Youtube blir reklamfritt mot månadsavgift

Permalänk
Melding Plague

Youtube blir reklamfritt mot månadsavgift

Den som tröttnat på reklam kan se fram emot ett fridfullt videotittande när Youtube introducerar ett nytt reklamfritt abonnemang.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Men, det är ju inte första april längre...

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem

Adblock, plz

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Har de inte alltid varit reklamfritt?
Där ser man

Permalänk
Medlem

Ja, eller så använder man bara adblock

Permalänk
Medlem

Allt för att slippa reklam, om adblock inte är ett alternativ betalar jag gärna.

Permalänk
Medlem

Finns ju andra knep..

Som enligt titel, varför skulle jag betala för reklamfri youtube, jag har ju redan kostnadsfri reklamfri youtube i dagsläget.
Tipsar därför om Adblock plus för er firefox användare.

Permalänk
Medlem

Om jag kan få samma funktion gratis (adblock) så finns det ingen anledning för mig att betala, vet att kanalerna förmodligen får lite mer cash men är man snål så är man.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd

Adblock eller uBlock t.ex. duger ju bra för o slippa undan reklamen.

Slutar reklamblockerarna att fungera så kanske... eller så får man sluta använda YouTube också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staples:

Som enligt titel, varför skulle jag betala för reklamfri youtube, jag har ju redan kostnadsfri reklamfri youtube i dagsläget.
Tipsar därför om Adblock plus för er firefox användare.

För att stödja dem som lever på att leverera material att titta på? Jag välkomnar detta, jag använder adblock för tillfället pga att de ofta är enormt störiga och jag använder youtube mycket, men har letat efter vettigt sätt att kompensera ändå. Hoppas de tar själigt betalt bara, kan inte krävas många dollar/år för att ersätta reklamintäckterna. Hoppas dessutom att kanalerna får vara med och dela på dem pengarna på riktigt, och inte bara få en view som de gjort om jag tittat på reklamen.

Skall bli spännand att se hur det utvecklar sig, hoppas de inte blir giriga och förstör youtube för ej betalande tittare bara, då har de grävt sig själva en enormt djup grav!

Permalänk
Medlem

Hoppas Sweclockers tar efter denna modell. Själv är jag inne på andra året som betalande medlem hos FZ och ser fram emot liknande alternativ för ett reklamfritt Sweclockers.

Permalänk
Inaktiv

Kör adblock via Google chrome. Men inte här på sweclockers. Med tanke på alla fina tävlingar som de kör med tillsammans med företagen

Permalänk
Inaktiv

Jag lär fortsätta använda adblock som vanligt. Det material YouTube tillhandahåller har i regel så låg kvalitet att jag inte skulle betala ett öre för det.

Inte för att jag lär märkas i deras statistik ändå, ganska sällan jag är in eller öht ser videoklipp ändå.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LPG:

Adblock, plz

Skrivet av JimmieSan:

Har de inte alltid varit reklamfritt?
Där ser man

Skrivet av Ninjaflipp:

Ja, eller så använder man bara adblock

Skrivet av Staples:

Som enligt titel, varför skulle jag betala för reklamfri youtube, jag har ju redan kostnadsfri reklamfri youtube i dagsläget.
Tipsar därför om Adblock plus för er firefox användare.

Skrivet av Bakgrund:

Om jag kan få samma funktion gratis (adblock) så finns det ingen anledning för mig att betala, vet att kanalerna förmodligen får lite mer cash men är man snål så är man.

Skrivet av Verminator:

Adblock eller uBlock t.ex. duger ju bra för o slippa undan reklamen.

Slutar reklamblockerarna att fungera så kanske... eller så får man sluta använda YouTube också.

Så de som producerar filmerna nu tittar på förtjänar alltså inte ett öre för besväret? Kommer bli intressant att se hur det blir i framtiden nu när vi har en generation som tror att allt är gratis. Antar att ni kommer lära er att verkligheten är annorlunda förr eller senare.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Blir snabbt dyrt om man ska börja prenumerera på fler och fler tjänster.

Musik (1 eller 2 tjänster)
Film / Serier (1 eller 2 och säkert några TV-kanaler)
Tidningar
Internetvideos
Spel (Xbox Live eller PS Plus eller annat)

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zotamedu:

Så de som producerar filmerna nu tittar på förtjänar alltså inte ett öre för besväret? Kommer bli intressant att se hur det blir i framtiden nu när vi har en generation som tror att allt är gratis. Antar att ni kommer lära er att verkligheten är annorlunda förr eller senare.

Ser nästan alltid personer som tar en diskution ur proportion. Ganska löjligt att skriva att man tycker allting ska vara gratis bara för att man vill slippa reklam på youtube.

Bara för att man använder adblock eller annat och inte betalar Youtube per månad så lär man ju knappast sitta utanför ICA och tigga mat och sluta jobba för att man tycker allting ska vara gratis "gief food plx, i new in sweden, land where everyting is free, yes?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Så de som producerar filmerna nu tittar på förtjänar alltså inte ett öre för besväret? Kommer bli intressant att se hur det blir i framtiden nu när vi har en generation som tror att allt är gratis. Antar att ni kommer lära er att verkligheten är annorlunda förr eller senare.

Jag betalar redan via parteon men vill inte att Youtube skall ha mera pengar, dom är redan för stora för sitt eget bästa.

För att inte nämna censur och monopol på strömmande video.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag har AdBlock så har jag aldrig sett någon reklam där hursomhelst, men jag gillar initiativet då jag hatar alla former av reklam och betalar mycket hellre.

Skulle gärna månadsdonera till Sweclockers via t.ex. Patreon för att slippa reklam också (då jag i dagsläget har ett undantag i AdBlock för Sweclockers).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av #enbom:

Blir snabbt dyrt om man ska börja prenumerera på fler och fler tjänster.

Musik (1 eller 2 tjänster)
Film / Serier (1 eller 2 och säkert några TV-kanaler)
Tidningar
Internetvideos
Spel (Xbox Live eller PS Plus eller annat)

Som med allt annat i världen så blir det dyrt om man villh allt som finns.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Så de som producerar filmerna nu tittar på förtjänar alltså inte ett öre för besväret? Kommer bli intressant att se hur det blir i framtiden nu när vi har en generation som tror att allt är gratis. Antar att ni kommer lära er att verkligheten är annorlunda förr eller senare.

Har kanske inte alltid att göra med att man tror att saker och ting är eller ska vara gratis? Själv avskyr jag reklam som pesten och tar därför till de tillgängliga medel som finns för att minimera all reklam. Skulle det innebära slutet för en youtubekanal eller att en hemsida läggs ned - "jaha, synd för dem".

Edit: För att förtydliga - Jag finner reklam allt för ofta påträngande, töntig och för mig verkningslös.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon150792:

Ser nästan alltid personer som tar en diskution ur proportion. Ganska löjligt att skriva att man tycker allting ska vara gratis bara för att man vill slippa reklam på youtube.

Bara för att man använder adblock eller annat och inte betalar Youtube per månad så lär man ju knappast sitta utanför ICA och tigga mat och sluta jobba för att man tycker allting ska vara gratis "gief food plx, i new in sweden, land where everyting is free, yes?"

Fast det börjar bli rätt intressant för man ser mer och mer ungdomar på internet som tror att de har rätt att få allt serverat på ett silverfat. Frågan är hur långt det kommer sträcka sig och hur många som får ett brutalt uppvaknande när de kommer ut i verkligheten. Nu var det du som drog den löjliga parallellen till att tigga mat utanför ICA och inte jag. Vad säger det om dig?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av anon150792:

Ser nästan alltid personer som tar en diskution ur proportion. Ganska löjligt att skriva att man tycker allting ska vara gratis bara för att man vill slippa reklam på youtube.

Bara för att man använder adblock eller annat och inte betalar Youtube per månad så lär man ju knappast sitta utanför ICA och tigga mat och sluta jobba för att man tycker allting ska vara gratis "gief food plx, i new in sweden, land where everyting is free, yes?"

Mja, det brukar ju faktiskt handla om att personerna tycker att exakt allt som kan ska vara gratis.
Folk som helt saknar förståelse för varför man skall betala för ting som inte är rent materiella.

Att tigga utanför ica för mat är ju faktiskt en "arbetsinsats" i sig, så det blir lite märkligt att jämföra med.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Så de som producerar filmerna nu tittar på förtjänar alltså inte ett öre för besväret? Kommer bli intressant att se hur det blir i framtiden nu när vi har en generation som tror att allt är gratis. Antar att ni kommer lära er att verkligheten är annorlunda förr eller senare.

