Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viochee:

veckans vapemail! http://s10.postimg.org/kcl6fwtp5/IMG_20151023_163358.jpg

drygt paketet från yaeliq kostade 200 kr att hämta ut.. tullen tog 75 kr och postnord 125 kr

paketet i sig kostade 350kr :/

Mitt paket kostade 220:- att hämta ut, hade då beställt för 390:- SEK..
Bra mycket dyrare än jag räknat med, som tur är är jag ganska nöjd med båda smakerna som beställdes - blueberry milkshake och cheesecake. Absolut inte det bästa jag provat men helt ok för något som skulle varit en budgetjuice..

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Mitt paket kostade 220:- att hämta ut, hade då beställt för 390:- SEK..
Bra mycket dyrare än jag räknat med, som tur är är jag ganska nöjd med båda smakerna som beställdes - blueberry milkshake och cheesecake. Absolut inte det bästa jag provat men helt ok för något som skulle varit en budgetjuice..

okej, tog en 100ml blueberry så hoppas den är god, de andra tog jag 10ml samples av... men vettefan om man beställer igen var ju som dyrt med tull, isf om man beställer mer... då postnord tog 125kr för nånting jag inte riktigt vet vad det var

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viochee:

okej, tog en 100ml blueberry så hoppas den är god, de andra tog jag 10ml samples av... men vettefan om man beställer igen var ju som dyrt med tull, isf om man beställer mer... då postnord tog 125kr för nånting jag inte riktigt vet vad det var

Blueberry var den bästa av mina två chansningar, båda ganska smaklösa utan boostern. Men är ju en smaksak.. Nej, jag lär inte beställa mer ifrån dem p.g.a. tullen. Har en 180ml One Hit Wonder - Muffin Man på ingående, som tur är beställd av esmokes.se..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kalleteodor:

Beställt ytterligare saker så nu är det bara att vänta på leverans, det jag beställt och väntar på är:
Smok xcube 2
kangertech mini
Smok tfv4
Tfv4 0.2 coils 5-pack
Tfv4 0.15 coils 5-pack
Velocity clone
Dark horse clone
Dark horse v2(?)
Coilmaster v2 DIY
2st samsung 18650 25r
1st nitecore l4 v2 laddare
Känns som att det hela håller på att bli mer av en hobby än rökavvänjning, började förra månaden med ett x6 start paket och efter det köpte jag mig en istick 30w med Atlantis v2 och nu fick det bli en xcube.. MEN! Har ni tips på några bra juicer? Har kört the cloud company arise, suicide Bunny sucker punch, sure Bert, och yaliq banana milkshake. Gillar custard men även fruktiga och syrliga juicer. Tipsa på

Skickades från m.sweclockers.com

haha, samma här, väntar nu på att få levererat:
Coil Master - DIY Kit V2
One Hit Wonder - Muffin Man
Velocity clone
Youde/UD - Goblin Mini
Wotofo - Sapor
+ bomull, tråd, batterier och m.m. småkrafs...bara rökavvänjning, my ass!
edit, kunde inte hålla mig från att även beställa en Mutation X V4 clone...

Permalänk
Skrivet av retro123:

haha, samma här, väntar nu på att få levererat:
Coil Master - DIY Kit V2
One Hit Wonder - Muffin Man
Velocity clone
Youde/UD - Goblin Mini
Wotofo - Sapor
+ bomull, tråd, batterier och m.m. småkrafs...bara rökavvänjning, my ass!

Hahahahah farligt ju!

Permalänk

Nån som har tips på en god billig juice, gärna fruktiga syrliga eller mer bakverk och custard. 70/30vg PG+ Helst 80/20 eller 90/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

På tal om det här med tull, vad är det för uppgifter de brukar be om?
Jag gissar på att det är betalningsbekräftelsen de vill kika på, har ett paket på väg från Asien men fick ingen sådan bekräftelse via mail så funderar på om det är nått jag borde börja bråka till mig utifall jag har otur med tullen.

Dom behöver bara ett värde så dom kan ta pengar från dig. Paket från Asien har jag aldrig fått betala för, typ alla sätter lågt värde på tulldeklarationen.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Permalänk
Medlem

snip

The EU Tobacco Products Directive (TPD - due to come into force in May 2016) will impose strict regulations on e-cigarettes, including bottle sizes, tank sizes and nicotine strength. In order to continue selling e-cigarettes not meeting these new regulations, retailers can instead apply for their products to be registered as medicines. But this is an extremely costly route, likely to be impractical for the majority of e-cigarette retailers other than the incredibly wealthy tobacco industry.

Så ska vi hamstra nikotin nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av brillorm:

snip

The EU Tobacco Products Directive (TPD - due to come into force in May 2016) will impose strict regulations on e-cigarettes, including bottle sizes, tank sizes and nicotine strength. In order to continue selling e-cigarettes not meeting these new regulations, retailers can instead apply for their products to be registered as medicines. But this is an extremely costly route, likely to be impractical for the majority of e-cigarette retailers other than the incredibly wealthy tobacco industry.

Så ska vi hamstra nikotin nu?

Tror vi får hamstra lite allt möjligt, tex tankar/clearomizers - max 2ml tror jag.. Kommer bli oerhört bökigt att vejpa..juice kommer bli riktigt svårt att få tag i. Klart fasttech osv kommer fortsätta sälja men tullen vad säger de?
Det här kommer ju hända snart, om några månader, lite förvånad att det pratas så lite om det..
Får väl börja röka analoga igen, verkar vara det de är ute efter. Bra jobbat av de folkvalda i EU! Kommer hålla ut så länge det går.
However, if it goes ahead, there are concerns from vapers and those in the public health community, that it may mean the end of vaping as we know it.

Arguably one of the reasons why e-cigarettes are so popular is that they reflect a consumer-led revolution, built from the ground up. Users can personalise their product, and many see vaping as a lifestyle choice rather than a smoking cessation aid or a medicine. If strict regulation means fewer smokers switch to using e-cigarettes, this could be a huge public health opportunity missed. Huvudet på spiken! Hjälper nog inte tyvärr, men om fler ledande seriösa media som "the guardian" uppmärksammar detta desto bättre.. Hoppas inte allt för mycket på DN eller aftonbladet tyvärr, journalistiken i detta landet är ett skämt.. Vejpchock kanske aftonbladet kan slå till med som rubrik när det redan är försent.

Permalänk
Medlem

såna där domslut kommer ju lite då o då.

får se vad som händer, jag skriver på listor o sånt när det dyker upp iaf.

svårt för dom o stoppa, handlarna är rätt flinka och vet, alt. kommer på, hur man kring går det mesta här i världen(den utanför Sundbyberg vsa)

Som sagt hade det funnits pengar o tjäna i att bevara pandor som kan åka skidor, så hade dom satsat miljarder på det med

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lejon74:

såna där domslut kommer ju lite då o då.

Nej, hur menar du? Det här är ett EU-beslut tror inte det har genomförts förr.
Sundbyberg? Vet du något jag inte vet?

Permalänk
Medlem

vet säkert mkt mkt som du inte vet, och vise versa(sundbybberg är ett Lorry/Yrrol skämt...)

vet inte hur länge du följt vape, ja har sen blue-cig/pro smoke var väldsledande, dvs innan joyetech vart uppfunnet", det med förbud o med. klassning är ju runt hela jorden det snackars för, och det har väl delvis redan varit förbjudet i Sverige en vända, dom kan ändå inte stoppa det, -hur menar du att dom ska stoppa enskildas postgång via bl.a bla blah dvs random vägar...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lejon74:

vet säkert mkt mkt som du inte vet, och vise versa(sundbybberg är ett Lorry/Yrrol skämt...)

vet inte hur länge du följt vape, ja har sen blue-cig/pro smoke var väldsledande, dvs innan joyetech vart uppfunnet", det med förbud o med. klassning är ju runt hela jorden det snackars för, och det har väl delvis redan varit förbjudet i Sverige en vända, dom kan ändå inte stoppa det, -hur menar du att dom ska stoppa enskildas postgång via bl.a bla blah dvs random vägar...

Ja, du har säkert varit i "svängen" mycket längre än mig och vet mer. Slutade med cigg i Juni och började med e-cigg. Ska jag hålla tyst då för att jag är ny? Menar du att det inte är något att oroa sig för? Bra inställning, låt det vara bara så löser det sig nog. .. Finns de som kämpar emot denna reglering, för mig tycks det vara en mycket bättre och konstruktivare väg att gå än "låt det vara" attityden som väl är ganska typisk för vårat land..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

Jag tror du har rätt, vaping är ganska stort i Europa med mer än 5 miljoner vapeare, det är ingen industri man dödar över en natt. Som du säger har de redan försökt med en läkemedelsklassning här i Sverige men gav ju upp väldigt snabbt när dom märkte att det kom in mer paket än vad tullen kunde kontrollera och stoppa, och vapeing är ju ännu större nu än det var då. Dessutom tror jag det är lätt att kringgå, bara att skruva på en LED för 1kr på en mod och kalla det en ficklampa, RDA och tanks är det bara att plocka isär och kalla reservdelar.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Skrivet av retro123:

Blueberry var den bästa av mina två chansningar, båda ganska smaklösa utan boostern. Men är ju en smaksak.. Nej, jag lär inte beställa mer ifrån dem p.g.a. tullen. Har en 180ml One Hit Wonder - Muffin Man på ingående, som tur är beställd av esmokes.se..

Muffin Man låter intressant..
Hint: Username

Permalänk
Medlem

Har för mig tillv. o distrubitörerna ev. kan styr det där lite med, typ att en eu domstol måste identifiera exakta produkter på marknaden, iaf typen, -så om dom förbjuder flaskor på 30ml med 9mg så tas det fram 28ml och 10mg till samma pris, eller om dom stoppar tankar i en viss strlk så går det ju fylla ut innehållet med en plugg/flöte/plomb eller nåt som man bara enkelt tar bort efter lev. och därmed dubblar tankvolymen, -det är ju f.ö så te.x Kia tar fram sina "miljö-bilar, smala däck o en propp i insuget...- sen hur gör dom med drippers?, den har ju ingen tankvolym och är det starkaste/kraftigaste på marknaden. Jaja, -jag tar en dag i sänder med dom där besluten som komma skall iaf, och att jag som sagt alltid skriver på listor som poppar upp o folk hittar, även från utlandet med/hela världen om jag kan.

Permalänk
Medlem

retro123, du har minst lika stor rätt att skriva/yttra dig här som jag, inge illa ment, alls !

Permalänk
Proffsmoddare

Yoda doesnt like my boxmod!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Nån som har nån koll på om Snow wolf mini kommer ut snart ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TeknikHemmet:

Muffin Man låter intressant..
Hint: Username

heh, får se om den håller måttet, tror det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Dom behöver bara ett värde så dom kan ta pengar från dig. Paket från Asien har jag aldrig fått betala för, typ alla sätter lågt värde på tulldeklarationen.

Jaha okej, det skulle förklara varför det stod 50 euro på betalningsbekräftelsen jag bad om, och inte 150 euro

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Yoda doesnt like my boxmod!!
http://i.imgur.com/y6FD8vE.jpg

Tycker han ser lite avundsjuk ut bara.. precis som jag

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp med batterier till en reglerad låda.
Vad rekommenderar ni om man vill köra 0.05 (men gissar att jag sällan kommer gå under 0.08) till 0.2?
VTC4, VTC5, 25r?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Vad rekommenderar ni om man vill köra 0.05 (men gissar att jag sällan kommer gå under 0.08) till 0.2?
VTC4, VTC5, 25r?

R25 eller VTC4.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

VTC4, VTC5, 25r?

Tror inte det finns en enda regulated som klarar .05 utanför temp control

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

skulle vara H-ohm Wrecker isåna fall möjligen, men den hittar man visst inte i Sverige vad jag kan se iaf..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Alla DNA200 egentligen? Dem kommer inte köra på full styrka men den kan "firea" det utan problem.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Du lär få en throat hit som kommer ta sönder din hals, Sen vet jag inte ens om det går faktiskt?

Skrivet av Spelaspel:

Om du inte tål det alls så är nog vaping inget för dig tyvärr.

Skrivet av KKay:

Tråkigt att höra, tror 100% PG blir praktiskt taget omöjligt att vejpa då det blir så kraftig throat hit.
Vad var det för reaktion du fick när du testade 100% VG?

Är inte redo att kasta in handduken riktigt än. Ska testa att göra egen juice med 100% PG o se hur det går. För tillfället vapar jag 50/50 som jag blandat ut med 100% PG till 25/75, funkar okej så länge jag inte vapar för mkt eller för ofta.

Reaktionerna jag fick på VG var ont i halsen o öronen, svullen i halsen, illamående samt "luddig" i huvudet på något märkligt sätt.

Visa signatur

MSI MAG B650 Tomahawk WIFI • AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB • Noctua NH-D15 • Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast AMD EXPO/XMP 3.0 • ASUS GeForce RTX 5080 16GB Prime OC • MSI MPG A1000G PCIE5 1000W • Kingston Fury Renegade 2TB • LG 27'' UltraGear 27GP850P Nano IPS QHD 180 Hz

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Locnox:

VTC4, VTC5, 25r?

Hoppas att du snackar 0.05 i tempcontrol för att köra 0,05 med kanthal är absolut inte safe med några batterier och mig veterligen existerar det inga reglerade boxar som kan göra det.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR