Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Därför vuxna människor inte ska ge presenter och julklappar till varandra. Varför byta pengar oträffsäkert och oftast orättvist?
Presenter och julklappar är för barn.

Jag slutade med jul för flera år sedan. Jag firar inte att Jesus äter prinskorv med de 7 dvärgarna...

Skrivet av MrRunaway:

Rökare som står vid entréer till offentliga lokaler och flerfamiljsbostäder. Speciellt en dag som denna med skitväder ska de stå under tak för att regn dödar?

Skrivet av VinterSolen:

Det är samma rökare som stannar mitt i dörren 2cm utanför butikerna och tänder på. eller utanför tunnelbanan, eller precis när de rulltat av bussen.

Usch varför röker folk? I detta samhället där det finns så mycket nyttigt att äta och laga...c'mon...det är så jävla äckligt med tobaksrök... 🤮 🤮

De har ju oftast haft en normal uppväxt...mmm...du har rätt...rullan...eller ja... RULLTAN rullar...ehrm...rulltar runt på Bohmans vind 💨 ... Usch... 🤮 🤮

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Skrivet av ZyntaX:

Därför vuxna människor inte ska ge presenter och julklappar till varandra. Varför byta pengar oträffsäkert och oftast orättvist?
Presenter och julklappar är för barn.

Man kan ge förbrukningsvara som kan vara något ätbart, biobiljett etc.
Det är ganska självklart att en person som är lite äldre och har arbetat ett tag så finns det ingen säker pryl att ge, jag minns när jag av en bekant fick en stekpanna. Jo, säkert bra stekpanna, men hade jag just nu behov av en?

Permalänk
Skrivet av MrRunaway:

Rökare som står vid entréer till offentliga lokaler och flerfamiljsbostäder. Speciellt en dag som denna med skitväder ska de stå under tak för att regn dödar?

Jag umgås lite med dessa. Det finns absolut nada chans att jag börjar röka, liksom x antal gånger per dag gå ut och röka kommer jag aldrig ha tid med eller orka. Större risk att jag drabbas av maratonlöpningsberoende.

Men ändå. På vissa ställen är det endast denna grupp man träffar, andra håller sig inne. Denna grupp gillar att stå där det är vindstilla. De får väl göra bättre platser åt dem.

Skrivet av Radovic:

Jag slutade med jul för flera år sedan. Jag firar inte att Jesus äter prinskorv med de 7 dvärgarna...

Usch varför röker folk? I detta samhället där det finns så mycket nyttigt att äta och laga...c'mon...det är så jävla äckligt med tobaksrök... 🤮 🤮

De har ju oftast haft en normal uppväxt...mmm...du har rätt...rullan...eller ja... RULLTAN rullar...ehrm...rulltar runt på Bohmans vind 💨 ... Usch... 🤮 🤮

Jag tror det är den sociala biten. Där jag bor finns det rökare, hundägare som står utanför och pratar, resten är mer antisociala personer som går med hörlurar i öronen och tittar ner i backen hela dagarna.
Jag vill att de som röker ska göra det mindre, men alternativet att umgås med de andra är inte så lätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag umgås lite med dessa. Det finns absolut nada chans att jag börjar röka, liksom x antal gånger per dag gå ut och röka kommer jag aldrig ha tid med eller orka. Större risk att jag drabbas av maratonlöpningsberoende.

Men ändå. På vissa ställen är det endast denna grupp man träffar, andra håller sig inne. Denna grupp gillar att så där det är vindstilla. De får väl göra bättre platser åt dem.

Jag tror det är den sociala biten. Där jag bor finns det rökare, hundägare som står utanför och pratar, resten är mer antisociala personer som går med hörlurar i öronen och tittar ner i backen hela dagarna.
Jag vill att de som röker ska göra det mindre, men alternativet att umgås med de andra är inte så lätt.

Mmm...umgås med rökare... *No comments*...

Det jag skulle vilja förtydliga är att de flesta rökare som jag har sett är Helt Normala Människor (förutom rökningen då) så att vara social och börja med rökning låter som två mycket svaga argument för att legitimera rökandet... Speciellt som vi lever i inte bara ett upplyst samhälle utan nu har vi verkligen alla verktyg för att kunna bli av med beroenden.

Att börja röka är ju som att säga: "Jag ska slå in ett fönster bärs för att jag kan (och har pengar att betala skadan med")... Så ologiskt...

Jag läste någon blänkare i någon tidning att f3nt@nyl är populärt i vissa arbetarorter, där det finns barn / ungdomar som är lågutbildade. Trist om rökning bytes ut av f3nt@nyl... Vad värre är att arbetarklassens barn alltid tar dumma beslut...trist som tusan... Det är inte några framtidsplanerarsnillen tyvärr...

Rökare för mig är som alkoholism det är en grupp för sig...

Sedan så finns det nikotintuggumin.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Jag läste någon blänkare i någon tidning att f3nt@nyl är populärt i vissa arbetarorter, där det finns barn / ungdomar som är lågutbildade. Trist om rökning bytes ut av f3nt@nyl... Vad värre är att arbetarklassens barn alltid tar dumma beslut...trist som tusan... Det är inte några framtidsplanerarsnillen tyvärr...

Ja, lågutbildade barn alltså.. Värsta jag vet är barn som inte pluggat Uni. För att inte tala om arbetarklassens barn som alltid tar sååååå dumma beslut. Väldigt trist som tusan.

Eller vänta nu. Gubbgnäll är en sak, men vad är det för konstiga ramblings du kommer dragandes med?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Skrivet av VinterSolen:

Det är samma rökare som stannar mitt i dörren 2cm utanför butikerna och tänder på. eller utanför tunnelbanan, eller precis när de rulltat av bussen.

Rökare är en skymf. Särskilt de som faktiskt blir sura för att man säger åt dem på ett vänligt sätt.
Vissa rökare tar lika illa upp som om man skulle ha kritiserat deras frisyrer.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Eller ännu värre, dom som tänder ciggen i trappuppgången innan dom går ut, det har hänt ett antal gånger där jag bor. Så att det stinker rök i trappuppgången och ibland ända in i lägenheterna.

Jag var på Rättviks marknad för några veckor sen och vissa gick och rökte mitt ibland folk (och det är ganska mycket folk där).

Jag säger inte att alla rökare är hänsynslösa arslen, men det är tillräckligt vanligt för att det ska ge intrycket av det.

Permalänk
Medlem

… och rökare som drar ett djupt sista bloss alldeles innan de ska gå in någonstans (framförallt i ett fordon i kollektivtrafiken) för att sedan andas ut röken några sekunder senare.
Skulle man vilja tömma en brandsläckare i ansiktet på dessa asociala idioter …?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Eller ännu värre, dom som tänder ciggen i trappuppgången innan dom går ut, det har hänt ett antal gånger där jag bor. Så att det stinker rök i trappuppgången och ibland ända in i lägenheterna.

Jag var på Rättviks marknad för några veckor sen och vissa gick och rökte mitt ibland folk (och det är ganska mycket folk där).

Jag säger inte att alla rökare är hänsynslösa arslen, men det är tillräckligt vanligt för att det ska ge intrycket av det.

När morsan levde, så bodde hos i en sådant hus med vad-heter-det-nu balkong-gång på varje våning och sedan trappa/hiss mellan våningarna. Hennes granne (gubben i huset) tände i stort sett alltid sin cigg after han stängt ytterdörren, och knatade sedan igenom hela trappen med en tänd cigg så det stank cigg-rök i trapphuset så fort han gått igenom, alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

… och rökare som drar ett djupt sista bloss alldeles innan de ska gå in någonstans (framförallt i ett fordon i kollektivtrafiken) för att sedan andas ut röken några sekunder senare.
Skulle man vilja tömma en brandsläckare i ansiktet på dessa asociala idioter …?

