Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zilloc:

Har skummat igenom hela tråden men inte hittat någon som nämt någonting om detta men jag fick följande svar från Wish:

"Hello (namn),

We just got word from the store and they want to know if you really want this order and if you are willing to take the responsibility for customs duty since this is a high-value item.

We will message the store right away to assist you further on this matter.

We look forward to your response. Thank you for your understanding and for choosing Wish.

Arcadio
Wish Customer Support"

Någon som känner igen sig?

Vad skrev du till Wish för att få detta svar?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

@Gender Bender: Ingenting alls, till skillnad från alla andra som verkar fått sin order låst så fick jag det där skickat till mig.

@Bloopy: Vilken sida? Skulle vara tacksam om jag inte behövde leta igenom hela tråden igen

Permalänk
Medlem

@Zilloc: Fick samma meddelande innan mitt konto blev låst ett par timmar senare.

Permalänk

vad jag har förstått så har wish har tydligen en till app som heter geek och där finns endast teknik saker verkar det som för dem modiga kan man ju testa beställa där istället (kanske inte är wish men det är lite för likt för att inte vara)

Permalänk
Skrivet av anon131444:

Självklart girig!

Skicka bilden till din mail och ladda upp...or it didn't happen!

Då har du förklaringen... Ett av de sju synderna är ju girighet. Du fick ditt straff. 😊
Bryr mig inte om du tror mig eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Nej det känns inte okey.

Men nu är det inte riktigt så det gått till heller.

Säg att elgiganten skickar ut 100st koder med 50% rabatt till nya kunder.
Många kunder finner snabbt att de kan manipulera koder att ge 50% rabatt.

Det dräller in 10000 order som ger 4000kr i rabatt.
Istället för en kampanj med 50% för ett värde av 400'000kr sitter de nu med en summa på 40'000'000kr.

Inte ett dugg förvånad av att ett företag drar i nödbromsen.

Jag fick en 50% kod av en på forumet, efter jag handlat fick jag en 50% kod att ge ut som jag gav till en arbetskollega, sen när han handlat fick han också en kod som vettefan vad han gjorde med den Men jag och många här har aldrig handlat på wish förrut och är förstagångskunder, vilket de borde kunna se enkelt eftersom klarna har allas personnummer.

men nu verkar de blockerat alla konton, nåja, kanske är tillfälligt för att undersöka vidare men ett förklarande massutskick från kundtjänst hade ju varit bra i.s.f, gissar dock att jag och alla andra som legit är förstagångskunder och har "rätt" till 50% rabatten också kommer bli blåsta tyvärr dock

Permalänk
Medlem

Kan inte Klarna bara vidarebefordra resultatet av kreditupplysningarna till Wish? För de flesta verkar ju ha betalat via Klarna, eller?

Om Wish nu kan tänka sig att leverera till priserna såklart

För mig blev det ett 1070, men räknar inte med någonting alls här, fick precis mail om att kontot är restricted osv...

Visa signatur

Haswell i5 4670K - Gigabyte G1 Sniper - 16GB DDR3 - Fractal Design R4 - MSI GTX 770 2GB Twin Frozr - Corsair 750W - Asus VG248 144hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zilloc:

@Gender Bender: Ingenting alls, till skillnad från alla andra som verkar fått sin order låst så fick jag det där skickat till mig.

Där ser man. Ja man får väl ha lite is i magen och vänta och se vad som händer. Har inte blivit kontaktad och är inte bannad (är ny medlem på riktigt). Man tycker ju att Wish borde höra av sig om ordern har makulerats. Att ordern blivit grå kan ju bero på att så många har beställt och att TomTop inte kan leverera.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jag fick följande svar:

Thank you for shopping with us. Unfortunately the store was unable to fulfill an item from your order. Please visit https://www.wish.com/payment-issue for further assistance.

Så fick jag en refund. Ganska trist

Permalänk
Skrivet av Mangeh:

Jag fick följande svar:

Thank you for shopping with us. Unfortunately the store was unable to fulfill an item from your order. Please visit https://www.wish.com/payment-issue for further assistance.

Så fick jag en refund. Ganska trist

Har fått den där copypastan som svar 2 gånger på frågor om refund. Börjar bli lite smått irriterad nu...

Inte har jag fått en refund heller. :S

Permalänk
Medlem

@Gender Bender: Nej den är grå för ditt konto är blockat. Man blir inte kontaktad, men om du försöker köpa mer saker så ser du att det går inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Jag fick en 50% kod av en på forumet, efter jag handlat fick jag en 50% kod att ge ut som jag gav till en arbetskollega, sen när han handlat fick han också en kod som vettefan vad han gjorde med den Men jag och många här har aldrig handlat på wish förrut och är förstagångskunder, vilket de borde kunna se enkelt eftersom klarna har allas personnummer.

men nu verkar de blockerat alla konton, nåja, kanske är tillfälligt för att undersöka vidare men ett förklarande massutskick från kundtjänst hade ju varit bra i.s.f, gissar dock att jag och alla andra som legit är förstagångskunder och har "rätt" till 50% rabatten också kommer bli blåsta tyvärr dock

Vänta... så både din kod och den du gav bort gav dig 50%? Snacka om tur!

Jag menar, koderna var ju "upp till 50%" och de flesta gav typ 25% eller något. Jag fick sitta och byta bokstäver i en halvtimme innan det dök upp en 50%-are.

Permalänk
Medlem

Wish kundotjänst är ju tamigfan helt oduglig...

Skickade in bild på kontoutdrag och fick som alla andra detta till svar:

Skrivet av Wish:

Hello x,

Thanks for following up. It looks like your account was blocked by our system. At this time, we won't be able to remove the block due to company policy (https://www.wish.com/terms). Please refer to our previous email if you have any issues with your most recent orders.

