkna ut hur många kcal per dag du behöver och ligg på energibalans så håller du vikten.

Energi ut > energi in = viktnedgång

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

om ni är flera som ska laga mat hade jag nog valt att äta tacos med mycket grönsaker och tacosås. det är gott och nyttigt. sen är vatten bra att dricka.

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem

Varför äta annorlunda bara för man är på lan ?

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk

Hur man överlever ett lan = ät normalt och dö inte.

Permalänk
Medlem

Jag känner att jag kan dela med mig om mitt livshistoria lite här och hoppas det skiner lite solsken åt dig. Som störst var jag 160 kilo och spelade datorspel runt 8 timmar om dagen. Jag spelade jämt! från att jag slutade jobbet tills att jag lade mig, var det helg eller ledigt satt jag klistrad framför wow. Idag Väger jag 102 kilo muskler mer eller mindre (inte nån 2% kroppsfett).

Jag styrketränar ganska så aktivt under vintern 5-6 dagar i veckan cirka 1-2 timmar om dagen och spelar fortfarande mycket PCspel cirka 4-6 timmar om dagen (för det är något som jag gillar, somliga ser på film, tv sitter och raggar på facebookdag in dag ut jag gillar att spela helt enkelt!).

Mina vardagar så beroende på period så kör jag min bulkar mat (bra mat men mycket) eller om jag är inne på att gå ner i vikt ¨så kör jag den maten 5 dagar i veckan på helger så går jag gärna ut och festar, tar en pizza med vänner eller ja LANAR! och då äter jag allt mellan godis och jord! och jag går inte upp i vikt då!

Kroppen är van vid vad jag äter så när jag bryter mitt vanliga schema så lägger jag på mig lite vätske vikt som känns just som att man har vatten under huden! som släpper cirka 3 dagar efter, Kan vara värt att notera att om jag kör strikt diet för att gå ner mer i vikt så kör jag hårt på helgerna med! men det jag försöker få fram är helt enkelt Jobba på vardagarna och festa på helgerna, om du ska iväg och lana 5 dagar okay! fine! men kör hårt då på veckan innan och så lever du jäveln dom 5!

Det dom flesta har svårt för att när dom trillat av hästen så blir som så " ne det är endå ingen ide det höll bara 3 dagar" MEN det var 3 dagar, nästa gång så håller det 4. 5 6 7 12? innan det blir kast igen och överlag så ger det mer! Hoppas inte min wall of text critta ihjäl någon nu! och ja! min svenska är hemskt både n'r det gäller stavning samt grammatik och , . !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Där är svaret du kan i princip inte gå ner i vikt under puberteten om du inte svälter dig själv, har i princip varit överviktig hela mitt liv och kämpade som fan under puberteten men kunde aldrig gå ner i vikt till jag blev vuxen och då rasade kilona snabbt ner.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Skrivet av Pinkn00b:

Där är svaret du kan i princip inte gå ner i vikt under puberteten om du inte svälter dig själv, har i princip varit överviktig hela mitt liv och kämpade som fan under puberteten men kunde aldrig gå ner i vikt till jag blev vuxen och då rasade kilona snabbt ner.

Men det är väl motsatsen till vad som hände mig? Jag sa att jag knappt gick upp något, borde jag inte ha gått upp ganska mycket så som jag drack och åt under dreamhack?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Men det är väl motsatsen till vad som hände mig? Jag sa att jag knappt gick upp något, borde jag inte ha gått upp ganska mycket så som jag drack och åt under dreamhack?

Jag trodde det var TS post jag svarade till.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Skrivet av Genostra:

Jag känner att jag kan dela med mig om mitt livshistoria lite här och hoppas det skiner lite solsken åt dig. Som störst var jag 160 kilo och spelade datorspel runt 8 timmar om dagen. Jag spelade jämt! från att jag slutade jobbet tills att jag lade mig, var det helg eller ledigt satt jag klistrad framför wow. Idag Väger jag 102 kilo muskler mer eller mindre (inte nån 2% kroppsfett).

Jag styrketränar ganska så aktivt under vintern 5-6 dagar i veckan cirka 1-2 timmar om dagen och spelar fortfarande mycket PCspel cirka 4-6 timmar om dagen (för det är något som jag gillar, somliga ser på film, tv sitter och raggar på facebookdag in dag ut jag gillar att spela helt enkelt!).

Mina vardagar så beroende på period så kör jag min bulkar mat (bra mat men mycket) eller om jag är inne på att gå ner i vikt ¨så kör jag den maten 5 dagar i veckan på helger så går jag gärna ut och festar, tar en pizza med vänner eller ja LANAR! och då äter jag allt mellan godis och jord! och jag går inte upp i vikt då!

Kroppen är van vid vad jag äter så när jag bryter mitt vanliga schema så lägger jag på mig lite vätske vikt som känns just som att man har vatten under huden! som släpper cirka 3 dagar efter, Kan vara värt att notera att om jag kör strikt diet för att gå ner mer i vikt så kör jag hårt på helgerna med! men det jag försöker få fram är helt enkelt Jobba på vardagarna och festa på helgerna, om du ska iväg och lana 5 dagar okay! fine! men kör hårt då på veckan innan och så lever du jäveln dom 5!

Det dom flesta har svårt för att när dom trillat av hästen så blir som så " ne det är endå ingen ide det höll bara 3 dagar" MEN det var 3 dagar, nästa gång så håller det 4. 5 6 7 12? innan det blir kast igen och överlag så ger det mer! Hoppas inte min wall of text critta ihjäl någon nu! och ja! min svenska är hemskt både n'r det gäller stavning samt grammatik och , . !

Fan vad bra gjort av dig alltså.

De flesta som går ned i vikt och så slutar med spel men det är kul att det finns någon som stannar with da nerds in da cörner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskitron:

Ja elit-tränar du så är det nog inte bra och lana. Så det är nog bättre du skippar lanet

Permalänk
Skrivet av Pinkn00b:

Jag trodde det var TS post jag svarade till.

Jaha

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Armhävningar emellan rundorna, i do it, friend does it, its fabulous, en o annan squat är att föredra

Visa signatur

NZXT S340 | Newton R2M 650w | EVGA GTX970 SC ACX 2.0 | 16gb Vengeance PRO | I5 4690K @ 4.7/1.35 | z97 Krait | Corsair H100i | Samsung Evo 128 | Corsair GT 120 | 3Tb Lagring | Func KB-460 | DT770 80 Ohm | SS Rival | Benq XL2720T |

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskitron:

Din metabolism är så hög efter att man hållt tränat på det viset att ett tillfälligt onyttigt tillfälle borde inte vara så avgörande.

Jag vill inte kritisera, utan hjälpa dig. Vad man definerar som träna och springa varierar väldigt mycket.
Jag vet själv att när jag varit ute o sprungit med polare så är de lite småvarma och sen får det räcka.
Pusha dig själv vid varje träningstillfälle(speciellt om man tränar själv, då gör ingen annan det åt dig).
Se till att ta det där extra varvet, även om det är så att du inte orkar springa hela vägen hem.

Stationsträna med lite armhävningar och upphopp varje kilometer.

Ett tips kan vara att spara träningstider, sträcka osv mha av mytracks på telefonen eller en gps clocka
Sedan nr 1: ät vid jämna tillfällen, småät inte. Är du hungrig mellan måltiderna, stoppa i dig förhållandevis långsamma kolhydrater.

Ja det finns många grejjor, men framförallt. Kämpa, känner du dig inte riktigt fräsh, kanske trött och snuvig. Spring ändå, i värsta fall får du avbryta. Men ge inte upp, alla spärrar sitter i hjärnan. Det blir jobbigare desto mer du bryter ner musklerna, dvs desto jobbigare det känns, desto effektivare tränar du!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Byt ut läsk mot vatten, kolsyrat med smak är ett bra substitut.
Istället för chips/godis fixa grönsaksstavar och ta med, kan komplementera med dip för mer "godiskänsla". Uppskuren frukt kan också funka. Drick vatten.

Gör gröna smoothies, dvs sådana med typ spenat, citronvatten och hallon i. Drick vatten.

Ät ordentligt och småät inte som en tok och drick vatten.

Precis så. Själv äter jag aldrig godis, avskyr sådant sött. Däremot är frukt, te, vatten, knäckebröd jätte gott! Och nej, jag skojjar inte.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

ja var likadan tills ja blev lite över +25 vissa personer har inbyggt att man stannar på en viss vikt, fram tills dess kunde ja äta vad som helst hur mycket som helst. 24/7 ja pendlade +-5 kg sen plötsligt så börjar man lägga på sig kg efter kg.

oj plötsligt väger man över 80kg ( kan hända att ja jobbar extra som bagare)

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Det förklarar ju saken

Visa signatur

Citera för svar