Permalänk
Medlem

Motherload!

Hej allesammans!

Som vissa av er vet och andra inte så finns det ett gammalt flash-spel från typ år 2004 som heter Motherload!
I kort går spelet ut på att gräva efter mineraler och ädelmetaller djupare och djupare tills man måste slåss mot mr Natas, aka Satan!

Problemet är att Adobe de klåfingrarna lade ner flash och därmed så går det inte att spela det på Xgenstudios längre!
Har hittat det på ett par andra sidor på nätet där det startar men istället så laggar det bäver, troligen på grund av någon pissig emulator!

Hade sjukt gärna velat spela det igen för jag älskade spelet!

Det jag provat är:

Spela det på Crazygames.se och engineering.com = laggar sönder!
Ladda ner det via torrent = fick fel spel!
Ladda ner det som "app" från Crazygames = Samma lagg!

Är det någon där ute som gillar det lika mycket som jag och har fått det att fungera?

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

https://www.crazygames.com/game/motherload fungerar ju perfekt för mig. Inget lagg alls. Provat stänga av/sätta på hårdvaruaccelerering i webbläsaren? Jag använder Firefox

Sen finns även Flashpoint. Har testat det själv tidigare, men det var ett tag sen. Kanske kan fungera om du vill ha det lokalt istället?

Permalänk
Medlem

Testade som du sa xgenstudios att det laggar hårt. Men kom ihåg att det finns en open source flash emulator, så googlade och fick fram Ruffle.

https://ruffle.rs/

De hade en extension för firefox (samt chrome och typ safari), och efter jag lagt till den så fungerar motherload perfekt på xgenstudios igen.

Hoppas det fungerar för dig!

Permalänk
Medlem

Det m4gnify länkar fungerar också helt utan problem för mig också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Hej allesammans!

Som vissa av er vet och andra inte så finns det ett gammalt flash-spel från typ år 2004 som heter Motherload!
I kort går spelet ut på att gräva efter mineraler och ädelmetaller djupare och djupare tills man måste slåss mot mr Natas, aka Satan!

Problemet är att Adobe de klåfingrarna lade ner flash och därmed så går det inte att spela det på Xgenstudios längre!
Har hittat det på ett par andra sidor på nätet där det startar men istället så laggar det bäver, troligen på grund av någon pissig emulator!

Hade sjukt gärna velat spela det igen för jag älskade spelet!

Det jag provat är:

Spela det på Crazygames.se och engineering.com = laggar sönder!
Ladda ner det via torrent = fick fel spel!
Ladda ner det som "app" från Crazygames = Samma lagg!

Är det någon där ute som gillar det lika mycket som jag och har fått det att fungera?

/Lifooz

Flashpoint versionen fungerar alldeles utmärkt på min dator. Testa med den skulle jag säga

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

https://www.crazygames.com/game/motherload fungerar ju perfekt för mig. Inget lagg alls. Provat stänga av/sätta på hårdvaruaccelerering i webbläsaren? Jag använder Firefox

Sen finns även Flashpoint. Har testat det själv tidigare, men det var ett tag sen. Kanske kan fungera om du vill ha det lokalt istället?

Tack så sjukt mycket!
Provade online först men sedan drog jag ner det lokalt och nu fungerar det fint!
Skall lira det i möra igen! 🥰

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!