Kingdom Come Deliverance 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

<Uppladdad bildlänk>

Känns som bildkvaliten kanske blev lite sämre? liknande fps men ingen vidare vetenskap bakom. Hoppas kunna köra utan DLSS med 5080.

Du bör få lite sämre FPS än vad du hade tidigare. För mig ser DLSS4 (K) quality avsevärt mycket bättre ut än native med spelets egen TAA.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING - AMD Ryzen 7 5800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - PNY GeForce RTX 4080 - LG 34'' UltraGear 34GN850P

Permalänk
Medlem

Testa aktivera detta så du verkligen ser att det är model K som används.
https://www.pcgamer.com/nvidia-dlss-indicator/

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING - AMD Ryzen 7 5800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - PNY GeForce RTX 4080 - LG 34'' UltraGear 34GN850P

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

<Uppladdad bildlänk>

Känns som bildkvaliten kanske blev lite sämre? liknande fps men ingen vidare vetenskap bakom. Hoppas kunna köra utan DLSS med 5080.

Jag skulle köra med DLSS quality men sen testa att justera sharpness i spelet. Tror den är inställd på 50% som standard. Testa att sänk till 0% och justera upp lite i taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vidstrom:

Du bör få lite sämre FPS än vad du hade tidigare. För mig ser DLSS quality avsevärt mycket bättre ut än native med spelets egen TAA.

Har alltid kört DLSS quality. DLSS performance är knappt spelbart. Men jag kör inte DLAA läget så native är mycket bättre än dlss quality. Stor skillnad

Testade dlss inspector och verkar som den inte kör via hardware inspector. säger dlss 3 model e inte k och samma äldre modell som är default. Har satt skärpan till noll då jag ogillar skärpefilter

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Stackars Hans. Ruttnar fortfarande kvar i sin borg men det är han värd

Försökt rensa side quests och lyckats rätt bra men nu kommer det en efter en bara. Nu är det en dag till turnering så blir nog att fixa den först. Spenderat 30000 på träning så bra man fyllt upp banken innan. Huvudnivå 29, 29 agility, 30 strength, 29 i sword runt 15 på polearm och heavy weapons borde räcka.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Fan älskade spelet fram tills questet "For whom the bells..", men där tröttnade jag totalt. Satt fast en bra stund men äntligen förbi och tillbaka till det öppna/fria som spelet gör bäst, och nu njuter jag igen.

Ha de nog stört mig mindre om det inte varit under tidspress, karta bättre lämpad för inomhusmiljöer mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanb78:

Fan älskade spelet fram tills questet "For whom the bells..", men där tröttnade jag totalt. Satt fast en bra stund men äntligen förbi och tillbaka till det öppna/fria som spelet gör bäst, och nu njuter jag igen.

Ha de nog stört mig mindre om det inte varit under tidspress, karta bättre lämpad för inomhusmiljöer mm.

Hehe det gick smärtfritt här. Jag fattade aldrig det var tidspress men klockslagen pusha på en lite men jag tog mig ändå tid loota alla kistor. Tror jag fixade det precis när det slog 12. Men med tanke på sparsystemet så kan det kanske köra ihop sig rejält. Eller sparas det alltid en vid slutet av varje main Quest?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hehe det gick smärtfritt här. Jag fattade aldrig det var tidspress men klockslagen pusha på en lite men jag tog mig ändå tid loota alla kistor. Tror jag fixade det precis när det slog 12. Men med tanke på sparsystemet så kan det kanske köra ihop sig rejält. Eller sparas det alltid en vid slutet av varje main Quest?

Hah jo och jag klarade det också nästan på första men sket sig precis. Så körde om och körde en helt annan väg än tilltänkt.
Jo spelet sparar mellan quest och även under mindre delmoment under just detta quest, vilket för mig ställde till det när några vakter blev sura och började attackera konstant...

Permalänk
Medlem

Hittade katakomberna nu i kuttenberg. Fascinerande hur man kunnat missa dem. Hopplöst att navigera spelets karta visar ju aldrig vart man varit eller vad som är outforskat. Fanns en del hitta där iaf. En annan sak skattkartorna. I KCD 1 gick vissa att tyda men i 2an är banne mig allihop grekiska. Orientering har inte varit min starka sida.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Permalänk
Medlem

Släppt på epic games nu också. Hoppas de fixar turneringen den buggar ut konstant med motståndare som inte dyker upp eller så fastnar de och har en stirring contest i all evighet.

Lirar på 5080 nu och det räcker gott för 4k native i experimental med dlss native AA. Inga låsta 60 fps så hjälper om du har en g-sync monitor eller motsvarande. Har fortfarande problem med att grafikinställningar inte koms ihåg och jag måste kolla dem varje gång jag startar ett lir då den vill defaulta till dlss performance och många inställningar till Ultra.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

- Added a fast-travel point to Bozhena's hut.

Störde mig på att det inte fanns. Skönt dom fixat. 👍 Rätt stor patch även fast "barber" är något jag personligen aldrig ens skulle överväga att testa i ett spel.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

- Added a fast-travel point to Bozhena's hut.

Störde mig på att det inte fanns. Skönt dom fixat. 👍 Rätt stor patch även fast "barber" är något jag personligen aldrig ens skulle överväga att testa i ett spel.

Ingen större grej men varför inte raka dig :). Antar henry kommer börja få aktiv skäggväxt nu lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Släppt på epic games nu också. Hoppas de fixar turneringen den buggar ut konstant med motståndare som inte dyker upp eller så fastnar de och har en stirring contest i all evighet.

Lirar på 5080 nu och det räcker gott för 4k native i experimental med dlss native AA. Inga låsta 60 fps så hjälper om du har en g-sync monitor eller motsvarande. Har fortfarande problem med att grafikinställningar inte koms ihåg och jag måste kolla dem varje gång jag startar ett lir då den vill defaulta till dlss performance och många inställningar till Ultra.

Hm inget i NVIDIA app optimering som tar över?

Permalänk
Medlem

Har aldrig lyckats luska ut det där. Det brukar va en kamp men till slut så sitter de inställningar jag gjort?

Besökte barberaren. När jag gick ur spelet frågade epic games mig on nya barberläget kändes inclusive??? Vad är detta? Ska jag svara nej jag kan inte ändra hudfärg på Henry. Jag kan inte göra Henry överviktig. Jag kan inte göra Henry trans. Känns inte inclusive?

Hur som ändå lite kul kunna hantera skäggstubben så det inkluderar väl folk med skägg antar jag? Har inget skägg irl

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x