Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Dunder:

Den ser inte ut att kunna smälta in alls på samma sätt som Symfonisk-högtalaren, vilket var lite av poängen. Ljudkvalitén kommer i andra hand för det jag tänkte ha dem till.

I installationsinstruktionerna visas bild på Google Play, men det kanske bara är för Sonos-appen? Hade varit väldigt smidigt om Google Home kunde upptäcka den automatiskt, som den kan med så mycket annat.

Du kan koppla Sonos mot Home men högtalaren i sig kan bara återge ljud så du kan ju inte styra något med bara högtalaren, Ikea gör inga smarthögtalare utan kontrollen måste du lösa på annat sätt, ska du ha in det i home så är ju Google Nest mini ofta bra val som kontroll om du inte redan har nått passande eller är så tokig att du står ut med att använda en telefon.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av mrqaffe:

Du kan koppla Sonos mot Home men högtalaren i sig kan bara återge ljud så du kan ju inte styra något med bara högtalaren, Ikea gör inga smarthögtalare utan kontrollen måste du lösa på annat sätt, ska du ha in det i home så är ju Google Nest mini ofta bra val som kontroll om du inte redan har nått passande eller är så tokig att du står ut med att använda en telefon.

Ahh okej, då missförstod jag. Styra Google Home kan jag, har flera smarta högtalare redan. Så länge Sonos-högtalaren kan kopplas in i existerande rutiner så är jag nöjd

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Dunder:

Ahh okej, då missförstod jag. Styra Google Home kan jag, har flera smarta högtalare redan. Så länge Sonos-högtalaren kan kopplas in i existerande rutiner så är jag nöjd

Läs
Styr Sonos med Google Assistent
https://support.sonos.com/s/article/3490?language=sv

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

vilken hade ni valt mellan dessa två cpu (för angivet pris):

Intel Core i5 12600K 3,7GHz Socket 1700 = 2 690 kr
Intel Core i7 11700K 3,6GHz Socket 1200 = 3 290 kr

vill egentligen uppgradera cpu för mitt nya RTX 3070 Ti, då det troligtvis kommer att vara flaskhals mellan grafikkortet och min nuvarande Intel Core i7 4790K.
jag vet inte men kanske borde jag ha väntat med köp av RTX 3070 Ti och satsat på 16GB versionen istället (har ett 1080 Ti 11GB just nu).

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

vilken hade ni valt mellan dessa två cpu (för angivet pris):

Intel Core i5 12600K 3,7GHz Socket 1700 = 2 690 kr
Intel Core i7 11700K 3,6GHz Socket 1200 = 3 290 kr

vill egentligen uppgradera cpu för mitt nya RTX 3070 Ti, då det troligtvis kommer att vara flaskhals mellan grafikkortet och min nuvarande Intel Core i7 4790K.
jag vet inte men kanske borde jag ha väntat med köp av RTX 3070 Ti och satsat på 16GB versionen istället (har ett 1080 Ti 11GB just nu).

12600K är den klart bättre CPU har ca 20% bättre IPC och kommer med 4 E-kärnor som väger upp tappat av 2 P-kärnor från Rocket Lake.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

vilken hade ni valt mellan dessa två cpu (för angivet pris):

Intel Core i5 12600K 3,7GHz Socket 1700 = 2 690 kr
Intel Core i7 11700K 3,6GHz Socket 1200 = 3 290 kr

vill egentligen uppgradera cpu för mitt nya RTX 3070 Ti, då det troligtvis kommer att vara flaskhals mellan grafikkortet och min nuvarande Intel Core i7 4790K.
jag vet inte men kanske borde jag ha väntat med köp av RTX 3070 Ti och satsat på 16GB versionen istället (har ett 1080 Ti 11GB just nu).

Plattformen är dyrare för 12600K, men det är en klart bättre CPU

Steget från 1080ti till 3070ti är dock inte så stort, största skillnaden är ju RT typ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Plattformen är dyrare för 12600K, men det är en klart bättre CPU

Steget från 1080ti till 3070ti är dock inte så stort, största skillnaden är ju RT typ...

Wait, what? Det är kanske inte värt en uppgradering, men nog är det skillnad!
Prestandaindex på Sweclockers går ju från strax under 100 till ca 140.
https://www.sweclockers.com/test/32099-nvidia-geforce-rtx-307...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Wait, what? Det är kanske inte värt en uppgradering, men nog är det skillnad!
Prestandaindex på Sweclockers går ju från strax under 100 till ca 140.
https://www.sweclockers.com/test/32099-nvidia-geforce-rtx-307...

Oj! Jag räknade 1080ti ~ 2080, men det stämmer helt klart inte längre!

30-50% är mycket mer än jag trodde... måste sluta dra siffror ur röven

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Produkt: WD BLACK SN850 NVMe SSD M.2 2TB
Länk: https://www.amazon.se/-/en/dp/B08KFRFL8F/ref=pd_sbs_2/262-304...
Kategori: M2 SSD
Pris: 3321 kr

Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5586259

Bra pris på denna i 2TB som figurerat i 1TB version på olika svenska handlares julkalendrar.

Denna disk såldes för 2982 kr på Amazon.se under Black Friday-veckan. Om bara någon dag eller så börjar webbutikerna sin rea (eftersom försändelser inte hinner fram till julafton) och det kan vara värt att avvakta möjliga ytterligare prissänkningar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Specias:

Jo jag grämer mig verkligen över att jag missade SN850. Får väl hoppas att 980 PRO dyker upp den 20:e på Inets julkalender. Men det är väl att hoppas på för mycket.

Hoppas du hann denna gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigmoee:

Hoppas du hann denna gång.

JAG HANN!! 🥳 Jag var även såpass slug och snabb att jag hann använda mig av en rabattkod från Inet på 100kr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Specias:

JAG HANN!! 🥳 Jag var även såpass slug och snabb att jag hann använda mig av en rabattkod från Inet på 100kr

Sjukt bra pris måste man medge, kliade lite ävan om man har 2TB extra liggandes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

JAG HANN!! 🥳 Jag var även såpass slug och snabb att jag hann använda mig av en rabattkod från Inet på 100kr

Ohh jag hade fel!

Men det är helt galet hur snabbt dessa 50 diskarna såldes slut.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Ohh jag hade fel!

Men det är helt galet hur snabbt dessa 50 diskarna såldes slut.

Ja det är helt galet, verkligen! Helt galet att min önskan besannades också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Ja det är helt galet, verkligen! Helt galet att min önskan besannades också

Jultomten hör och ser allt!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

JAG HANN!! 🥳 Jag var även såpass slug och snabb att jag hann använda mig av en rabattkod från Inet på 100kr

Tips för alla som är lite segare är att man lägger en annan vara i korgen, lägger till värdekoden och sedan lägger till luckan när den släpps och tar bort placeholdern.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

I don't think I need to give compliments to Inet again on this thread - everyone loves Inet, but it feels so good that we have a wholesome retailer in Sweden. Apparently good treatment of employees, customers caring (they send me 100kr gift card every year on my birthday, who wouldn't love that?), and unbeatable sales on actually good stuffs. Their Årets butik 2021 from Prisjakt is so well deserved!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

Samsungs qe75qn90a för 6990:-

https://www.samsung.com/se/tvs/qled-tv/qn90a-75-inch-neo-qled...

Vet inte om tryckfelsnisse har varit i farten

Hann lägga till i min varukorg men sen försvann den.
Hade varit en fin upgrade annars från en 65" 2019. Solklart fel-prisad men ibland så skickas det ändå.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Hann lägga till i min varukorg men sen försvann den.
Hade varit en fin upgrade annars från en 65" 2019. Solklart fel-prisad men ibland så skickas det ändå.

Fick iväg en beställning och bekräftelse på en

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biermann:

Fick iväg en beställning och bekräftelse på en

me2, är det någon som vet ifall 75" använder ips eller VA panel?

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

Samsungs qe75qn90a för 6990:-

https://www.samsung.com/se/tvs/qled-tv/qn90a-75-inch-neo-qled...

Vet inte om tryckfelsnisse har varit i farten

Måste vara tryckfel, men skulle inte bli förvånad om Samsung faktiskt levererar. Om någon lyckades beställa så måste ni säga till om den blev avbruten eller levererades

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Måste vara tryckfel, men skulle inte bli förvånad om Samsung faktiskt levererar. Om någon lyckades beställa så måste ni säga till om den blev avbruten eller levererades

@Samsung hedrar säkert 🎅😊

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av altec:

@Samsung hedrar säkert 🎅😊

Ouff, där åkte min julbonus!

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Ouff, där åkte min julbonus!

Du löste det bra med den stora röda "makuleraknappen" 😆

Permalänk
Medlem

@Samsung
Kan du svara på vad för typ av panel det sitter på en 75" q90a
Om det är en ADS eller VA panel?

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av hajvan:

@Samsung
Kan du svara på vad för typ av panel det sitter på en 75" q90a
Om det är en ADS eller VA panel?

Självklart ska jag försöka lista ut det åt dig, jag får återkomma

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Oj! Jag räknade 1080ti ~ 2080, men det stämmer helt klart inte längre!

30-50% är mycket mer än jag trodde... måste sluta dra siffror ur röven

Svarta och röda siffror har man ju hört talas om men bruna🤔😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Du löste det bra med den stora röda "makuleraknappen" 😆

Blev det avbokat? Jag menar det borde ju bli avbokat för det var ju alldeles för bra men ändå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Biermann:

Fick iväg en beställning och bekräftelse på en

Hoppas du får den nu
Vore roligt att se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Blev det avbokat? Jag menar det borde ju bli avbokat för det var ju alldeles för bra men ändå.

Min blev makulerad via mail, dock utan förklaring what so ever. Priset var för bra så inget konstigt med makuleringen men en mening som förklarar eller en ursäkt hade varit snyggt