Ännu värre, de håller andan med röken i lungorna medans de går förbi bussföraren och sedan andas ut det i bussen.

Har sett ett par gånger förut att bussföraren stängt dörren i ansiktet på en sådan rökare och tvingade rökarn att ta ett bar djupa andetag innan han öppnade dörren och släpte in honom i bussen,.

Permalänk

Eller e-ciggrökare som röker i busskuren då de tror att ångorna de utandas inte är farliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Ännu värre, de håller andan med röken i lungorna medans de går förbi bussföraren och sedan andas ut det i bussen.

Har sett ett par gånger förut att bussföraren stängt dörren i ansiktet på en sådan rökare och tvingade rökarn att ta ett bar djupa andetag innan han öppnade dörren och släpte in honom i bussen,.

Det var ju exakt det jag menade.

Permalänk
Medlem

Kollar på Sweclockers framsida. Allt är Quiz! och sponsrade "artiklar". Tur att forumet finns så man kan spontanskriva i en gnälltråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Kollar på Sweclockers framsida. Allt är Quiz! och sponsrade "artiklar". Tur att forumet finns så man kan spontanskriva i en gnälltråd.

Sweclockers själva rekommenderar ju att man använder följande adress: https://www.sweclockers.com/arkiv
Detta för att slippa återkommande pushningar av gamla artiklar och annat bös man redan har sett. Använder du denna länk, så ser du iaf dina quiz och sponsrade artiklar endast 1 gång...

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Sweclockers själva rekommenderar ju att man använder följande adress: https://www.sweclockers.com/arkiv
Detta för att slippa återkommande pushningar av gamla artiklar och annat bös man redan har sett. Använder du denna länk, så ser du iaf dina quiz och sponsrade artiklar endast 1 gång...

Kom inte med logik och lösningar här nu

Permalänk
Medlem

På tal om rökning men verkar ha någon dåre som tvättar någon typ av plagg i vår gemensamma tvättstuga där personen glömt att plocka ur cigaretter eller paketet vid tvätten.

Resultat blir då att hela tvättmaskninen får ciggfiltren och små tobaksflarn i hela centrifugen. Personen i fråga verkar inte städa efter sig heller.

Jäkla OTYG och hittar jag vem det är så kan det bli tråkigheter! 🤬

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Köpte en vara från Clas Ohlson. Den var för stor och för tung för mig -- jag har ingen bil -- så jag bad att få den hem till dörren. Inget probem sa de på Clas Ohlson. Kom ett meddelande från Postnord att jag kunde välja hur och när jag ville ta emot varan, fyllde i alla uppgifter och fick reda på att om jag valde något av alternativen måste jag vara på plats för att ta emot varan. Enda alternativet vid val av tid var fredag 16 maj mellan 17:00 och 22:00. Så mycket för valfriheten. Nåväl, jag ser avlastningsplatsen från mitt kök och kan väl lika gärna sitta där med dator och följa paketets väg från terminal till mig. Ser att paketet finns på omlastningsterminal, fint kommer snart då ...
Kl 19 passerar en postnordbil, sakta sakta som om den söker efter portnumret. Ah, den saktar ner ännu mer och stannar ... nästan ... men sen sätter den fart igen och 20:19 dyker det upp ett nytt meddelande på spårningssidan att den ankommit till omlastningsterminalen (igen??). Inget mer händer och kl 22:00 kontaktar jag Postnord. Skit också! En kommunikations-bot ... som bara ger mig meddelandet att paketet ska ankomma senast för 20 min sen?? Ber att få kontakt med kundservice och får meddelandet att det går bra vardagar 08:00 - 18:00. Men vaddådå? Klockan är 22:25 på fredag kväll. Blir alltså att vänta till på måndag för att få mitt paket!
Ringer på måndagen och får reda på att paketet ju ankommit till omlastningsterminalen 01:27 på lördagen den 17:e. Det har blivit försenat och ska till en annan omlastningsterminal och sen ska jag få ett meddelande i Postnordsappen om hur jag vill ta emot mitt paket men troligen kommer jag vara tvungen att hämta paketet på utlämningsställe. Jag förklarar att det inte går, jag har betalat extra för att få paketet hem till dörren eftersom det är för stort och tungt för mig och utlämningsstället är nästan vägg i vägg med butiken där jag beställde varan. Nu lyckades jag att få kundtjänstmedarbetaren (knasigt namn, borde vara kundmotarbetaren...) att förstå att i så fall kommer jag inte kunna få hem paketet. Till slut sa han att proceduren med att välja hur och när paketet ska levereras kommer att startas om från början igen.
Jag bävar för fortsättningen på det här ...

Fortsättningen blev bättre än väntat. Kom ett meddelande att jag kunde välja ganska fritt avseende tidpunkt (nåja, 12-17 eller 17-22) flera olika dagar och då jag var upptagen måndag-torsdag så valde jag 12-17 fredag 23 maj (idag). Kl 12.06 ringde porttelefonen och varan blev inburen i min hall av en glad och trevlig person (stark också, han bar paketet som om det inte vägde något trots sina modiga 16 kg). Slutet gott allting gott men slutbetyget blir ändå inte högt pga schabblet förra veckan.

Permalänk
Medlem

Rökare är också människor. (fast inte så länge)

Permalänk
Medlem

Limited edition skruvmejslar. Jag kanske har vant mig imorgon, men idag är det ett gubbgnäll.

Obs. Låt bli att kommentera i annonsen

Alternativt så länkar man inte alls till en annons och undviker därmed öka risken för mer annonstrams - MOD
Permalänk
Medlem

Dagens gubbgnäll som garanterat redan tagits upp här i tråden.
Men det tål att repeteras.

KORIANDER. Detta jävulens påfund för oss med OR6A2 genvariation som gör att det smakar som "en kombination av tvål och spya".
Fick koriander i maten idag. Tack och lov fick jag en ny portion utan koriander med full förståelse från kocken. Det stod inte angivet i menyn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

KORIANDER. Detta jävulens påfund för oss med OR6A2 genvariation som gör att det smakar som "en kombination av tvål och spya".
Fick koriander i maten idag. Tack och lov fick jag en ny portion utan koriander med full förståelse från kocken. Det stod inte angivet i menyn.

Ja det är galet. Det har tagit fart senaste 10 åren. Innan dess visste jag knappt vad det var, bara kände igen den äckliga smaken. Sen plötsligt blev det så populärt så varenda restaurang ska ha en "asiatisk touch" och slänga i en näve koriander vad som än serveras.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Ja det är galet. Det har tagit fart senaste 10 åren. Innan dess visste jag knappt vad det var, bara kände igen den äckliga smaken. Sen plötsligt blev det så populärt så varenda restaurang ska ha en "asiatisk touch" och slänga i en näve koriander vad som än serveras.

Haha ja verkligen. Burn it with fire !

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ZyntaX:

När jag var liten i grundskolan så gick vi gemensamt till matsalen, i denna blev vi tilldelad mat. Sedan fick vi äta upp maten, de tvingade oss såklart inte, men vi fick ej lämna matsalen före tallriken var ren eller att lunchrasten tog slut.
Självklart fanns det ungdomar som slapp äta viss mat tack vare sitt läkarintyg att de var allergiska emot något.

Detta ledde till att i princip alla från min skola äter i princip all vanlig mat som serveras i en vanlig resturang. Sedan ser jag folk idag, de har blivit så petiga. Nå det är deras eget problem och jag bryr mig inte så mycket om det ej påverkar mig och jag undviker att hamna i den situationen.

Dock ser jag en trend att maten blir sämre på restauranger och det hör ihop med att maten blir dyrare och för att hålla nere priserna så väljer de att sänka kvaliten.

Så mitt gubbgnäll är att folk överlag idag har blivit så petiga i maten, de äter inte det ena eller andra. Det är hopplöst att laga till något som passar många. Det säkra kortet är att göra något smaklöst. Så gör de med porterstek ute på restauranger, om man ej läser namnet hade man trott det var en slottsstek.

Permalänk
Medlem

När jag var liten i grundskolan så gick vi gemensamt till matsalen, i denna blev vi tilldelad mat. Sedan fick vi äta upp maten, de tvingade oss såklart inte, men vi fick ej lämna matsalen före tallriken var ren eller att lunchrasten tog slut.
Självklart fanns det ungdomar som slapp äta viss mat tack vare sitt läkarintyg att de var allergiska emot något.

Detta ledde till att i princip alla från min skola äter i princip all vanlig mat som serveras i en vanlig resturang. Sedan ser jag folk idag, de har blivit så petiga. Nå det är deras eget problem och jag bryr mig inte så mycket om det ej påverkar mig och jag undviker att hamna i den situationen.

Dock ser jag en trend att maten blir sämre på restauranger och det hör ihop med att maten blir dyrare och för att hålla nere priserna så väljer de att sänka kvaliten.

Jag förstår inte vad detta har med koriander och OR6A2 genen att göra? Kan du utveckla din poäng då du citerar mig?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ZyntaX:

Jag förstår inte vad detta har med koriander och OR6A2 genen att göra? Kan du utveckla din poäng då du citerar mig?

Jag tycker koriander inte smakar så mycket, knappt jag ens tänker att det finns koriander i något.
Men jag ser en trend att folk inte äter det ena och andra. Koriander är en sådan sak, marsipan, oliver, räkor, broccoli osv.
Nå så länge det ej påverkar mig så bryr jag mig inte och jag undviker att hamna i såna situationer.

Permalänk
Medlem

Jag tycker koriander inte smakar så mycket, knappt jag ens tänker att det finns koriander i något.
Men jag ser en trend att folk inte äter det ena och andra. Koriander är en sådan sak, marsipan, oliver, räkor, broccoli osv.
Nå så länge det ej påverkar mig så bryr jag mig inte och jag undviker att hamna i såna situationer.

Jag tror att du får Googla och läsa innebörden av OR6A2 genen och koriander.
Det är inte "Jag tycker inte om potatisbullar".

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ZyntaX:

Jag tror att du får Googla och läsa innebörden av OR6A2 genen och koriander.
Det är inte "Jag tycker inte om potatisbullar".

Ok, tackar för påpekandet då lärde jag mig något nytt. Jag trodde det var det klassiska.

Permalänk
Skrivet av serafim:

Fortsättningen blev bättre än väntat. Kom ett meddelande att jag kunde välja ganska fritt avseende tidpunkt (nåja, 12-17 eller 17-22) flera olika dagar och då jag var upptagen måndag-torsdag så valde jag 12-17 fredag 23 maj (idag). Kl 12.06 ringde porttelefonen och varan blev inburen i min hall av en glad och trevlig person (stark också, han bar paketet som om det inte vägde något trots sina modiga 16 kg). Slutet gott allting gott men slutbetyget blir ändå inte högt pga schabblet förra veckan.

Inte för att gnälla men det är ju en gnälltråd. 16 kg är verkligen inte tungt för en normalstark man. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av newtoninja:

Inte för att gnälla men det är ju en gnälltråd. 16 kg är verkligen inte tungt för en normalstark man. ^^

Men för en gubbe på 79 år med taskiga knän och höfter är 16 kg i formatet 95 x 88 cm en rejäl börda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Men för en gubbe på 79 år med taskiga knän och höfter är 16 kg i formatet 95 x 88 cm en rejäl börda.

Jag tvivlar på att 79-åringar jobber som paketbud.. Som jag tolkade den kommentaren.