Portabel AC inför sommaren [Samlingstråd]

Permalänk
Medlem

Blir en ifrån Jula. Ligger på hyllan för 2990 kr.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

När jag ser allt strul och leveransdatum som ändras här känner jag mig nöjd att det blev en "fuck it" och beställning redan runt påsk, haha. Otroligt olikt mig, jag brukar sitta och gräva runt i veckor innan större inköp.

Samma här.

Förstår dock inte vad fan alla ÅF håller på med. Hade jag bara haft kunskapsnivå & kapital så hade jag efter förra sommaren köpt in ett par tiotusen AC av bra modell och startat en affär enbart på att kränga loss dom inför kommande sommar, efterfrågan verkar för tillfället vara ett bottenlöst hål.

Har även ringt runt lite för att försöka få en luftvärmepump installerad till sommarstugan, alla jag pratat med hittills bara garvar och sa att jag borde ringt för 3-4 månader sen, dom har fullt i kalendern tills efter semestern.

Permalänk
Medlem

Vad det gäller modellerna med värmefunktion så har jag svårt att se hur den funktionen ska vara till någon egentlig nytta. Min Qlima PH534 (och säkert andra modeller i samma storlek) skyfflar ett par 100m3 luft i timmen som ska ut ur bostaden. Om det då är kallt ute så kommer ju motsvarande mängd kall luft att leta sig i bostaden vilket motverkar hela syftet med att ha maskinen igång.

Möjligtvis kan det vara till nytta om man bor i lgh och luften sugs in från ett uppvärmt trapphus.

Permalänk

Qlima PH534 köpte jag, är glad jag köpte den så fort, precis efter påsk (blir det regn hela sommarn eller stekande sol kvittar nu är jag redo i alla fall, lär vara mer inne än ute om det är över 25+ ute). Tänkte köpa det mindre syskonet på whiteaway, men blev denna på cdon i stället var samma pris, men dyrare än den jag tänkte på hornbach.se för 3000kr ( HANTECH ac som pratades om tidigare i tråden).

fönsterkittet var mindre än jag trodde, hade tippat på 150/200mm bredd. inte så det hade spelat någon roll. fönstret är ändå 300mm brett så hade ändå inte funkat, sen stryper ju fönsterkittet rätt bra luften.

Så tänkt sätta upp en spånskiva i fönstret (funderar på om man behöver isolera mer för hålla borta värmen och någon typ av ventilations ventil så man slipper få in lika mycket luft utifrån).

röret är runt 115 inv och utv 130mm stort har sett det finns ventilationsgrejer runt den storleken i alla fall

Ljudet enligt mig är inte vansinnigt högt, inte så jag skulle kunna sova med den (om det inte är riktigt hett). men runt normal samtal i ljud är den på högsta läget (mellan och lägsta låter den inte så farligt).

Men väger helt del, hade inte orkat den om den vägt par kg till Dock är förpackningen halvbra den kom i (inte hel kartong utan öppen i botten, bara frigolit så svårt att bära den ).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Köpte en klarstein med 12000 btu. Skickades under 24 timmar efter betalning
Hoppas den håller vad dem lovar

https://www.ebay.de/itm/Klarstein-portabel-Luft-Raum-Kuhler-E...

Permalänk
Medlem

https://www.aftonbladet.se/tester/a/b5QOp5/portabla-luftkondi...

Här är ett test från aftonbladet, om man nu har Plus... jag har det inte, men nån kanske kan kommentera vad dom kommer fram till

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Vad det gäller modellerna med värmefunktion så har jag svårt att se hur den funktionen ska vara till någon egentlig nytta. Min Qlima PH534 (och säkert andra modeller i samma storlek) skyfflar ett par 100m3 luft i timmen som ska ut ur bostaden. Om det då är kallt ute så kommer ju motsvarande mängd kall luft att leta sig i bostaden vilket motverkar hela syftet med att ha maskinen igång.

Möjligtvis kan det vara till nytta om man bor i lgh och luften sugs in från ett uppvärmt trapphus.

Well, det argumented gäller ju för att kyla också (fast tvärtom med varm/kall såklart)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

https://www.aftonbladet.se/tester/a/b5QOp5/portabla-luftkondi...

Här är ett test från aftonbladet, om man nu har Plus... jag har det inte, men nån kanske kan kommentera vad dom kommer fram till

Man får inte kopiera in hela dessa artiklar som ligger bakom betalvägg, men om någon var intresserad av vilken som vann så var det denna: Woods AC Cortina Silent G
BÄST I TEST

På topic så bråkar jag fortfarande med att försöka få slangen från den enorma 14cm till mitt 10cm rör jag har ut genom väggen.. Har lyckats krympa ner det till 10, men behöver lösa på något sätt att koppla ihop 10cm till 10cm och få det att sitta kvar..

