Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Blev lite sugen på Asus ZenFone 4 som en backuptelefon. Läste på http://www.gsmarena.com/asus_zenfone_4-5951.php att den ska ha Dual SIM. Någon som vet om detta stämmer?

Permalänk
Avstängd

Det är oklart men enligt nån på swedroid så är versionen vi fått till Sverige inte utrustad med dual-sim.

Permalänk
Medlem

Är https://www.tre.se/privat/mobiltelefoni/mobiler/Asus---ZenFone-4/ operatörslåst om man köper den med kontantkort?

Det står nämligen: "Operatörslåst med 3Abonnemang ------- Ja, kan låsas upp efter 12 mån"

Alltså antyder det att den bara är operatörslåst om man köper den tillsammans med deras abonnemang?

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fltoig:

Är https://www.tre.se/privat/mobiltelefoni/mobiler/Asus---ZenFone-4/ operatörslåst om man köper den med kontantkort?

Det står nämligen: "Operatörslåst med 3Abonnemang ------- Ja, kan låsas upp efter 12 mån"

Alltså antyder det att den bara är operatörslåst om man köper den tillsammans med deras abonnemang?

Enligt swedroid recension så är telefonen låst men det är nog bäst om du mailar och frågar tre direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Var precis inne på Siba och fiskade upp ett par AKG 518 LE lurar för 199kr och nu när jag kommit hem och testat dom en stund så förstår jag verkligen inte hypen.
Verkar som om ni här på sweclockers samt dom på prisjakt tycker ljudet är fenomenalt och att det enda dåliga är passformen, att dom klämmer åt för mycket.
Antar att jag hoppades på för mycket men jag tycker verkligen inte dom låter bra, för 199kr så visst då kan man inte förvänta sig speciellt mycket men ändå.
Så vad jag försöker säga är att om du är van lurar från den lokala bensinmacken för 99kr så kommer du nog bli glatt överraskad, men i annat fall så bör du nog hålla i slantarna och gå upp en prisklass eller två.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Hedersmedlem

Länken till 9 månaders Bitdefender fungerar igen, dock bara 1 timme kvar.
http://www.bitdefender.com/media/html/softpedia-2015/

EDIT: Testa gärna en annan webbläsare ifall det är problem med verifieringen.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

http://www.dustinhome.se/product/5010749979/microsoft-surface...

Va säger ni, är de värt trots dålig batteritid, ingen hdmi?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av linusberg:

Den har ju en mini Displayport-anslutning så en kabel/adapter borde ju kunna lösa det problemet.

Exempelvis http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=666159 och http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=469352 tycker jag borde fungera rätt bra här.

Värre med batteritiden antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linusberg:

Själv tog jag och beställde en. Svårt att argumentera med priset, kostar ju som en ipad mini. Får ser hur det blir med batteri.

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbis:

Själv tog jag och beställde en. Svårt att argumentera med priset, kostar ju som en ipad mini. Får ser hur det blir med batteri.

Jag beställde också en. Lär ju fungera helt ok i förhållande till priset, känner jag.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Jag beställde också en. Lär ju fungera helt ok i förhållande till priset, känner jag.

Jo, skulle ju varit ett bra pris på en surfplatta och med tanke på att det är en fullgod dator med i5 är jag nöjd med mitt köp.

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pipshag:

Corsair Force GS 128GB SSD hårddisk för 499 kronor med frakt hos NetOnNet.
Näst billigaste tar 899 kronor på Prisjakt.

Låter som en galet bra deal, beställde en direkt!

Permalänk
Skrivet av Gibbis:

Jo, skulle ju varit ett bra pris på en surfplatta och med tanke på att det är en fullgod dator med i5 är jag nöjd med mitt köp.

Går inte o beställa längre 😡

Visa signatur

chrille77

Permalänk
Skrivet av chrilleee:

Går inte o beställa längre 😡

På företagssidan http://www.dustin.se/product/5010749979/microsoft-surface-pro... så är produkten däremot inte stoppad:

Citat:

Finns i lager, redo att skickas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

Tack för tipset, den passar mina behov perfekt! Har länge velat köpa denna fjärr men dragit mig för det i normalt fall höga priset..
Tack!

Permalänk

Kanske det här kan vara något:
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/tangentbord/tradlosa-tangentbord/microsoft-sculpt-comfort-p94510

Ergonomiskt trådlöst Microsoft-tangentbord för 149 kr på Kjell, alla andra tar minst 375.

Permalänk
Medlem

Är hp-plattan bara skräp eller är det nåt att ha?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bakgrund:

Är hp-plattan bara skräp eller är det nåt att ha?

Detta är ju den gamla HP Slate. Kommer ihåg att jag pillade på den för ett bra tag sedan, tyckte den var riktig usel. Kass skärm med låg upplösning (1024x600 på 7" gör ingen glad), ingen gps, rätt så trög/laggande och kändes billig.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Stort tack till er som tipsar om bra grejer, ni ska veta att det uppskattas!

Köpte t.ex. processorkylaren Cooler Master Hyper 212 Evo efter att Chirs Kadaver tipsade.

Tack TForsman för tips om gratis spel och billigt Skyrim (som jag nu köpt) och potatis_mos för tips om Sims 2.

Det är riktigt bra tips i denna beroendeframkallande tråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Corsair Hydro H75 för 499 kr på netonnet. ~690 kr hos närmaste konkurrenterna.

Det blev ett köp!

Det står dock att det endast medföljer en fläkt (så ni inte blir besvikna om ni förväntar er två)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Det står dock att det endast medföljer en fläkt (så ni inte blir besvikna om ni förväntar er två)

Det hade jag faktiskt inte sett. Tråkigt får man väl säga. Det blir väl till att kolla in kompletts helgrea som det ryktas om ikväll, de brukar har Corsairs fläktar billigt.
Eller så kan man kanske propsa på netonnet om att det visst ska vara två fläktar med och att de får skicka en till. Kan funka.

EDIT: Kollade lite snabbt på diverse sidor. Alla H75 som jag kollade har samma artikelnummer (Corsairs egna CW-9060015-WW) Vilket betyder att det är samma produkt! Och då ska dom vara likvärdiga. Så är det bara en fläkt med så ringer jag till netonnet och påpekar detta. Funkar inte det så vänder jag mig till Corsair själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Skrivet av amanito:

Enligt swedroid recension så är telefonen låst men det är nog bäst om du mailar och frågar tre direkt

Lite intresserad av detta så jag undrar om du(Fltoig) skickade något mail och vad de svarade gällande operatörslås?

Edit: Kanske fler som är intresserade av denna lur så tänkte att jag skulle uppdatera. Ringde och snackade med tre och denna lur är enligt dem operatörslåst även om det inte anges under specifikationerna som det görs på t.ex. Xperia M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TGO:

Lite intresserad av detta så jag undrar om du(Fltoig) skickade något mail och vad de svarade gällande operatörslås?

Edit: Kanske fler som är intresserade av denna lur så tänkte att jag skulle uppdatera. Ringde och snackade med tre och denna lur är enligt dem operatörslåst även om det inte anges under specifikationerna som det görs på t.ex. Xperia M.

Nope, jag frågade inte.

Verkar som den är operatörslåst då...synd. Även om det är lite kryptiskt om den är låst eller inte, men man får väl lita på deras kundtjänst.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Fltoig:

Nope, jag frågade inte.

Verkar som den är operatörslåst då...synd. Även om det är lite kryptiskt om den är låst eller inte, men man får väl lita på deras kundtjänst.

Det är numera lag på att operatörerna måste låsa upp telefonerna gratis efter bindningstidens slut om det är till nån tröst

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbenano:

Tänk på att dessa måste laddas med en laddare som kan punga ut minst 2A och att endast en av portarna ger ut 2A.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är numera lag på att operatörerna måste låsa upp telefonerna gratis efter bindningstidens slut om det är till nån tröst

Och om man köper telefonen med kontantkort, då har man ju ingen bindningstid. Måste den vara upplåst då?
EDIT: Eller åtminstone gå att få upplåst?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Och om man köper telefonen med kontantkort, då har man ju ingen bindningstid. Måste den vara upplåst då?
EDIT: Eller åtminstone gå att få upplåst?

Ja, den går att få upplåst kostnadsfritt.

Angående LG:n, så har jag en LG 60PB560V och är riktigt nöjd med den.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Crucialdisken är ju prisvärd. Men undrar om jag inte hellre tar en mx100 för 25:- mer per 240 gb. (omräknat från 256 gb)

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Den här kompressorn är det ju rea på några ggr per år. Nu är ett sånt tillfälle. 699:-
http://www.jula.se/kompressor-nd200-8-6-6l-1100w-180l-min-200...

Har denna vattenavskiljare?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Crucialdisken är ju prisvärd. Men undrar om jag inte hellre tar en mx100 för 25:- mer per 240 gb. (omräknat från 256 gb)

Jag köpte den (M500) för några månader sen när den kostade 790 hos NetOnNet och jag ångrar ingenting.

Idag kostar den samma som senast så varför inte liksom ?

Mx100 är byggd på billigare material... så jag litar hellre på M500.