Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Police Quest: Swat 2?

Köpte nyss det och ettan på Steam-rean.

Haha, rätt! Kul spel din tur!

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Haha, rätt! Kul spel din tur!

En gammal simulator

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Känner igen den där stilen: rätt säker på att det spelet har varit i tråden för typ några sidor sen eller så
(orkar inte leta just nu dock)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Kan det vara Detroit?
Spelade det lite på Amigan

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Kan det vara Detroit?
Spelade det lite på Amigan

Japp:

Detroit is a turn-based business simulation game that puts one in charge of a fledgling automobile company starting in 1908 (the year the Ford Model T was introduced). The player is responsible for the financing, research and development, design, testing, production, and marketing of automobile product lines. The aim of the game is to be most profitable automobile business in the world after 100 years. The game is named after the American city of Detroit which is nicknamed "Motor City" due to the concentration of American automobile manufacturers in the city during the 20th century...

https://www.oldgames.sk/en/game/detroit/download/8890/

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Då får vi se om detta funkar.
Annars fixar jag en bild imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

https://ibb.co/cvBz3Q7

Då får vi se om detta funkar.
Annars fixar jag en bild imorgon

Jag hjälper dig lite

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem

Airborne Ranger!

Här är en bild från originalkartongen till en klassiker.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Airborne Ranger!

https://forumbilder.com/images/2020/11/28/IMG_20201128_204114.jpg

Helt rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Airborne Ranger!

https://forumbilder.com/images/2020/11/28/IMG_20201128_204114.jpg

Zak McKracken and the Alien Mindbenders!

Här kommer nästa:

Permalänk
Medlem

Helt missat tråden lite, full i arbete

Det där ser ut som KGB, ligger på min att spela igenom lista på Amiga
Peka klicka äventyr är en av mina favorit genrer <3

Edit: Om jag har rätt så kommer en bild i samma tema

Det här spelats musik har alltid gett en mystik jag uppskattat, kontrolleras lite annorlunda mot många andra i samma kategori
Kan ge ett tips till: En speciell sak som jag tyckte är trevligt är hur dem valt att handskas med en domenerande färgpaletter per scen för att förmedla känsla av rummen.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Det här spelats musik har alltid gett en mystik jag uppskattat, kontrolleras lite annorlunda mot många andra i samma kategori
Kan ge ett tips till: En speciell sak som jag tyckte är trevligt är hur dem valt att handskas med en domenerande färgpaletter per scen för att förmedla känsla av rummen.
https://i.imgur.com/woWk2OO.jpg

Korrekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

https://i.imgur.com/woWk2OO.jpg

Är det månne Loom? Inte spelat det men en pirat gör mycket reklam för det I Monkey Island.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Är det månne Loom? Inte spelat det men en pirat gör mycket reklam för det I Monkey Island.

Nej tyvärr ej så enkelt, har man ej spelar Loom rekommenderar jag en att göra det

Eddit: Tips,
1: Du spelar som en trollkarl.
2: Timglas.
3: Släpptes för Amiga, Atari ST och MS-DOS.
4: Använder ej Scumm motorn men fungerar i ScummVM då även den här motorn är implementerad där

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Långsökt och antagligen tokfel men jag gissar på Gobliiins i brist på bättre.
Nått med grafiken får mig att tänka franskt, men det kan mycket väl vara fel känsla.
*edit* matchar ju inte hintarna så jag är nog helt på fel spår.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Långsökt och antagligen tokfel men jag gissar på Gobliiins i brist på bättre.
Nått med grafiken får mig att tänka franskt, men det kan mycket väl vara fel känsla.
*edit* matchar ju inte hintarna så jag är nog helt på fel spår.

Kan säga att du är INTE på fel spår, du är faktiskt rätt nära! Väldigt bra gissat

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Kan säga att du är INTE på fel spår, du är faktiskt rätt nära! Väldigt bra gissat

Simon the Sorcerer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Ok, efter att ha sökt runt lite så kör jag en gissning till på samma tema, men sen är jag nog rökt!
Kan det vara Lost in Time? Samma utvecklare som Gobliiins tror jag.
Aldrig hört talas om spelet, men sprang på en nostalgisida om gamla franska spel där det dök upp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cnst:

Simon the Sorcerer?

Tyvärr inte, Simon the sorcerer är ett underbart spel!
Dock färgladare, mer humoristiskt och "vanligt" upplägg av hur det kontrolleras

Skrivet av Roger W:

Ok, efter att ha sökt runt lite så kör jag en gissning till på samma tema, men sen är jag nog rökt!
Kan det vara Lost in Time? Samma utvecklare som Gobliiins tror jag.
Aldrig hört talas om spelet, men sprang på en nostalgisida om gamla franska spel där det dök upp.

Du är fortfarande och nosar riktigt nära! Lost in Time är digitaliserade bilder och mer friare miljöer (samt endast MS-DOS, spelet i fråga finns på tre platformer), dock använder det en modernare version av inventariehanteringen Så du är så nära så du kan inte ge upp!