Men har inte blivit varmt än så har inte ägnat för mycket tid till att försöka lösa det

La till text
Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Man får inte kopiera in hela dessa artiklar som ligger bakom betalvägg, men om någon var intresserad av vilken som vann så var det denna: Woods AC Cortina Silent G
BÄST I TEST

På topic så bråkar jag fortfarande med att försöka få slangen från den enorma 14cm till mitt 10cm rör jag har ut genom väggen.. Har lyckats krympa ner det till 10, men behöver lösa på något sätt att koppla ihop 10cm till 10cm och få det att sitta kvar..

Men har inte blivit varmt än så har inte ägnat för mycket tid till att försöka lösa det

Vilka modeller var med?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

@SunQ:

Aj fasen, hade jag ingen aning om...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Vilka modeller var med?

Skickades från m.sweclockers.com

Dyson Pure Cool Me
Vivax PAC-35
Dyson Pure Hot+Cool
Woods AC Venezia 18K G
Andersson ARC 3.1
Woods AC Cortina Silent G
Canvac CPA3802V
Anslut 3500 W
Cotech 36-6190
Canvac 6901V

Skrivet av Swennis:

@SunQ:

Aj fasen, hade jag ingen aning om...

Brukar vara så på andra forum jag hängt på, står ju iofs inte ordagrant här på Sweclockers (vad jag vet).

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

@XPerion: Det är väl electrolux? De har totalt kaos. Har också beställt en och de verkar inte ha någon koll alls. Har fått besked allt från för en vecka sen till "tidigast augusti". Står två DeLonghi här hemma från Amazon nu.

Permalänk
Medlem

@Swennis: Intressant nog så har en av återförsäljarna av den vinnande apparaten hela aftonbladets test upplagt som en pdf...antar att det är ok att länka till denna:

https://www.hylte-lantman.com/hem-hushall/varme/luftkondition...

https://www.hylte-lantman.com/pub_docs/files/pdf/Portabla-luf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Så tänkt sätta upp en spånskiva i fönstret (funderar på om man behöver isolera mer för hålla borta värmen och någon typ av ventilations ventil så man slipper få in lika mycket luft utifrån).

röret är runt 115 inv och utv 130mm stort har sett det finns ventilationsgrejer runt den storleken i alla fall

Ljudet enligt mig är inte vansinnigt högt, inte så jag skulle kunna sova med den (om det inte är riktigt hett). men runt normal samtal i ljud är den på högsta läget (mellan och lägsta låter den inte så farligt).

Hann också lägga vantarna på en PH534.

Jag köpte dessa till mitt rör: övergågnsstos och muff. Fick linda några varv eltejp runt stosen. Slangklämmor på det så blev det riktigt tätt och fint.

Jag tycker ljudnivån är hög och tycker inte att det skiljer så mycket mellan de olika lägena. Men håller med de här i tråden som säger att man "vänjer" sig vid ljudet. Det är som att hjärnan filtrerar bort det efter ett tag. Men fortfarande hög ljudvolym.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brekker:

Ah, vad segt. När och vilken kylare beställde du?

Skrivet av kaffeofikaelika:

@XPerion: Det är väl electrolux? De har totalt kaos. Har också beställt en och de verkar inte ha någon koll alls. Har fått besked allt från för en vecka sen till "tidigast augusti". Står två DeLonghi här hemma från Amazon nu.

Electrolux ChillFlex Pro EXP35U538CW. Nu har jag fått sändningsnummer helt plötsligt. Men BRING har ännu inte mottagit paketet. Får se om den dyker upp snart.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Det jag inte förstår i Aftonbladets test är Ekonomi biten...
Någon som hittat vad dom baserar den på?
Om inköpspriset har nått med det hela att göra, kyla man får beroende på hur mycket ström den drar, eller om dom bara tittat på strömförbrukningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Well, det argumented gäller ju för att kyla också (fast tvärtom med varm/kall såklart)

Skickades från m.sweclockers.com

Visst är det så. Maskinerna som blåser ut frånluften motarbetar samtidigt hela funktionen med maskinen.
Skillnaden i temperatur inne och ute kommer troligtvis att vara mycket högre när värmefunktionen ska användas mot när kylfunktionen ska användas så frågan är om värmefunktionen kommer att höja innetemperaturen i tex en fristående villa när maskinen trycker ut 300m3/H av luften inifrån som kommer att ersättas av motsvarande mängd luft utifrån när det är säg -10 ute.

Stavning.
Permalänk
Medlem

Lite roligt, fick hem min maskin för snart 3 veckor sen och har varit inställd på att ha den i fönstret med fönsterkit täckandes den öppna delen. Nu igår kväll så upptäcker jag ett litet ventilationshål ovanför min städskrubb som jag aldrig lagt märke till under dom 5½ år+ som jag bott i lägenheten, fastigheten i sig är ganska gammal iofs. Riktigt hur gammal vet jag inte, men den hade från början inte ens en egen dusch utan endast WC, duschen var förpassad till källaren och delades grannarna sinsemellan förr i tiden har jag fått lära mig. Dubbelkollade och nog kommer det in lite kall luft och det finns ett utsug husen mellan vid grinden kan man säga.
Ändå hade jag inte sett ventilationen fram tills igår, så istället för att hålla på med öppet fönster blir det att beställa förlängningsrör och koppla på och fästa uppe i taket där det är kopplat, perfect fit och allt.
Slipper man ju dessutom ha fönstret öppet vilket är lämpligt då man bor precis vid den mest trafikerade vägen i city!
Win Win!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Lite roligt, fick hem min maskin för snart 3 veckor sen och har varit inställd på att ha den i fönstret med fönsterkit täckandes den öppna delen. Nu igår kväll så upptäcker jag ett litet ventilationshål ovanför min städskrubb som jag aldrig lagt märke till under dom 5½ år+ som jag bott i lägenheten, fastigheten i sig är ganska gammal iofs. Riktigt hur gammal vet jag inte, men den hade från början inte ens en egen dusch utan endast WC, duschen var förpassad till källaren och delades grannarna sinsemellan förr i tiden har jag fått lära mig. Dubbelkollade och nog kommer det in lite kall luft och det finns ett utsug husen mellan vid grinden kan man säga.
Ändå hade jag inte sett ventilationen fram tills igår, så istället för att hålla på med öppet fönster blir det att beställa förlängningsrör och koppla på och fästa uppe i taket där det är kopplat, perfect fit och allt.
Slipper man ju dessutom ha fönstret öppet vilket är lämpligt då man bor precis vid den mest trafikerade vägen i city!
Win Win!

Risken finns att frånluften pressas in i dina grannars lägenheter om du leder ut frånluften i en gemensam ventionationskanal i fastigheten.

Dvs. win för dig.. Not no much win för dina grannar som får ut varm fuktig luft genom ventilen

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Risken finns att frånluften pressas in i dina grannars lägenheter om du leder ut frånluften i en gemensam ventionationskanal i fastigheten.

Dvs. win för dig.. Not no much win för dina grannar som får ut varm fuktig luft genom ventilen

Det får dom väl leva med i så fall
Nej det är ingen risk då det inte är någon gemensam kanal utan varje lägenhet på bottenvåningen har ett eget intag, det är bara ett ventilationshål som leder ut i gången mellan husen vid cyklarna. Kollade med grannen och hennes lägenhet och det är samma sak, i gången är det som sagt anpassat för vardera lägenhet separat. Hur lägenheterna ovanför har vet jag inte, gammaldags system där mycket är tillämpat i efterhand. That's it, men dom är inte sammankopplade som tur är

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Det får dom väl leva med i så fall
Nej det är ingen risk då det inte är någon gemensam kanal utan varje lägenhet har en egen, det är bara ett ventilationshål som leder ut i gången mellan husen vid cyklarna. Gammaldags system, that's it, dom är inte sammankopplade.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har gjort precis samma grej. Min lägenhet är ett ombyggt förråd/cykelgarage och har ett eget system. Kopplade in i en ventil i köket med ett förlängningsrör, fungerar superbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Jag har gjort precis samma grej. Min lägenhet är ett ombyggt förråd/cykelgarage och har egen ventilation. Kopplade in i en ventil i köket med ett förlängningsrör, fungerar superbra.

Ja jag har spanat in 2 typer av rör till förlängning på biltema respektive bauhaus, bra att höra att det funkar 👍
Lustigt att man inte tänkt på det lilla hålet bara tidigare, sitter lite gömt och smälter in med väggen väldigt bra tydligen, är bara glad att jag slipper dra slangen ut med gatan nu vilket inte hade blivit så snyggt. Effektivt dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Köpte en Electrolux EXP35U538CW från deras hemsida, som fanns i lager just nu. Men hittade inget fönsterkit som dom skrev om i beskrivningen "Smidigt fönsterkit kan köpas till".

Är det någon som vet var man får tag i detta fönsterkit? Eller finns det någon annan rekommendation? Har katter i lägenheten så helst något robust.

Visa signatur

Stationär: 8600k @ 5Ghz (Corsair Hydro H80) | GTX 1080TI | Corsair Vengeance RGB 16GB 3000Mhz | Corsair Gold: RM750X | nzxt s340 elite

Laptop: Macbook Air 13" 2014

Permalänk
Skrivet av Afverberg:

Köpte en Electrolux EXP35U538CW från deras hemsida, som fanns i lager just nu. Men hittade inget fönsterkit som dom skrev om i beskrivningen "Smidigt fönsterkit kan köpas till".

Är det någon som vet var man får tag i detta fönsterkit? Eller finns det någon annan rekommendation? Har katter i lägenheten så helst något robust.

Jag ringde Electrolux Home och beställde. Tror priset var 895kr för kittet och 150kr för extra förlängning.

Detta kit snackar jag om: (heter typ; ewk01 alt. ewk02, dåligt med info)

Han trodde slutet av maj för leverans.

Min EXP34U338HW från Tretti.se är på väg, ska bli kul att testa.

/Andreas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afverberg:

Köpte en Electrolux EXP35U538CW från deras hemsida, som fanns i lager just nu. Men hittade inget fönsterkit som dom skrev om i beskrivningen "Smidigt fönsterkit kan köpas till".

Är det någon som vet var man får tag i detta fönsterkit? Eller finns det någon annan rekommendation? Har katter i lägenheten så helst något robust.

Jag har beställt några sådan här:
https://www.ebay.com/itm/382904213483

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afverberg:

Köpte en Electrolux EXP35U538CW från deras hemsida, som fanns i lager just nu. Men hittade inget fönsterkit som dom skrev om i beskrivningen "Smidigt fönsterkit kan köpas till".

Är det någon som vet var man får tag i detta fönsterkit? Eller finns det någon annan rekommendation? Har katter i lägenheten så helst något robust.

Tror det kan vara detta du tänker på https://shop.electrolux.se/hushallsapparater/luftrenare-och-l... ?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Bengtsson87:

Jag ringde Electrolux Home och beställde. Tror priset var 895kr för kittet och 150kr för extra förlängning.

Detta kit snackar jag om: (heter typ; ewk01 alt. ewk02, dåligt med info)
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51W1xP-8pwL._AC_SY400_.jpg

Han trodde slutet av maj för leverans.

Min EXP34U338HW från Tretti.se är på väg, ska bli kul att testa.

/Andreas

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, det var denna jag letat efter. Får höra av mig till dom och fixa en beställning

Visa signatur

Stationär: 8600k @ 5Ghz (Corsair Hydro H80) | GTX 1080TI | Corsair Vengeance RGB 16GB 3000Mhz | Corsair Gold: RM750X | nzxt s340 elite

Laptop: Macbook Air 13" 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Det får dom väl leva med i så fall
Nej det är ingen risk då det inte är någon gemensam kanal utan varje lägenhet på bottenvåningen har ett eget intag, det är bara ett ventilationshål som leder ut i gången mellan husen vid cyklarna. Kollade med grannen och hennes lägenhet och det är samma sak, i gången är det som sagt anpassat för vardera lägenhet separat. Hur lägenheterna ovanför har vet jag inte, gammaldags system där mycket är tillämpat i efterhand. That's it, men dom är inte sammankopplade som tur är

Skickades från m.sweclockers.com

Stopp, det kan också bli problem med kondens.
Skulle något gå tokigt får du betala, tvivlar på att det går på försäkringen när du har orsakat problemet med vilje.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Stopp, det kan också bli problem med kondens.
Skulle något gå tokigt får du betala, tvivlar på att det går på försäkringen när du har orsakat problemet med vilje.

Försäkring? @RVX försäkring har ingenting med fastigheten att göra. Problemet är inte heller bara att du kan bli ersättningsskyldig utan att du blir omedelbart (lite mindre omedelbart om det är BR) vräkt också. Ingen kommer hjälpa dig att hitta bostad i det läget.

Permalänk
Medlem

Bor i Bostadsrätt, & kommer fixa en fast AC på väggen med endast en innerdel.
Har kollat med ordförande i brf att det är lugnt.

https://www.polarpumpen.se/ac/hem-kontor/innova-energie/innov...
upp till 50m2

installationen, två hål behöver borras, har inga verktyg själv men har en barndomsvän som håller på med borrning med sitt företag.
väggen är ca 47cm tjock med ca 20cm betong och 25cm lättbetong, resten är typ puts/annat.

ska bli riktigt skönt, slippa pungsvett.

Priset, ja det är fan dyrt haha, men denna med jämförelse med en portable är 2x starkare?, då exempel den där testvinnande Woods AC Cortina Silent G som någon länkade i tråden var för 25m2, och kostar 5500. sen slipper jag kaoset att den alltid är i vägen.

bor på en etta med ca 38,5m2 med stor härlig balkong.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W