Vad kul!
Jag fick min idag. Tänkte först att det kanske var en factory refurbished eftersom den var så billig, och banden runt kartongen satt lite löst, och verkade inte så breda som de borde vara. Alla tillbehör var dock inplastade, allt såg helt nytt ut och alla sladdar var perfekt ihopbundna. Lite skrap på skyddsplasten på panelen bara, men det ser väldigt ytligt ut. Såg ett par avsnitt av The Expanse och bilden är helt fantastisk! Sen gjorde jag ett test för att identifiera döda pixlar. Jag hittade en död röd subpixel, ganska centralt på höger sida.
Den B1 jag returnerade hade 3-4 döda subpixlar i olika färger (varav en pixel troligen helt död) så en enda död röd pixel är ju inte lika allvarligt, och borde väl vid normal användning inte synas.
Vad säger ni i tråden, ska jag behålla den?
Edit: kanske det går att få igång subpixeln? Jag var hört om allt från att massera den till att köra vissa videor som kan få igång det.
Hehe frågar du mig så betalar jag med glädje 7000 kr mindre än marknads pris för en död röd sub pixel!
Jag kommer även skaffa LG premium Care garanti som varar i 5 år. Som jag förstått det så täcker den även det mesta, så som burn in. Ska dock ringa LG:s kundtjänst och kolla närmare på detta.
Om du ändå tycker att det är för störande med den döda röda pixeln så borde du kontakta LG i första hand, vem vet dom kanske byter panelen.