Nej, det är ju just det jag inser att det inte är. Om du läser mitt inlägg så ser du att jag gör det av ren snålhet, det ligger ju i naturen att man är självisk, om man kan få någonting gratis, varför då betala? Det gynnar inte mig, det är så jag (och 60% av Sweclockers medlemmar som röstat) tänker, är medveten om att det inte är PK och att det är omoget.

Vi får inte heller glömma bort att även mindre kanaler börjar få sponsorer och gör reklam för olika företag direkt i filmerna, adsense-delen är bara en del av intäkterna för många. Adblock får fler användare hela tiden, och Youtube är större än någonsin, om det inte var lönsamt för folk att göra filmer skulle vi inte ha några filmer, tror knappast att alla "Youtubers" kommer gå omkull bara för att vi använder Adblock.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Min fråga också. Jag är nog beredd att betala, men vad kommer de att göra åt alla tonåringar som med all sannolikhet kommer fortsätta med adblock?

Nyfiken på vad det kan komma för slags hårdhandskar mot adblock-addons.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Använder adbock till 99% av det jag kollar på. Låter endast reklamen rulla på dom få kanaler som jag följer och som förtjänar det så att dom kan åtminstone försöka försörja sig på det dom gör.
En av dom jag följer konstant sedan 4 år ca är Badassgamez som gör walkthrough videos (otroligt välgjorda) med äldre och nyare Tomb Raider spel som första prioritet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag slipper redan idag reklam med adblock, men jag är absolut mer än villig att betala en liten slant för att stötta dom skapare jag gillar.
Jag gör det redan idag med patreon och liknande.

Lika mycket som för netflix låter för dyrt, 19-29 kronor i månaden känns rimligt.
Ska bli spännande att se vad det landar på...

Permalänk

Jag vill inte betala youtube för att se på stuff reklamfritt det har jag adblock till, därimot så stöder jag kanaler genom att hällre donera pengar till dom direkt flr att dom gjort ett bra jobb med deras innehåll!

Ger gärna Totalbiscuit en tia eller tre för hanns videos

Permalänk

Hade Valde släppt Steam idag så hade det låtit såhär:

"Varför skulle jag vilja ha en onlinetjänst där jag kan betala för att få spel? Det får jag ju redan gratis via Piratebay. Jättedumt koncept."

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Så de som producerar filmerna nu tittar på förtjänar alltså inte ett öre för besväret? Kommer bli intressant att se hur det blir i framtiden nu när vi har en generation som tror att allt är gratis. Antar att ni kommer lära er att verkligheten är annorlunda förr eller senare.

Finns det människor som producerar seriösa filmer och publicerar dem på youtube för att tjäna pengar? Trodde inte youtube var till för sånt, eller du pratar kanske om Netflix? Youtube är för amatörer. Någon borde kanske starta en sida där halvseriösa kan tjäna pengar annars blir blandningen för stor, någonstans får man dra gränsen.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zicsoen:

Har kanske inte alltid att göra med att man tror att saker och ting är eller ska vara gratis? Själv avskyr jag reklam som pesten och tar därför till de tillgängliga medel som finns för att minimera all reklam. Skulle det innebära slutet för en youtubekanal eller att en hemsida läggs ned - "jaha, synd för dem".

Fast då vill du ju att det ska vara gratis. Det finns i praktiken två sätt att finansiera innehåll på internet. Antingen reklam eller prenumeration. Länge har månadsavgifter varit mer eller mindre omöjliga att hålla uppe för att så många vant sig vid att mycket är gratis. Fast det är inte gratis eftersom man istället betalat med reklam. Nu när fler och fler blockar bort reklam måste de som skapar innehåll hitta nya sätt att finansiera. Fler och fler på Youtube kör reklam som är integrerad i videon och därmed svår att blocka bort. Det kräver en mer aktiv handling från den som tittar att hoppa i filmen själv. Eller så får de ta till Patreon istället. Det är inte bara ett fenomen på Youtube utan till och med de stora dagstidingarna har stora problem av samma anledning.

Nu verkar det som att fler och fler växer upp och inser att allt inte kan vara gratis och olika typer av prenumerationer kommer tillbaks. Trodde Google skulle vara betydligt mer försiktiga eftersom en så stor del av deras affärsidé bygger på reklam. De har en av de bättre reklamplattformarna. Ska bli intressant att se hur detaljerna ser ut, hur stor del av pengarna som landar hos de som skapar filmerna och vad kostnaden blir.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24