Iphone 17 - Blir det uppgradering för dig?

Permalänk
Medlem

Min iPhone 17 Pro max 512gb är markerad som skickad av Comviq nu. Ingen spårningslänk eller så dock.

Om den skickas med PostNord hoppas jag att paketet tar den vanliga rutten genom Örebro iaf. Och inte, som det sällan sker för mig, att den tar rutten genom Veddesta 😬

Edit: Nu dök den upp i PostNord-appen!

Permalänk

Ja

Ja de blir de förboka i fredags dock lite sent klockan blev 17.00 men hoppas status uppteras snart ingen info än mer än att dom tagit emot min beställning

Permalänk
Medlem

Om man förbokade hos power i butik, skickas luren från dem eller
Är de Telenor som skickar ut den?

Hittar inget i appen hos varken Telenor eller power där de står något om telefonen eller lev tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Intressant att iPhone 17 har stöd för DisplayPort via USB men det har inte iPhone Air.

Hur menar du nu? Det är väl samma med samsungmodellerna. Det är väl bara s-modellen som kan kopplas till skärm medan tex a-serien inte stödjer det. Det är väl ett sätt för företagen att få konsumenterna att öppna plånböckerna 😊

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Min iPhone 17 Pro max 512gb är markerad som skickad av Comviq nu. Ingen spårningslänk eller så dock.

Om den skickas med PostNord hoppas jag att paketet tar den vanliga rutten genom Örebro iaf. Och inte, som det sällan sker för mig, att den tar rutten genom Veddesta 😬

Edit: Nu dök den upp i PostNord-appen!

Glad för din skull 🥲😉

På tele2-fronten intet nytt…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lewan82:

Hittar inget i appen hos varken Telenor eller power där de står något om telefonen eller lev tid

Det bäst är nog att kolla med Telenor.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Hur menar du nu? Det är väl samma med samsungmodellerna. Det är väl bara s-modellen som kan kopplas till skärm medan tex a-serien inte stödjer det. Det är väl ett sätt för företagen att få konsumenterna att öppna plånböckerna 😊

Fast i sådana fall borde ju Air ha stöd för DisplayPort eftersom den är flera tusen kronor dyrare än vanliga iPhone 17.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lewan82:

Om du förbokade telefonen hos Power så är det Power som har sålt den och kommer skicka den till dig.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Fast i sådana fall borde ju Air ha stöd för DisplayPort eftersom den är flera tusen kronor dyrare än vanliga iPhone 17.

Aha. Jag är ju ingen iphone-anväbdare och gick i tron om att air var en budget emot den andra. Då ber jag om ursäkt 😊

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Om du förbokade telefonen hos Power så är det Power som har sålt den och kommer skicka den till dig.

Men hittar inget i appen där jag kan se lev info utan enbart ett kvitto 😅

I butiken sa de att den skulle levereras på måndag men borde ju stå att den förbereds eller något..

För visst skickar de hem? Så ja inte måste åka 2h fram och tillbaka för att hämta i butik 🫣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lewan82:

Men hittar inget i appen där jag kan se lev info utan enbart ett kvitto 😅

I butiken sa de att den skulle levereras på måndag men borde ju stå att den förbereds eller något..

För visst skickar de hem? Så ja inte måste åka 2h fram och tillbaka för att hämta i butik 🫣

Om man förbokar i butik så är förstås standard att man också hämtar i butik, så det är högst troligt att du får meddelande när telefonen finns att hämta.

Om du däremot har kommit överens med dom om att den ska skickas hem så är det ju en annan femma. Men har du gått in i butik, sagt att du vill förboka en iPhone med abonnemang så kommer telefonen komma till butiken. Abonnemanget har du nog redan fått med dig (eller förlängt ditt gamla) inkl. SIM-kort eller eSIM.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Alla modeller från 15 och uppåt utom 16e ska stödja displayport.

Permalänk
Medlem

Min order står fortfarande som "Ordern packas" sen igår kväll (Beräknad leverans 2-3 arbetsdagar) hos Tre.
Väldigt lång period för att ha den statusen, den brukar ju betyda att själva packningen börjat, och övergå till "Packad" rätt fort.
Ni som hade att paketet dök upp i Postnord appen igår hos Tre, fick ni även att det står att det var mottaget?
Eller står den fortsatt som typ "Vi har tagit emot information om en väntande leverans till dig, mer info kommer när vi tagit emot paketet"?

Jag fick dessutom ett SMS från Tre för en stund sen:

"Hej! Vi vet att du väntar på din beställning.

Vid populära lanseringar är det svårt för tillverkaren att ge exakt leveranstid.
Leveranstiden kan variera beroende på vilken modell, färg eller minnesstorlek du valt.

Så fort vi vet mer om din leveranstid uppdateras informationen automatiskt på Mitt3

Du kan enkelt följa din beställning på tre.se/mitt3/ordrar

Hälsningar Tre"

Kanske något alla fått som inte fått sitt paket markerad som "Packad" än.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Skrivet av pt96hni:

Alla modeller från 15 och uppåt utom 16e ska stödja displayport.

Ser inte ut som att den funktionen finns med på Air iaf.
Och förra generationen så hade inte 16e det heller.
Finns säkert någon annledning, men det är ju USB2 på både 17 och Air, men något är det som fattas där.

Prints och länkar:
Air

iPhone 17

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Min order står fortfarande som "Ordern packas" sen igår kväll (Beräknad leverans 2-3 arbetsdagar) hos Tre.
Väldigt lång period för att ha den statusen, den brukar ju betyda att själva packningen börjat, och övergå till "Packad" rätt fort.
Ni som hade att paketet dök upp i Postnord appen igår hos Tre, fick ni även att det står att det var mottaget?
Eller står den fortsatt som typ "Vi har tagit emot information om en väntande leverans till dig, mer info kommer när vi tagit emot paketet"?

Jag fick dessutom ett SMS från Tre för en stund sen:

"Hej! Vi vet att du väntar på din beställning.

Vid populära lanseringar är det svårt för tillverkaren att ge exakt leveranstid.
Leveranstiden kan variera beroende på vilken modell, färg eller minnesstorlek du valt.

Så fort vi vet mer om din leveranstid uppdateras informationen automatiskt på Mitt3

Du kan enkelt följa din beställning på tre.se/mitt3/ordrar

Hälsningar Tre"

Kanske något alla fått som inte fått sitt paket markerad som "Packad" än.

Jag beställde en svart iPhone Air 256GB åt mig i måndags kl. 09. Den finns i PostNord-appen men PostNord har inte mottagit paketet. Dom lär få det idag.

Jag beställde en svart iPhone 17 256GB åt dottern samtidigt. Den står fortfarande som "Beställning mottagen".

Jag har inte fått något sms om förseningar än.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Ser inte ut som att den funktionen finns med på Air iaf.
Och förra generationen så hade inte 16e det heller.
Finns säkert någon annledning, men det är ju USB2 på både 17 och Air, men något är det som fattas där.

Prints och länkar:
Air
<Uppladdad bildlänk>
iPhone 17
<Uppladdad bildlänk>

Ah det stod inte med på jämförelsesidan så trodde inte Apple hade spec:at det men det är ju skumt att air saknar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag beställde en svart iPhone Air 256GB åt mig i måndags kl. 09. Den finns i PostNord-appen men PostNord har inte mottagit paketet. Dom lär få det idag.

Jag beställde en svart iPhone 17 256GB åt dottern samtidigt. Den står fortfarande som "Beställning mottagen".

Jag har inte fått något sms om förseningar än.

Gjorde du båda beställningarna under samma abonnemang, eller två separata abonnemang?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Ah det stod inte med på jämförelsesidan så trodde inte Apple hade spec:at det men det är ju skumt att air saknar det.

Jag håller med!
Tycker också att det är rätt skumt att Air inte får USB 3.0 eller högre.
Är skumt att det inte varit standard på iPhone i flera år helt ärligt...
Påverkar inte mig, deras trådlösa lösningar är fullgott nog, men det känns ju som att det bör funnits någon anledning när det kommer till just Air, varför dom hoppade över den funktionen.
Kanske har med plats att göra?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Boom!
Kollinummer från Comviq och paket registrerat i postnords app.

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Gjorde du båda beställningarna under samma abonnemang, eller två separata abonnemang?

Jag la 3st Air beställningar på samma abonnemang. Samtliga har fått spårning via PostNord.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Jag la 3st Air beställningar på samma abonnemang. Samtliga har fått spårning via PostNord.

Okej, tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoedeOrm:

Kanske mer en ios26 fråga än en iPhone 17 fråga men i alla fall, har någon fått styr på Call screening? Jag ser inte den möjligheten trots att jag har ios26…

Du måste ställa in spriåk och region på telefonen till något som stöds. T.ex. om du ställer in språk till Engelska (US) och region till United States, så kommer inställningen för call screening poppa upp i Telefoninställningar.

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rubberduckrof:

Iphone har inte 8x optisk zoom, 4x har den bara

Har Apple fel specs då?

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Jag håller med!
Tycker också att det är rätt skumt att Air inte får USB 3.0 eller högre.
Är skumt att det inte varit standard på iPhone i flera år helt ärligt...
Påverkar inte mig, deras trådlösa lösningar är fullgott nog, men det känns ju som att det bör funnits någon anledning när det kommer till just Air, varför dom hoppade över den funktionen.
Kanske har med plats att göra?

Det är 10 Gbit på Pro modellerna och 480 Mbit på air och bas modellen. Den högre hastigheten på Pro modellen har säkert att göra med att den stödjer inspelning i ProRes till extern enhet bland annat.

Permalänk
Skrivet av two4player:

Har Apple fel specs då?
<Uppladdad bildlänk>

Nä, den har 8x.
Det var en av de stora nyheterna i Kameran

Permalänk
Viking
Skrivet av two4player:

Har Apple fel specs då?
<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av kkadoogan:

Nä, den har 8x.
Det var en av de stora nyheterna i Kameran

Den har 4x optisk zoom i 48MP. Sedan har den 8x digital zoom i 12MP med "optisk kvalitet".

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem

Varför skriver t.ex. hallon ordet "Spektakulör" i samband med iPhone 17?

Så vitt jag vet är det en grafisk firma i norra Tyskland. Har de nån samverkan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Den har 4x optisk zoom i 48MP. Sedan har den 8x digital zoom i 12MP med "optisk kvalitet".

Exakt 8x är "optical-like quality" och inte 8x äkta optisk zoom.

Från Apples specs-sida:
48MP Fusion Telephoto: 100 mm (4x), ƒ/2.8 aperture, Hybrid Focus Pixels, 3D sensor‑shift optical image stabilization and autofocus, tetraprism design
Also enables 12MP optical-quality 8x Telephoto: 200 mm, ƒ/2.8 aperture, Hybrid Focus Pixels, 3D sensor‑shift optical image stabilization and autofocus, tetraprism design

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Precis. Jag tycker att det är en smula förvirrande såsom apple marknadsför det. Innan jag kollade upp det så var jag övertygad om att det var en "riktig" optisk zoom och för mig att det varit en anledning (av flera) till att byta till en 17 Pro.

Permalänk
Medlem

Fått spårlänk för PostNord av 3, gällande en pro max blå 256GB som beställdes den 12e kl 14.05.

Visa signatur

Lian Li A3 / Corsair SF1000 Platinum / Gigabyte B650m / AMD 7950x / Kingstone 32GB@6000Mhz / Asus Strix 3080 ti OC / NVMe SSD x 2