Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KKay:

@[WP@]Wolverine Det var en ordentligt snygg mod! Får man fråga vad den gick lös på?

Inköpet är inte speciellt dyrt 800:- men efterfrågan på Nielsenboxar är enormt och endast ett visst antal görs

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Inköpet är inte speciellt dyrt 800:- men efterfrågan på Nielsenboxar är enormt och endast ett visst antal görs

Trodde de gick på mycket mer, såg en senast idag som såldes för 1300 kr begagnat haha. Men ja är det efterfrågan så

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KKay:

Trodde de gick på mycket mer, såg en senast idag som såldes för 1300 kr begagnat haha. Men ja är det efterfrågan så

Den som är ute nu för 1300 är min gamla (Om den har Vapeskallen på sig och är polerad dvs) Den såldes för att finansiera en Äkta Rose V2 och en Efusion dna200

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

1300 är riktpris och vad jag såg så kollade han intresse

Den som är ute nu för 1300 är min gamla (Om den har Vapeskallen på sig och är polerad dvs) Den såldes för att finansiera en Äkta Rose V2 och en Efusion dna200

Jepp din gamla. Blev bra sugen på den..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

1300 är riktpris och vad jag såg så kollade han intresse
Jepp din gamla. Blev bra sugen på den..

Jag kan garantera att om du köper den så kommer du INTE bli missnöjd. Jag ångrade mig som satan 10minuter efter att den lämnat min ägo

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av lejon74:

Om du inte redan köpt nautilus tanakrna, så hade jag kollat in istick 60w Tc startkit med melo 2, då blir man inte av med både skjortan å brallan tror det ligger på 629 eller nåt sånt -10% dock verkar RuE bara ha den i svart men den är trevligare i stainless/silver, tanken är ju värd kanske en 300ing(har inte kommit ut löst än) så då ger man bara 300pix för 60wattarn vilket är ett steal! löst batt. krävs där med dock. Kolla vilka färger esmokes.se har dom i med, och även eciggs.se ska ha den, esmokes ger troligen 5% med svejpa än.

Vad säger du om en nautilus tank på en sådan istick?
Vill börja med nautilus, då jag hört mycket bra om dom och verkar nybörjarvänlig

Permalänk
Medlem

Jag kan garantera att om du köper den så kommer du INTE bli missnöjd. Jag ångrade mig som satan 10minuter efter att den lämnat min ägo

Har ju sagt att jag ska köpa in flames boxen men han ska ha 1500 för den.(Med en velocity)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inter_1908:

Vad säger du om en nautilus tank på en sådan istick?
Vill börja med nautilus, då jag hört mycket bra om dom och verkar nybörjarvänlig

tror ingen har den hemma löst, men kan ha missat de, möjligen fasttech, men då kan du få vänta 3v-2mån...

-finns inget direkt bra att säga om nautilus idag, dom är krångliga att öppna och det gör man ju 3-4ggr dag, var 5-10gång brukar folk få använda polygrip eller skruvstäd o oftast pajar dom den då med, där är en blandning av keramiskt material och glasfiber i coilsen till dom, för att dom ska hålla lite längre, tåla mer watt, och ge mer smak, men det finns det nog dom som kör med än idag eller liknande grejer iaf, så den punkten är inte nödvändigtvis en nackdel, det gör inget om man blandar olika juicer/smaker i en å samma tank, om du känner att du behöver 2 menar jag?, förstår att dom e billiga nauti mini så inget fel i att köra på dom, många gör än idag och är nöjda med det, ska du ha topnotch så är det smok tfv4, uwell crown och några till(subtank...), kanske melo 2 kommer platsa där med...

Permalänk

Om vi bortser från Nautilisen, är då själva moden bra och lätt för en ny?
Jag tar en kvällscigg och röker väl när jag druckit öl. Det är inga paket om dagen här, kommer tex inte ha med den på jobbet eller liknande.

Tycker att Mod med TC verkar bli för avancerad, därför jag inte kollade på denna förut.
Men man kan bara strunta i den biten precis som på Pegasusen?
Jag tänkte på en Aspire Premium först, just på grund av att den är enkel och nybörjarvänlig.
Men kan man köpa en bättre på en gång utan att det blir svårare att komma igång, då är det ett rent plus.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dags för en ny mod!! och dra åt helvete vilket mästerverk!!

Feast your eyes upn this!

Min nya Nielsen Semi V2 dual 18650 Mosfet box The Dark Side efition!!!

Får man fråga vad som är så speciellt med den? Förstår att det är kvalité men är det är vanlig mekanisk mod eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inter_1908:

Om vi bortser från Nautilisen, är då själva moden bra och lätt för en ny?
Jag tar en kvällscigg och röker väl när jag druckit öl. Det är inga paket om dagen här, kommer tex inte ha med den på jobbet eller liknande.

Tycker att Mod med TC verkar bli för avancerad, därför jag inte kollade på denna förut.
Men man kan bara strunta i den biten precis som på Pegasusen?
Jag tänkte på en Aspire Premium först, just på grund av att den är enkel och nybörjarvänlig.
Men kan man köpa en bättre på en gång utan att det blir svårare att komma igång, då är det ett rent plus.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja du kan mkt enkelt köra både Pegasus och istick 60w tc, utan att bry dig om temp/TC, bara stänga av de-ställa de i watt läge o köra, du ändrar bara +/- i antal watt du vill vejpa på, enklare blir det inte, och såg innan att te.x aspire premium kit kostar väl samma som istick kit och samma med subox-kit, den sistnämda är nog rätt likvärdig istick kitet i vad du får, tanken kör jag själv på just nu, den är ok. -men istick kitet har precis släppt ca 1v så det är kanske roligare å ha nåt fräscht, och om det verkligen är bra går inte säga än, men det är ett kännt etablerat budgetmärke som brukar funka utn större problem.

Annars är även iJust2 startkit och eGo One mega populära startkit, men dom saknar display och har bara +/- inställning.

Hoppas du ble lite klokare

och köp inte juice med mer än 70 VG, 50 PG/50 VG är det vanligaste, (60VGär eg. lagom) annars kommer det bara smaka bränt, det andra är för RDA/RBA/RTA sk. drippers.

Permalänk
Medlem

Farsan röker en del, någon som kan hjälpa mig att plocka ihop ett bra start paket. Han skulle aldrig ta tag i detta själv men om jag köper något till han så finns det hopp. Fokus är på simpelt och lättanvänt för det är så jag eventuellt kan få över han till E-Cigg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swippz:

Får man fråga vad som är så speciellt med den? Förstår att det är kvalité men är det är vanlig mekanisk mod eller?

Dual 18650 i parallel så 4.2v och ungefär 30-40Amp istället för ca 20Amp som du får i en Serie box eller 18650 mech tube.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Swippz:

Nej det är inte en vanlig mekansik modd Det är en paralell Mosfet skyddad box som klarar så låga byggen som 0,05ohm Kvaliten är iofs given det är perfektion i varenda lödning, varenda liten detalj. Enbart de bästa tänkbara delar är använda. Istället för vanliga koppartrådar har den solida silverstänger som är krympslangande och böjda för att passa perfekt den har näst intill noll i voltdrop. Motiven är etsade och görs custom efter kundens önskemål. Det är en mycket speciell mod

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dagens andra försök till staggerd clapton.

Oooh baby it's coming home to me!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Farsan röker en del, någon som kan hjälpa mig att plocka ihop ett bra start paket. Han skulle aldrig ta tag i detta själv men om jag köper något till han så finns det hopp. Fokus är på simpelt och lättanvänt för det är så jag eventuellt kan få över han till E-Cigg.

@Tino: Kanger SUBOX Mini Black Starter kit är riktigt bra, komplettera med en bra juice och ett 18650-batteri

Bra butik är t ex Pink-Mule eller om du har gott om tid Fasttech. Köp några extra coil-heads till den så att han inte blir utan när han väl startar.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Dual 18650 i parallel så 4.2v och ungefär 30-40Amp istället för ca 20Amp som du får i en Serie box eller 18650 mech tube.

Nej det är inte en vanlig mekansik modd Det är en paralell Mosfet skyddad box som klarar så låga byggen som 0,05ohm Kvaliten är iofs given det är perfektion i varenda lödning, varenda liten detalj. Enbart de bästa tänkbara delar är använda. Istället för vanliga koppartrådar har den solida silverstänger som är krympslangande och böjda för att passa perfekt den har näst intill noll i voltdrop. Motiven är etsade och görs custom efter kundens önskemål. Det är en mycket speciell mod

Okej, då har jag en ide hur det funkar

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

http://i.imgur.com/Jbo1stO.jpg

Kan bara säga grattis !!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

http://i.imgur.com/Jbo1stO.jpg

Det verkar ju ha gått riktigt bra, själv suger man på att göra claptons, min outer-wire blir alltid inte sida vid sida utan spaced. Kanske för att jag kör med 38awg med skitdålig syn

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Drygt kom hem ett brev från posten idag:

var från yaeliq jag beställde

antar att det bara är å skicka in "kvittot" någon som har gjort det?`sparade som PDF tror ni det är ok?
eller måste jag vidarebefodra brevet jag fick från paypal?

Permalänk
Proffsmoddare

Då har min älskling kommit hem till mig Den kungliga magnifika underbara fantastiska episka!!!!

Nielsen Semi V2 No7 Dark side edition

Happy as a pig in shit!!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Det verkar ju ha gått riktigt bra, själv suger man på att göra claptons, min outer-wire blir alltid inte sida vid sida utan spaced. Kanske för att jag kör med 38awg med skitdålig syn

På vanliga claptons så gör det ju inte så mycket, när du märker av att det börjar bli mellanrum så stanna till och tryck ihop yttre tråden

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Samlingen som den står nu.

VaporShark rDNA40 och Hellfire Shortcranked dripper, Tesseract SX350J med Aphrodite Designs armour med Nextgen, Lash Creative Mor Crann med Cosmic innovations Astron och en Lash Creative Crann som får stå och skämmas utan atty.

Har en NexTiny och en Crann Electro på väg med.

Permalänk
Medlem

Jag fick hem ett paket med 15 smakessenser och har smakat varje smak individuellt men jag tycker inte att det är någon smak som riktigt "poppar" upp om ni förstår vad jag menar. Jag har både smaker från loreann och flauvourart. Jag kör med olika många % för varje smak men om jag tar i mer av en smak så smakar det bara väldigt stark. Gör jag något fel eller är det någon som har något tips på hur jag kan göra?

Permalänk
Medlem

@skalkman: Du får en femtiolapp för rubbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iglum:

@skalkman: Du får en femtiolapp för rubbet.

Skit ner dig ditt skogstroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skalkman:

Samlingen som den står nu.

https://nup.pw/4zGqZp.jpg

VaporShark rDNA40 och Hellfire Shortcranked dripper, Tesseract SX350J med Aphrodite Designs armour med Nextgen, Lash Creative Mor Crann med Cosmic innovations Astron och en Lash Creative Crann som får stå och skämmas utan atty.

Har en NexTiny och en Crann Electro på väg med.

I like I like.. min limelight box och vaporshark DNA30 känner sig hyggligt i sällskap där iaf

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Proffsmoddare

Jag börjar bli riktigt nöjd med mina setups nu allt jag saknar är en äkta Velocity och en Visious Ant Kraken (gamla Genesis kraken inte den nya pissiga clearoskiten) Sen om man skulle få chansen på en riktigt billig Nemesis naval brass edition så kanske ev det blir en sån med

Sxmini Mclass+RoseV2
Efusion+RoseV2
Nielsen Semi+Dark horse

Got all the bases covered

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

I like I like.. min limelight box och vaporshark DNA30 känner sig hyggligt i sällskap där iaf

Varit riktigt sugen på en LLM box ett bra tag men om jag känner mig själv så hade jag inte använt den tillräckligt för att den är för kantig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viochee:

Drygt kom hem ett brev från posten idag: http://s1.postimg.org/pijl10zmz/posten.jpg

var från yaeliq jag beställde

antar att det bara är å skicka in "kvittot" någon som har gjort det?`sparade som PDF tror ni det är ok?
eller måste jag vidarebefodra brevet jag fick från paypal?

Vilken slump..fick ett precis likadant brev idag..

Enda skillnaden var att de dessutom ville ha faktura med produktnamn så jag gjorde en PDF av paypal kvittot och skickade in, hoppas det räcker, står ju produktnamn där också. Visserligen står det inget om e-juice utan bara "Blueberry milkshake" och "Cheese cake" får se hur hög tullen är på sötsaker..hehe

Jäkligt surt, någon som åkt på tull från USA? Har ju beställt ett antal gånger från namberjuice men klarat mig men vetefan om man vågar chansa mer.