Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Då jag lyckades hitta några av scenerna i en let's play är jag nu säker på min sak och här kommer något jag inte spelat själv men som verkar lite juligt

https://i.ytimg.com/vi/6m8B-2AyFJc/hqdefault.jpg

https://i.ytimg.com/vi/7WKLKEdPV1o/hqdefault.jpg

Santa claus jr!?

Japp, säker på att jag har rätt. Inte spelat själv, googlade santa game boy(gissning, utifrån grafiken, på gameboy) och hittade det

Mitt bidrag till tråden, lite liknande tema:

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Ingen aning, ledtråd?

Jag hade tänkt säga att det var till en plattform som tyckte om att infoga del av sitt namn i spelen ("Advance Wars" etc) men så...

Skrivet av NisseG91:

Santa claus jr!?

Japp, säker på att jag har rätt. Inte spelat själv, googlade santa game boy(gissning, utifrån grafiken, på gameboy) och hittade det

Mitt bidrag till tråden, lite liknande tema:
https://i.ibb.co/kQH34yz/Screenshot-20201221-081436-You-Tube.jpg

...hann rätt svar komma. Bra jobbat! Ska tydligen vara ett riktigt dåligt GameBoy Advance-spel men jultema ändå.

Ditt känner jag inte igen, svenska julspel känns lite exotiska!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Då jag lyckades hitta några av scenerna i en let's play är jag nu säker på min sak och här kommer något jag inte spelat själv men som verkar lite juligt

https://i.ytimg.com/vi/6m8B-2AyFJc/hqdefault.jpg

https://i.ytimg.com/vi/7WKLKEdPV1o/hqdefault.jpg

Den där fågel-yetin ser bekant ut från någon cover-art eller liknande, ingen aning dock...

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Jag hade tänkt säga att det var till en plattform som tyckte om att infoga del av sitt namn i spelen ("Advance Wars" etc) men så...

...hann rätt svar komma. Bra jobbat! Ska tydligen vara ett riktigt dåligt GameBoy Advance-spel men jultema ändå.

Ditt känner jag inte igen, svenska julspel känns lite exotiska!

Exotisk och faktiskt inget julspel! Utspelar sig under en helt annan del på året.

En speciell honungskanin är även med på bilden

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Santa claus jr!?

Japp, säker på att jag har rätt. Inte spelat själv, googlade santa game boy(gissning, utifrån grafiken, på gameboy) och hittade det

Mitt bidrag till tråden, lite liknande tema:
https://i.ibb.co/kQH34yz/Screenshot-20201221-081436-You-Tube.jpg

Jag känner igen det där väldigt mycket men kan inte placera det. Kan det vara nått Pettsson och Findus spel tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Santa claus jr!?

Japp, säker på att jag har rätt. Inte spelat själv, googlade santa game boy(gissning, utifrån grafiken, på gameboy) och hittade det

Mitt bidrag till tråden, lite liknande tema:
https://i.ibb.co/kQH34yz/Screenshot-20201221-081436-You-Tube.jpg

Om det nu inte är julspel så gissar jag på Sunes Sportlov?
Om det är rätt så överlåter jag till att nån annan får lägga upp nytt. Var bara för sugen på att svara denna gång!

Permalänk
Medlem

Jag gissar på nått sune-spel.

Sune i fjällen kanske? 😁

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Exotisk och faktiskt inget julspel! Utspelar sig under en helt annan del på året.

En speciell honungskanin är även med på bilden

Skrivet av Pentav:

Om det nu inte är julspel så gissar jag på Sunes Sportlov?
Om det är rätt så överlåter jag till att nån annan får lägga upp nytt. Var bara för sugen på att svara denna gång!

Rätt!
Spenderade mycket tid i spelet som, yngre.
Honungskaninen jag pratar om är honey bunny!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Rätt!
Spenderade mycket tid i spelet som, yngre.
Honungskaninen jag pratar om är honey bunny!

Fick också tillbaka kära barndomsminnen från dessa spel!

Kom också på ett spel att lägga upp, så ska fixa det! Ska bara fixa fram bild.
Här kommer det

Edit: Tog bort lite UI som kanske kunde varit för lätt.

Permalänk
Medlem

Känns som att en till bild kan vara på sin plats.
Här ser man även UI som kanske förklarar vad det är för sorts spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentav:

Känns som att en till bild kan vara på sin plats.
Här ser man även UI som kanske förklarar vad det är för sorts spel.
https://i.imgur.com/KcKMQfu.png

Momenten ser ut som dom kunde varit med i American Gladiators men deltagarna gör det icke
Har inte sett detta spel någon gång

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Momenten ser ut som dom kunde varit med i American Gladiators men deltagarna gör det icke
Har inte sett detta spel någon gång

Du är inne på rätt spår. Det är många smågrenar i ett sällskapsspel.
När jag kollar på wiki verkar det även vara lanserat samma dag som xbox lanserades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentav:

Du är inne på rätt spår. Det är många smågrenar i ett sällskapsspel.
När jag kollar på wiki verkar det även vara lanserat samma dag som xbox lanserades.

Fuzion Frenzy lyckas jag leta mig fram till, verkar var som Mario Party men bara minispel. Inte helt fel kanske?

Om bilden inte fungerar borde länken göra det

Ja, detta är ett julspel! (det är både en ledtråd och en sanning )

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Fuzion Frenzy lyckas jag leta mig fram till, verkar var som Mario Party men bara minispel. Inte helt fel kanske?

https://drive.google.com/file/d/16UDu6fOMAmH06n3ZEVyb4jF-SRftVOjh/view?usp=sharing

Om bilden inte fungerar borde länken göra det

Ja, detta är ett julspel! (det är både en ledtråd och en sanning )

Utan att ens ha tittat på bilden så gissar jag, med anledning av ledtråden, på Die Hard

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Utan att ens ha tittat på bilden så gissar jag, med anledning av ledtråden, på Die Hard

Haha klockrent

Jag tror du har rätt, och tror bilden är från NES? (har inte spelat den versionen men bilden ser liksom nes ut)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Utan att ens ha tittat på bilden så gissar jag, med anledning av ledtråden, på Die Hard

Skrivet av Roger W:

Haha klockrent

Jag tror du har rätt, och tror bilden är från NES? (har inte spelat den versionen men bilden ser liksom nes ut)

Ni har så rätt båda två!

Bollen är fri!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

kör @addek83

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag har bara tillgång till telefon nu i juletider så någon annan får steppa in!

Permalänk
Medlem

Vi slänger väl in nånting hyfsat enkelt över jul

Inte Amiga/ST versionen av ett spel för en gångs skull! (men jo, vi är kvar i den tidseran)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Persian gulf inferno?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Vi slänger väl in nånting hyfsat enkelt över jul
https://i.ytimg.com/vi/rillVxceE0c/hqdefault.jpg
Inte Amiga/ST versionen av ett spel för en gångs skull! (men jo, vi är kvar i den tidseran)

Ser väldigt mycket ut som Terminator. Film alltså, känner inte igen det alls som spel 🎅

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Ser väldigt mycket ut som Terminator. Film alltså, känner inte igen det alls som spel 🎅

Jag ger dig rätt för den
Det är terminator 2 på snes. (Har inte spelat den själv)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag ger dig rätt för den
Det är terminator 2 på snes. (Har inte spelat den själv)

Tackar! Då får jag leta upp något imorgon då.. 😁

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Ok, här kommer ett som ganska nyligen kvalade in i tävlingen här. Baserat på 90-talsklassiker som jag testade och gillade men har inte testat detta "nya" tillskott.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Ok, här kommer ett som ganska nyligen kvalade in i tävlingen här. Baserat på 90-talsklassiker som jag testade och gillade men har inte testat detta "nya" tillskott.

https://i.ytimg.com/vi/djt7IWjACNc/maxresdefault.jpg

Vill minnas att det heter alien swarm?

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Klicka här om det är Onsdag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaghatai:

Vill minnas att det heter alien swarm?

Nope, bara ett ord rätt i titeln där 😇

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Alien Breed?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telperion:

Alien Breed?

Väldigt nära, Alien Breed är originalet så ger dig rätt för det. Alien Breed: Impact släpptes till konsol 2010.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Ah, ofcourse, Alien breed! Kände igen nånting med stuket av spelet, men min hjärna fick för mig att det här var något licensspel i aliens-universumet (eller AvP) så hittade inte rätt...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem