Permalänk
Medlem
Skrivet av SBzy:

<Uppladdad bildlänk>

Värt ändå?

Vilken sida får du studentrabatt på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thelias:

Vilken sida får du studentrabatt på?

Bilden i fråga är en screenshot från komplett.se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kf:

Bilden i fråga är en screenshot från komplett.se.

Okej jag gissade det och prövade igår. Fick bara felmeddelande att rabatten inte är giltig. Prövade några olika gpus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thelias:

Okej jag gissade det och prövade igår. Fick bara felmeddelande att rabatten inte är giltig. Prövade några olika gpus.

Det är inte en rabattkod utan en kod för ett prisavtal. Skriv in koden i dina kontoinställningar och vänta en timme så borde det fungera.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Det är inte en rabattkod utan en kod för ett prisavtal. Skriv in koden i dina kontoinställningar och vänta en timme så borde det fungera.

*Om du har Benify eller dylikt

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Jag lade en beställning på

ASUS PRIME GeForce RTX 5070 Ti 16GB - OC Edition
SEK 10.889
Fjärrlager (4-5 arbetsdagar)
Varan finns i vårt fjärrlager, leveranstiden är 4-5 arbetsdagar.

Var det ett dumt köp ?
Jag kan fortfarande avbeställa om jag vill.

Jag vill ha ett grafikkort med prestanda i RTX 5070 Ti nivå.
Behöver inte vara OC modell, referensklock hade varit ok.

Jag läste när SweClockers gjorde test
Asus Geforce RTX 5070 Ti Prime OC – Mästerlig MSRP-modell

Från testet så gillade jag framförallt att kortet hade låg ljudnivå.
Ja utan att prestera som ett 4060 eller dylikt.
Är ju generellt lättare att få tystare om man går på långsammare, strömsnålare kort.

Jag hade väl hellre beställt från Inet om de hade haft.
De har
ASUS GeForce RTX 5070 Ti 16GB Prime och ASUS GeForce RTX 5070 Ti 16GB Prime OC i sitt sortiment.
Men båda står som Slutsåld, utan någon indikation på när, eller ens om de ska få in fler.

Computersalg hade ju inte heller i sitt ordinarie lager.
Men om de uppskattar att de kan få hem det inom 5 vardagar så är det åtminstone inom nära framtid om det stämmer.

Vad skulle man annars beställt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Jag lade en beställning på

ASUS PRIME GeForce RTX 5070 Ti 16GB - OC Edition
SEK 10.889
Fjärrlager (4-5 arbetsdagar)
Varan finns i vårt fjärrlager, leveranstiden är 4-5 arbetsdagar.

Var det ett dumt köp ?
Jag kan fortfarande avbeställa om jag vill.

Jag vill ha ett grafikkort med prestanda i RTX 5070 Ti nivå.
Behöver inte vara OC modell, referensklock hade varit ok.

Jag läste när SweClockers gjorde test

Från testet så gillade jag framförallt att kortet hade låg ljudnivå.
Ja utan att prestera som ett 4060 eller dylikt.
Är ju generellt lättare att få tystare om man går på långsammare, strömsnålare kort.

https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/32572?key=653e7f6ab661d1b238bc4a92cebe46b2

Jag hade väl hellre beställt från Inet om de hade haft.
De har
ASUS GeForce RTX 5070 Ti 16GB Prime och ASUS GeForce RTX 5070 Ti 16GB Prime OC i sitt sortiment.
Men båda står som Slutsåld, utan någon indikation på när, eller ens om de ska få in fler.

Computersalg hade ju inte heller i sitt ordinarie lager.
Men om de uppskattar att de kan få hem det inom 5 vardagar så är det åtminstone inom nära framtid om det stämmer.

Vad skulle man annars beställt ?

Varför just asus? Inet har ett INNO3D kort på lager för en tusenlapp mindre, känns som ett självklart val framför compu eller proshop som självklart ofta är billigare men även ljusår mycket sämre support.

https://www.inet.se/produkt/5415218/inno3d-geforce-rtx-5070-t...

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Varför just asus? Inet har ett INNO3D kort på lager för en tusenlapp mindre, känns som ett självklart val framför compu eller proshop som självklart ofta är billigare men även ljusår mycket sämre support.

Ja dels som sagt att SweClockers gjorde ett test

Där de bland annat kollade på ljudnivå och Asus Prime kortet gjorde bra ifrån sig där.

Jag såg även ett test på tweaktown som ger lite kompletterande information:
ASUS PRIME GeForce RTX 5070 Ti OC Edition Review

De skriver bl.a.

The ASUS PRIME GeForce RTX 5070 Ti includes three of the company's impressive Axial-tech fans designed for low noise and high performance, with a silent 0dB mode when the GPU temperature drops below 50 degrees Celsius. Throw in dual ball fan bearings for durability, and ASUS has crafted a GPU that will last you years. This extends to ASUS switching from thermal paste on the GPU to a Phase-Change GPU Thermal Pad, which not only offers optimal heat dissipation but will extend the life of the GPU compared to the traditional thermal paste method of GPU and heatsink contact.

Jag tycker det kan vara svårt att hitta tester på specifika grafikkortsmodeller.
Speciellt som på ett bra sett testar ljudnivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Är man det minsta ljudkänslig skulle jag välja bort den modellen. Snikkylare med väldigt hög lägsta fläkthastighet (runt 1400 RPM har jag för mig). Samtliga 50-kort har 30% som minsta PWM% och det varierar stort vilken RPM det resulterar i. ASUS är klart bäst på runt 700 RPM på samtliga modeller, sen kommer det en hel radda runt 1000: MSI (dyrare modellerna), PNY (Plus), Gigabyte m.fl. Sen kommer bl.a. Zotac runt 1200 (fick jag själv surt erfara) och sämst jag sett är Inno3Ds snikmodell ovan.

Sen beror det ju till viss del på fläktstorlek och modell vilken ljudnivå det blir i slutändan, men ger ändå en fingervisning. Blir helt galen på mitt Zotac som drar igång från stillastående till vinande 1200 RPM bara man spelar upp en YouTube-video eller annan lätt belastning. Det klarar 250W+ utan att röra sig från 1200 så fläktarna är bara av eller på med lite undervolt i stort sett, ingen dynamisk kurva öht.

Kunde jag byta skulle jag välja ASUS TUF i första hand (låg nyss på 10 999), Prime i andra. Köper man ett kort i den här prisklassen tycker i alla fall jag inte att det är acceptabelt att det låter som en hårfön vid låg belastning.

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti