Permalänk
Medlem

Flashback laddar långsamt

På sistone har Flashback börjat att ladda långsamt och många gånger möts jag av ett s.k. error meddelande (vilket innebär att jag ej kan besöka hemsidan). Är det någon annan som upplever samma problem och/eller vet vad som kan orsaka problemet?

Permalänk
Vila i frid

Flashback fungerar normalt i skrivande stund precis som det gjort de senaste veckorna, iaf via Bahnhof/Zitius.

Permalänk
Medlem

Jag upplever också att det ligger nere rätt ofta så du är inte ensam.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Riktigt störigt är det och ingen tycks veta vad problemet är.

Permalänk
Skrivet av Nilzons:

Riktigt störigt är det och ingen tycks veta vad problemet är.

Jag har exakt samma problem, ikväll har jag som exempel inte lyckats ladda och nå Flashback på över fem timmar. Fruktansvärt irriterande, men du är den första jag hittat som har samma problem. Kan finnas en tråd även på Flashback, men det kan jag inte veta då jag inte når Flashback. De två appar jag fann laddar inte heller någon data men fungerar som tänkt de gånger min webbläsare når Flashback. Har testat alla tänkbara webbläsare.

Klistrar jag in en url till Flashback på unvis så visas det senaste jag såg, går därför läsa inlägg i trådar jag redan läst fast inga inlägg som postats sedan jag senast nådde sidan på riktigt.

Om du eller någon annan har en lösning så är jag mycket tacksam för svar. Men nu vet jag att jag inte är ensam om problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Paraonormal:

Jag kommer in på sidan hur snabbt som helst.

Prova med Google DNS server?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med sidan.
Tidigare idag så laddade sidan direkt, men nu på kvällen så får jag oftast "fel vid sidhämtning"

----
Säker anslutning misslyckades

Anslutningen till www.flashback.org avbröts under hämtningen av sidan.

Sidan du försöker se kan inte visas eftersom autenticiteten för mottagen data inte kan verifieras.
Kontakta webbplatsens ägare och informera dem om detta problem.
----

Och även http://downforeveryoneorjustme.com/www.flashback.org visar sidan som nere.

Skrivet av superegg:

@Paraonormal:

Jag kommer in på sidan hur snabbt som helst.

Prova med Google DNS server?

Jag använder Googles DNS.

Permalänk
Medlem

Extremt irriterande, funkar hur bra som helst via mobilnätet, men inte via sin fasta fiberlina oavsett DNS.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Just det, http://downforeveryoneorjustme.com/www.flashback.org visar sidan som nere vilket gjorde att jag inte var så bekymrad när det här hände mig tidigare i veckan, men när jag insåg att den var uppe så blev det en annan sak. Jag har fortfarande inte lyckats nå sidan. Har inga problem med att ladda andra sidor, felet uppstår bara med Flashback.

Vill inte önska andra någon olycka men hoppas på sätt och vis att det drabbar minst 10% så att det ses som ett problem som måste lösas i deras annonsörers ögon, för så här vill jag inte ha det. Vore snäppet värre att vara en av få som inte når Wikipedia, men för mig personligen så är Flashback närmast likvärdigt viktig då den har ett innehåll som inte går ersätta med någon annan sida.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vilken ISP har ni som inte kommer åt flashback? Har själv bredband2 och det vill inte alls, såg även att vissa andra med bredband2 inte kom åt det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

@Bakgrund:

Funkar för mig i skrivandes stund. Vet inte hur det låg till igår, då jag ej var inne där då.

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem

"Is www.flashback.org down?"

"It's not just you! www.flashback.org looks down from here."

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Har varit svajjigt dom senaste dagarna här, både fast lina och mobil.

Permalänk
Medlem

Använd denna sida för att kolla om problemet ligger hos dig själv eller hos dem.

http://downforeveryoneorjustme.com/

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Även jag har haft stora problem med Flashback. Använder ComHem.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@Bakgrund: Själv kör jag på det mobila nätet. Har dessutom provat alla möjliga webbläsare, utan resultat. Om någon har en lösning till problemet så dela gärna med.

Permalänk

Jag kan fortfarande inte ladda sidan. Och downfor... visar att sidan ligger nere och att det inte bara är jag, men inte när någon vars uppkoppling hinner ladda och visa Flashback kollar. Felmeddelandet jag får lyder:

Webbplatsen kan inte nås

www.flashback.org tog för lång tid på sig att svara.
Testa att
kontrollera anslutningen
ERR_TIMED_OUT

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Paraonormal:

Verka som att dom har blockat utländska ip adresser.

Om du kollar upp ditt ip adress ser du vilken stad och land din ip adressen har eller är det dolt?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Jag använder mobil och har Tre som leverantör.

Problemet började på allvar förra veckan. Inga andra sidor krånglar. Fast "krånglar" stämmer inte längre, inte när jag inte når sidan för andra dagen i följd, och inte under 6-7 timmar i fredags. Har något vagt minne av att det hänt tidigare också men då hjälpte 2-3 omgående försök så det påverkade mig mig max en halv minut och var inget som jag reagerade över.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funkar varken på datorn eller mobilen för mig,

Permalänk

IP-adressen är i en svensk stad, och torsdag och lördag fungerade sidan felfritt. I fredags kom jag inte åt sidan på 6-7 timmar och jag kom inte åt den igår på hela dagen/kvällens och inte heller idag.

När jag inte fick upp sidan i fredags och insåg att den inte låg nere trots att "downfor.." svarade att det inte bara var jag, så testade jag mer eller mindre allt utan resultat. Fortsatte försöka och försöka och helt plötsligt laddades sidan lika snabbt som alla andra sidor. Så det var inget jag gjorde i samband med att den laddades som gav effekt (tvinga Chrome att avsluta, stänga av telefonen osv). Sidan laddades först flera timmar och ytterligare 50 försök senare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nu lyckades jag ladda sidan, efter över ett dygn. Kommer ni åt Flashback nu, är det samma tider vi har problem trots olika leverantörer?

Ser att det är en handfull som beskriver samma problem som också når sidan först nu. Sista sidorna i den här tråden. https://www.flashback.org/t1392402p64

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade inga problem med att komma åt flashback tidigt i morse. Det är första gången det fungerar klanderfritt sedan ett par dagar tillbaka.

Permalänk

Nere nu igen.. trist. Nere för alla enligt "down for everyone or just me?"-sida.

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB, EVGA Supernova G2 650W, Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE LP, ASUS Z87-A ATX, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz, Samsung 840 EVO 250GB, 2TB Toshiba 7200rpm 64MB, Win 7 x64.

Permalänk

Nere igen för mig och för alla enligt "down för everyone". Blir vansinnig. Funkar det för er andra som haft samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paraonormal:

Nere igen för mig och för alla enligt "down för everyone". Blir vansinnig. Funkar det för er andra som haft samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Funkar utmärkt på mobilnätet men tvärstopp om jag försöker ansluta via min fasta uppkoppling (Bredband2), samma problem som förra gången.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Flashback är tramsigt