Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Hur kändes längden? Är sugen, men längden känns som att den kräver en del.

Svaret finner du i nedanstående ordspråk kära Admin.

"Att slå ihjäl tiden, detta monster, är vår allra vanligaste och mest tillåtna sysselsättning."

Jag har alltid romantiserat efterkrigsåren och alla dessa öden. Min älskade bortgånga mor valde Sverige istället för Amerika, därav väl investerade 3.5 timmar för min del.

Lycka till.

Permalänk
Medlem

Love Hurts [2025]
6/10

Såg en intervju med Ke Huy Quan (Som har en av huvudrollerna) om hur han hade fått träna väldigt mycket kampsport och fysik för denna film, tydligen har han aldrig gjort en action-film av denna typ innan.

För att vara helt ärlig känns det lite som en "we have Jackie Chan at home" film... meeeeeen... det som skiljer dem åt är att denna har en mer löjlig humoristisk vinkling på allt samt mycket blodigare. Det hela ger "serietidning" vibbar.... samt Tarantino.

Man kan nog summera det hela med att skaparen är ett stort fan av Jackie Chan, Serietidnings-våldskomik och Tarantino och valde att svänga ihop allt det i en och samma film. Den är absolut inte dålig, just att den har ett par riktigt bra fighting-scener, är välgjord med godkända skådespelarprestationer och inte verkar ta sig själv på för stort allvar gör att den lyckas placera sig som godkänd istället för "meh". Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det... men just att ultravåld ses som "normalt" och ingen rycker på axlarna åt det ens... i typisk serietidningsanda/anime (tänk cowboy bebop) bidrar faktiskt till att den inte blev just meh. För det finns inte mycket till story, den är rak, enkel och rätt kort. Så det är resan till slutet som räknas i denna.

Sean Astin gör även en mindre roll, vilket visar att det inte är mer än just godkänt bland de övriga på den punkten. Även Mustafa Shakir är med... vilket i denna typ av roll direkt fick mig att tänka på just Cowboy Bebop.

Har man ett sug efter Jackie Chan och hans klassiska fighter och kan tänka sig att nöja sig med en mellanmjölksvariant kan jag rekommendera denna. Annars förpassas den mest till en "braindead mitt i veckan film".

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Mufasa
https://www.imdb.com/title/tt13186482/
7/10

Bra film genomgående då man är uppvuxen med det, känns dock som att de skulle kunnat fylla i fler luckor i storyn istället för all musikal inslag.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandos:

Tycker inte den kan klassas som b-rulle, dock lågbudget ja. Men är det samma sak som b-rulle? En b-rulle i är lite en film som inte tar sig själv ens på allvar tycker jag. Men det tycker jag nog denna gör.

Skrivet av Hal0:

Ligger nog nåt i vad du säger

Jag inser att begrepp kan ändra innebörd genom hur de används till vardags, men ni vet vad B:et står för, va?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

The road - En glad och upplyftande film. Om man har sett Threads innan iallafall. Ett kärnvapenkrig har förstört allt. De flesta har dött eller tagit livet av sig. En man och hans son går på en väg på väg söderut för där, där är allt bra. De stöter på kannibaler, några kannibaler till, lite kannibaler och det är grått och trist och eländigt och det regnar. Jag har faktiskt läst boken som filmen baseras på och där är det faktiskt ÄNNU fler kannibaler och lite eländigare med. Det är en bra men superdeprimerande film. Perfekt efter mellon. 8/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

A COMPLETE UNKNOWN

Mycket bra film,bra musik av en levande legend.

8/10

Permalänk
Medlem

The Appaloosa (blu-ray).

Western från 1966 med bl.a. Marlon Brando och John Saxon. Tyckte den var helt okej, funkade helt klart som underhållning för stunden iallafall. Kändes lite som en spaghetti-western i sitt upplägg och stil, men jag tror inte riktigt den kan klassas som sådan?

Ganska underhållande, men nådde inga jättehöjder i nåt avseende, så den kan kanske vara värd en stark 6:a av 10, eller nåt sånt.

Permalänk
Medlem

What happend to monday

Helt ok faktist

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

South park streaming wars part 1.
Edit: betyg? Det är south park. Antingen 10/10 eller 0/10. Ser fram emot part 2 och att sen komma ikapp.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Nosferatu (2024). Den var en aning seg men rätt bra ändå - 7/10.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Hyrde Gladiator 2 igår och tyckte "meh". Ettan va speciell när den kom. Den här kändes 2 timmar för kort.

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Nosferatu. 2/5

Trodde det skulle bli en riktigt bra skräckis..
Men min frun somnade.
Jag tittade klart på allt, men kunde inte ta filmen seriöst.
Så för mig blev inte detta en skräckfilm, nästan mer en parodi som filmen med Leslie Nielsen, Dracula Dead and loving it.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Erin Brockovich 6/10

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Samtliga tre filmer av Lord of the rings i Extended @ 4k. Många timmars nöje med dessa filmer som aldrig blir gammalt! 😁

Permalänk
Medlem

Interstellar (2014) 10/10.

En av de filmer som påverkat/berört mig mest.

(Rädda menige Ryan, och Melancholia var senaste filmerna som gjorde detta, för typ 20 & 10 år sen..).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim

7/10, det var inte Rings of Power iallafall

Permalänk
Medlem

Companion (2025)

Faktiskt rätt så underhållande! Hade noll förväntningar men gillade den. Rolig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av walp:

Interstellar (2014) 10/10.

En av de filmer som påverkat/berört mig mest.

(Rädda menige Ryan, och Melancholia var senaste filmerna som gjorde detta, för typ 20 & 10 år sen..).

På Cosmonova? Lyckades inte få tag på biljetter själv och tycker att de borde kört några extra visningar, då de tog slut väldigt fort... Jag tänker mig att det borde varit en rätt mäktigt upplevelse och se den där

Permalänk
Avstängd

Presence 2024

2/10

Var fan är spöket? Man är spöket! POV, så jäkla dumt, haha.. förlorade över en timma av mitt liv pga denna B-film.

Permalänk
Medlem

Hostile Waters (1997) är en spännande thriller baserad på verkliga händelser, där en amerikansk och en sovjetisk ubåt kolliderar under kalla kriget. Filmen, med skådespelare som Rutger Hauer och Martin Sheen, skildrar den dramatiska kampen för överlevnad och de diplomatiska spänningarna som uppstår. Med ett intensivt berättartempo och en känsla av realism ger filmen en intressant inblick i det kalla krigets riskfyllda undervattenskonflikter. Dock kan tempot kännas långsamt ibland, men för den som gillar historiska dramathrillers är den sevärd. 4/5

Permalänk
Medlem

Känner att det postas spoilers i tråden om nya filmer....

Visa signatur

-dool

Permalänk
Hedersmedlem

Den var helt ok. Gav den 6/10 på IMDb.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Howard the Duck (blu-ray).

Klassiker med en stor skopa "cheese", men jag tycker fortfarande att det är en underhållande rulle.

7 av 10

Permalänk
Medlem

Lamborghini, The man behind the legend

Den var så där, meh

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Wicked.
Bio.
8/10

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

MI..7? Med Heyley Atwell. Sämst i serien men underhållande. 6/10

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

City Slickers.

4 cowboys av 10

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hygea:

På Cosmonova? Lyckades inte få tag på biljetter själv och tycker att de borde kört några extra visningar, då de tog slut väldigt fort... Jag tänker mig att det borde varit en rätt mäktigt upplevelse och se den där

Nej tyvärr, såg den på en 10 år gammal 46" curved
Samsung LED med en lika curved ljudlimpa.

Jag blev så berörd att jag efteråt satte mig i bilen och planlöst körde runt-runt, medan jag filosoferade om livet, rymdtiden, döden and beyond, och tillslut stannade jag vid bilvågen, vägde bilen, och tittade därefter upp på "stjärnorna", med hjälp av den fantastiska Sky Map-appen.

Jag tittade lite t.h, eller lite t.v om de närmaste sjärnorna, i hoppet om att ha stirrat rakt i den optiska sensorn på en robot, vid robotplaneten Sigma VII.
Jag har dock små förhoppningar att de ska ha stirrat tillbaka, exakt i mitt lilla blåa öga...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I lagens namn (finns på SVT Play)
https://www.svtplay.se/video/8opaokQ/i-lagens-namn

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk
Medlem

The Day - Det är efter apokalypsen och kannibaler driver runt överallt. Ett gäng med överlevare tar skydd från regnet i ett övergivet hus och blir fångade där. Kannibaler kommer dit och bråkar. En av dem är inte som de trott att hon varit och givetvis blir det skägg. Rätt ok men måste de gjort filmen så grå? 7/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.