Edit: Lägger till att det är samma utvecklare/publicist som Lost in Time och Gobliiins Därav är du väldigt nära, så nu är det bara ett stenkast bort att någon kniper vilket spel det är

Edit: Jag kan hinta att det är känt under ett annat namn i Europa mot resten av världen, europeiska titeln innehåller det internationella namnet fast efter huvudtiteln. Ger rätt för båda men garanterar att nästan ingen här har hört det under det internationella namnet

Edit: Huvudkaraktärens namn är den europeiska titeln!

Edit: Simon the sorcerer som nämndes ovan vilket i sig är ett underbart spel utvecklades av det brittiske Adventure Soft LTD, dem i sin tur hade en dotterstudio som hette Horror Soft LTD (underbart upplägg) som gjorde den läckra klassikern Elvira, men dem hade även ett annat spel som har samma första bokstav som spelet jag söker här.

Edit: Nu har jag så gott som skänkt er titeln För få peka klicka äventyrare här?

Nu räcker det ni går in på Mobygames.com (känner ni ej till mobygames så rekommenderar jag er den sidan, är själv kontributör där och lägger till saknade spel, covers, skärmdumpar etc) och spenderar 1 minut så har ni svaret, sen får ni spendera en stund på youtube och lyssna på en longplay i bakgrunden när ni gör annat

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Du är fortfarande och nosar riktigt nära! Lost in Time är digitaliserade bilder och mer friare miljöer (samt endast MS-DOS, spelet i fråga finns på tre platformer), dock använder det en modernare version av inventariehanteringen Så du är så nära så du kan inte ge upp!

Nu har jag grävt lite och kontrollerat mot de andra hintarna och det måste vara Ween: the Prophecy

Inte spelat, men känner vagt igen titeln från den tiden.. (kanske)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nu har jag grävt lite och kontrollerat mot de andra hintarna och det måste vara Ween: the Prophecy

Inte spelat, men känner vagt igen titeln från den tiden.. (kanske)

Helt rätt! Wohoo och rätt Europeisk titel med! Trodde det skulle vara lättare faktiskt, startar ni en video på det så förstår ni mycket av det jag menade i mina hints (Amiga versionen då för rätt ljud, ej MS-DOS).

Kul! nu är det din tur

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, vi kör ett obskyrt Amiga (och möjligen Atari) spel till...

Det skulle kunnat vara ett spel för mig, men jag missade det helt av nån anledning.

Ballt med de kurvade polygonerna

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ajajaj den pärlan, spikade jag direkt, Imponerande spel för att endast kräva en 7MHz OCS med ynka 512KB minne dvs går köra på alla Amiga (utom tidig rev A1000 som ej expanderats till 512KB, men vem hade det?) även om det går lite sakta så var det lite imponerande allt! Vill låta någon annan få chansen så lämnar med "Cyberdyne Systems" som kommentar, vilket folk som spelat ovan spel förstår paralleller mellan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ok, vi kör ett obskyrt Amiga (och möjligen Atari) spel till...

Det skulle kunnat vara ett spel för mig, men jag missade det helt av nån anledning.

https://i.ytimg.com/vi/utm-poTAZqU/hqdefault.jpg

https://i.ytimg.com/vi/YJR8Np2hFM8/hqdefault.jpg

Ballt med de kurvade polygonerna

Cybercon III

Hade jag inte tagit om det inte var för ledtråden av @som99.

Här kommer en till:

Som ledtråd, en aning långsökt:

Permalänk
Medlem
Skrivet av cnst:

Cybercon III

Helt rätt!
Snyggt fångat båda - trodde den skulle vara svårare

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av cnst:

kanske ta en större bild?

Permalänk
Skrivet av Irregular Programming:

Öppna i ny flik och zooma bara, så jobbigt är det ju inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Har inte tillgång till 98-burken atm, och detta var den enda bilden jag hittade som inte avslöjar vilket spel det är omedelbart.

Edit: Hittade en större bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av cnst:

Bernie-bilden gjorde det ju lite enklare
Ja, det och FIA loggan på pärmen på första bilden nu när du hittade en stor bild

Så det lär vara nån slags F1 manager spel antar jag?
Det dök upp ett sånt här i tråden för några månader sen... Grand prix Manager 2 hette det.
Är det samma vi har här igen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Bernie-bilden gjorde det ju lite enklare
Ja, det och FIA loggan på pärmen på första bilden nu när du hittade en stor bild

Så det lär vara nån slags F1 manager spel antar jag?
Det dök upp ett sånt här i tråden för några månader sen... Grand prix Manager 2 hette det.
Är det samma vi har här igen?

Mycket nära, men icke! Tror detta kom ut ett år senare. Tysk studio, gick i konkurs tidigt 2000-tal.

Edit: Kan tilläga att detta är uppföljaren från originalet som publicerades året innan. Men istället för att använda suffixet 2 eller II, valde de ett... proffsigare alternativ