Wish Customer Support Team
www.wish.com/help

Varpå jag frågade vad jag gjorde för att bli blockerad och vad statusen på min order är.

Får tillbaka SAMMA svar från idioten som det citerade. Är Wish kundtjänst inte läskunniga eller har de bara fått en intensivutbildning i hur man kopierar och klistrar in text på en dator?

Hoppas Klarnas köpskydd gäller kortbetalning också, för känns inte som man har en chans att få en återbetalning via Wish.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

@acandell: Nej du får en 50% kod att ge bort när du gör ett nytt konto, sen om den personen handlar något och använder koden så får du 50% på ditt nästa köp också

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0ad:

@acandell: Nej du får en 50% kod att ge bort när du gör ett nytt konto, sen om den personen handlar något och använder koden så får du 50% på ditt nästa köp också

Var det så? Då missförstod jag. Undra på att tjejen fick 50% då (fast inget grafikkort).

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Är Wish kundtjänst läskunniga eller har de bara fått en intensivutbildning i hur man kopierar och klistrar in text på en dator?

De använder Zendesk och det är inte helt ovanligt att förstalinje (särskilt i Indien) får direktiv om att bara få använda Zendesk-macron som svar.

Ni som fått ett mejl som är helt tomt som svar kan anta att "teknikern" valt att lägga in intern kommentar till en annan gruppering. Så då har de tagit åt sig något iaf.

Om ni nu vill envisas med att bråka med dem så kan det vara intressant att veta att Zendesk kommer öppna upp ärendet igen (om de stänger det) om det kommer in ett nytt mejl. Så du kan hålla ärendet öppet för evigt.

Ingen anledning att vara arg på någon i första linjen som bara följer sina rutiner. Den personen är förmodligen inte dum i huvudet, försöker bara försörja för sig och sin familj.

Permalänk
Medlem

Herregud, kom in i matchen nu. Det hör varit över sedan runt 8 i morse när vissa råkade få se sin status: #17068763 & #17068754. Söker du på namnet så ser du att det är wish abuse team. Support får inte unblocka er, därav automatsvaret. Om ett tag så kommer ni väldigt troligen få en refund på ordern, jag fick det för någon timme sedan. Sen är det bara ta bort kontot, rate:a appen 1 och markera alla deras mail som skräppost. Det fanns typ tre försäljare varav de allra flesta valde två av dem, inte särskilt svårt att spåra de beställningarna. Om det nu mot förmodan är någon som har några andra bud så är det ju bara att skriva.

Redigering: Möjligen vill du kolla med Klarna, ta screenshot eller spara refundmailet innan du tar bort appen.

Klarnaraden
Permalänk
Medlem

Om det låter för bra för att vara sant så är det med största sannolikhet inte sant...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv

otroligt att folk fortfarande inte förstår att de inte får några varor

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

@Gender Bender: Nej den är grå för ditt konto är blockat. Man blir inte kontaktad, men om du försöker köpa mer saker så ser du att det går inte.

Testade att göra så, och det verkar som att jag har blivit blockad. Aja, shit happens

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Älskar för övrigt klarnas chatt i kundservice, jag har varit i köplats 1 i 24 timmar utan att de svarat....

Permalänk
Medlem

Min order är dock fortfarande aktiv, och har inte fått något mail alls! Hoppas hoppas

Permalänk

Efter att ha läst igenom tråden lite så verkar det inte så vettigt att beställa ett nytt grafikkort just nu. Eller är det bara att chansa och hoppas på det bästa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EkoHallen:

Efter att ha läst igenom tråden lite så verkar det inte så vettigt att beställa ett nytt grafikkort just nu. Eller är det bara att chansa och hoppas på det bästa?

Läser du sista sidorna lite mer nogrannt har wish lagt in ett tak på 164 kr som max för dessa 50%...
Så, för sen till kalaset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Älskar för övrigt klarnas chatt i kundservice, jag har varit i köplats 1 i 24 timmar utan att de svarat....

Jag hoppade en i en chat vid 9-rasten, hamnade 1a och fick svar efter inte ens en minut

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Daemon85:

Älskar för övrigt klarnas chatt i kundservice, jag har varit i köplats 1 i 24 timmar utan att de svarat....

Skrivet av moonblase:

Jag hoppade en i en chat vid 9-rasten, hamnade 1a och fick svar efter inte ens en minut

Samma här, Klarna var blixtsnabba för mig. Ärendet jag hade var öppnat och stängt på mindre än 5 minuter, så något måste definitivt ha blivit fel där

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av convery:

Högsta koderna jag hitta om nån vill ha:
35% jntrqwp
40% jntrffw
50% jntrffr

Du är nog lite för sent på det.

Tåget har redan gått... och kört av rälsen.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Samma här, Klarna var blixtsnabba för mig. Ärendet jag hade var öppnat och stängt på mindre än 5 minuter, så något måste definitivt ha blivit fel där

Blev faktiskt förvånad, annars brukar kundservice vara ett helvete vid rasterna (09, 12, 15).

Beställde förövrigt ett gtx 1060 från kompletts lite sämre, men fortfarande en stor uppgradering från mitt gtx 660.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Digital fyndjägare

You all Wish too much...
Some people got their wishes come true,
but the most didn't.

Helt normalt jue.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

You all Wish too much...
Some people got their wishes come true,
but the most didn't.

Helt normalt jue.

Jag har använt det här "tricket" i över 2 månader. Köpt många 3d-skrivare och annat kul. Alltid fått det jag beställt. Verkar dock ha blivit lite väl uppmärksammat senaste veckan, bla. pga sweclockers
RIP

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |