Hallå alla!
Jag kan glatt meddela att det stämmer att vi har anställt en hel del ny personal som kommer hjälpa er i era ärenden. De började i juni och är fortfarande upplärning men de kör på! Det är ca dubbla personalstyrkan sedan i april och maj som nu finns på vår avdelning.
Exempelvis har vi en snitt väntetid på två arbetsdagar om du skickar in ett mejl just nu (obs, arbetsdagar, ej helger), nere från... ja en del längre tid än så! Om ni inte har fått svar på något skicka ett mejl igen så kommer ni få ett svar inom våra lovade tider.
Nästa steg blir så klart att se till att när ni ringer eller chattar att väntetiderna går ner, men det arbetas på också. Vi kommer skicka ut en stor survey snart till alla våra medlemmar med lite synpunkter och frågor vi skulle behöva ha från er, ha koll på mejlen för den!
Nemo är ingen bot, men hon uppskattar att ni försvarar henne! Med det sagt kommer vi nog ta en enklare bot för simplare frågor som t.ex. vart ett paket är, om en produkt är ur lager osv. Ni kommer alltid ha valet att bli vidarekopplad till en riktig person, men då kan ni åtminstone få svar på en del frågor även på kvällar och helger.
Vi kommer även, från och med nästa vecka, ha öppet på telefoni- och chattköarna på onsdagar igen. De har varit stängda för att hantera backloggen på mejl sedan den nya kundtjänstchefen kom in.
Vi har även läst om de problemen folk har haft med sina återbetalningar. Det är inte OK att det tar längre tid en några dagar, och vi tar det på stort allvar att det tar längre tid. Vår kundtjänstchef har eskalerat detta tillsammans med ekonomi och IT för att se över vad det är som dröjer eller skapar problem för just återbetalningarna.
Våra rutiner när det gäller återkopplingar är enkla:
- Om en agent behöver återkoppla så kommer de överens med er som kund när det passar, både dag och tid, för återkoppling.
- Om agenten fortfarande inte har en uppdatering pga t.ex. ledtider, ska de ändå återkoppla för att berätta det. Vi tänker, heller det än att man sitter i mörkret eller väntar.
Jag förstår att det har ibland inte skett alla gånger, och vi jobbar på det med agenterna, men så ser rutinen ut.
Lite wall of text från vår sida här, men hoppas det svarar på några frågor i alla fall!
Bästa,
Webhallen