Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem

Min order står i processing sedan kl. 03.30 den 17.10. Beställde med Klarnas betala i December och snackade med dem precis. Klarna meddelade att de kan se summan från Wish och allt var grönt. Inget syns på Klarnas hemsida om man kollar själv men det är för att fakturan inte existerar än enligt dem.

Så det gäller väl att vänta några dag för Tomtop att skicka varan som det ser ut.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av sTEAK-_-:

Beställde ett "storlek 1070" med stod 1060 i texten för 2200kr. Stod att jag skulle få den 2jan så avbröt ordern.

Det är senast 2 januari, eftersom de skickar med DHL eller liknande, så verkar det gå mycket snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacomix:

En av de som köpte tidigt, ett 1080ti kl 8:00 igår. Har status "processing" men inte fått någon kreditupplysning och kan inte se något på Klarna heller. För er som fått kreditupplysning, vad har ni för status?

Processing, kreditupplysningen gjordes dock samma dag som jag la beställningen (16 oktober) men fick "brevet" i kivra idag.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacomix:

En av de som köpte tidigt, ett 1080ti kl 8:00 igår. Har status "processing" men inte fått någon kreditupplysning och kan inte se något på Klarna heller. För er som fått kreditupplysning, vad har ni för status?

Processing Order
We expect your order to be processed between:
Oct 17, 2017 - Oct 19, 2017

Citat:

Hello Butteseqs,

Thanks for your confirmation.

The graphics card is now being prepared.
I hope you receive your item sooner.

Let us know if we can help you with anything else.

Thanks for shopping on Wish!

Karl
Wish Customer Support

**Please rate my work by answering the question below⬇- thanks!**

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

https://image.prntscr.com/image/DJJ5b1aeTqK_2pS9Z6Gl7w.png

Det där måste ju vara en lögn. Efter avbruten order (avvaktande).

Skrivet av ramdm5:

Nja. Det är ju många som det funkar för så varför skulle de bara ta bort en del ordrar på måfå.

Klarna bekräftar att vissa tekniska problem finns med Wish, men inget som hindrar en från att handla via Klarnas tjänster.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Inaktiv

Länkar samma bild igen då någon frågade om det var ink moms eller ej. Har precis pratat med Klarna som meddelar att det är aktuellt belopp för fakturering.

Nu håller man ju tummarna att dem skickar också

Permalänk
Skrivet av anon131444:

Länkar samma bild igen då någon frågade om det var ink moms eller ej. Har precis pratat med Klarna som meddelar att det är aktuellt belopp för fakturering.

Nu håller man ju tummarna att dem skickar också

Snackade också med Klarna, de kunde ej som om det var moms eller ej utan de såg bara att det var priset som fakturerades.

Håller på med Wish kundservice nu då mitt pris gick från 1375kr till 1811kr vilket är en ökning på mer än 25% så försöker så var de extra pengarna kom in någonstans.

Permalänk
Medlem

Det står att det är inklusive moms när man bekräftar klarna betalningen så vi får skylla på dem om det är något annat

Permalänk

Beställde igår eftermiddag. Ett 1070. Fick precis sms från DHL Express att ett paket var påväg till mig. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Min är kvar!

Återkommer givetvis om den trollas bort!

tänkte mest om man kom in ny i detta *nu*

Visa signatur
Permalänk

@Barilla08: Varre från FaceLink? Någon annan försäljare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Beställde igår eftermiddag. Ett 1070. Fick precis sms från DHL Express att ett paket var påväg till mig. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Fan man kanske ska beställa ett 1070 & avbryta 1080ti med risken att den inte kommer 🙈

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Beställde igår eftermiddag. Ett 1070. Fick precis sms från DHL Express att ett paket var påväg till mig. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Från vilken försäljare köpte du det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Fan man kanske ska beställa ett 1070 & avbryta 1080ti med risken att den inte kommer 🙈

/M

Ingen kommer ihåg en fegis 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Beställde igår eftermiddag. Ett 1070. Fick precis sms från DHL Express att ett paket var påväg till mig. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Har din order statusen shipping på Wish då eller? Vilken säljare, Facelink? Beställde mitt från Facelink den 16 oktober på kvällen men mitt ligger fortfarande under processing... då kan man ju dra slutsatsen att de skiter i vilken ordning beställningarna kom in eftersom ditt blev skickat idag och du beställde en dag efter mig.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacomix:

En av de som köpte tidigt, ett 1080ti kl 8:00 igår. Har status "processing" men inte fått någon kreditupplysning och kan inte se något på Klarna heller. För er som fått kreditupplysning, vad har ni för status?

Beställde 10.16 igår, fick confirmed vid 13 tiden samma dag, fick kreditupplysning idag 10.40, status fortfarande processing

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Wish hävdar att klarna inte godkände fakturan. Samtidigt från klarna; wish drog tillbaka det reserverade beloppet.

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Medlem

Drog till på ett PRo GTX IGame 1070 ... kom på att man kanske skulle köpt Colorful istället ?
Spelar det någon roll, vilket fabrikat har ni andra köpt ?

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk

Rätt korkat att "sprida" dessa rabattkoderna på detta sättet, givetvis så kommer detta uppdagas och risken finns att många varit lite väl blåögda och får problem.....

Dessutom detta grafikkort som ni talar om, testade själv lägga det i korgen, får upp ett helt annat pris när jag väl kommer till varukorgen?? DESSUTOM så känns det ju rätt så mycket bullshit att kortet egentligen ska kosta över 25 tusen kronor, liksom vem tror på det egentligen?

A ja, jag skulle nog avråda folk från att ta risken med att få en massa strul, det lönar sig sällan och nästa gång som någon kommer på något sätt att kunna "fuska" för att få billiga saker, så är ju ett tips att hålla det för sig själv:)

Lycka Till

Ps. Ett bra riktmärke är att om något är "för bra för att vara sant", så är det oftast inte heller sant. Lätt att bli naiv när man läser om hur alla får billiga saker. Ds

Permalänk
Medlem
Skrivet av ncc1701e:

Drog till på ett PRo GTX IGame 1070 ... kom på att man kanske skulle köpt Colorful istället ?
Spelar det någon roll, vilket fabrikat har ni andra köpt ?

iGame är Colorful.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Märkte att vissa kort stod som IGame och andra stod som Colorful, hmm.

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk
Medlem

Har de höjt värdet igen nu eller? Med rabattkod och allt så blir allt lite under 6000.

Permalänk
Skrivet av ncc1701e:

Märkte att vissa kort stod som IGame och andra stod som Colorful, hmm.

Colorful har/äger igame.

Permalänk
Medlem

Någon som har fått denna fråga från Wish?

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär, men vi behöver lite mer information så att vi kan verifiera ditt konto.

Vänligen ange din e-postadress och en skärmbild av ditt kontoutdrag som visar ett inköp nyligen med oss. När vi har fått denna information kommer vi att kunna ha dig tillbaka och shoppa på nolltid.

Permalänk
Medlem

När jag reggade mig använde jag mig utav ett gammalt gmail-konto med fakat namn och personnummer. Kommer det att vara ett problem när jag ska hämta ut paketet? :S

EDIT: Har beställt kort m.m och orden behandlas just nu

EDIT2: Adressen och allt är ju rätt. Kommer jag att behöva visa legitimation när jag hämtar ut paketet eller kommer det att fungera ändå?

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proximit:

Någon som har fått denna fråga från Wish?

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär, men vi behöver lite mer information så att vi kan verifiera ditt konto.

Vänligen ange din e-postadress och en skärmbild av ditt kontoutdrag som visar ett inköp nyligen med oss. När vi har fått denna information kommer vi att kunna ha dig tillbaka och shoppa på nolltid.

Japp! Skulle precis skicka det som en bild.

Detta är första saken jag köper på kontot...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av bayhazed:

Min order står i processing sedan kl. 03.30 den 17.10. Beställde med Klarnas betala i December och snackade med dem precis. Klarna meddelade att de kan se summan från Wish och allt var grönt. Inget syns på Klarnas hemsida om man kollar själv men det är för att fakturan inte existerar än enligt dem.

Så det gäller väl att vänta några dag för Tomtop att skicka varan som det ser ut.

Kollade också med klarna, de menade att köpet var reserverat och allt var som det skulle. Man kan se fakturan när varan har blivit skickad/fakturan har blivit aktiverad sa dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BIRDIE13:

När jag reggade mig använde jag mig utav ett gammalt gmail-konto med fakat namn och personnummer. Kommer det att vara ett problem när jag ska hämta ut paketet? :S

EDIT: Har beställt kort m.m och orden behandlas just nu

A-fan Sherlock

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Skrivet av Proximit:

Någon som har fått denna fråga från Wish?

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär, men vi behöver lite mer information så att vi kan verifiera ditt konto.

Vänligen ange din e-postadress och en skärmbild av ditt kontoutdrag som visar ett inköp nyligen med oss. När vi har fått denna information kommer vi att kunna ha dig tillbaka och shoppa på nolltid.

Får det med nu. Ordern är ej längre under "Processing".. Men, hur kan de kräva det av en ny användare gällande det första köpet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator

Permalänk
Medlem

Hmm ok.
Beställde : https://www.wish.com/c/57d90b08eea6ac1fb7a45b60
Pro GTX IGame 1070 GPU 8GB 256bit Gaming GDDR5 PCI-E X16 3.0 VR Ready Video Graphics Card DVI+HDMI+3*DP Port with Three Cooling Fan (Storlek: 1070)

Eller skall man avbryta o beställa .. ? .. Antar att det är precis samma kort.
Colorful NVIDIA GeForce GTX IGame 1070 GPU 8GB 256bit Gaming GDDR5 PCI-E X16 3.0 VR Ready Video Graphics Card DVI+HDMI+3*DP Port with Three Cooling Fan (Storlek: 1070)

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?